"ממגנים את העוטף": קמפיין גיוס המונים לבניית מרחב מוגן למען תושבי העוטף הנמצאים בקו הרקטות
כ-350 משפחות חיות כיום בקו האש ללא מיגון ראוי ביישובי עוטף עזה, בטווח של 7-8 קילומטרים מהגבול. אלו חוששות באופן ממשי לחייהן וחיי ילדיהן בכל השמעת אזעקת צבע אדום. המשפחות חוות פגיעה נפשית ופיזית בכל הסלמה ונאלצות לרוץ למרחקים ארוכים בטווח של 15 שניות, לשכב על הרצפה או להסתתר תחת משקוף, כאשר אנשים מבוגרים וקשישים שאין להם יכולת לרוץ או לתפוס מכסה רק מחכים לנס ונמצאים בסיכון עצום. קמפיין חברתי חדש קורא לפתוח את הלב והכיס ולהגן על אחינו בדרום טרם ההסלמה הבאה. המטרה: בניית מרחב מוגן למשפחות שאין ביכולתן למגן ולממן את עצמן בעלות של 2 מיליון ₪.
השבוע יעלה קמפיין גיוס המונים לפרויקט "ממגנים את העוטף",
למען תושבי הדרום הנמצאים לאורך ק"מ אחד הנמצא בטווח שבין 7-8 ק"מ מהרצועה להשגת מימון להקמת מרחב מוגן (מיגוניות ובניית ממ"דים), לתושבים המתגוררים בקו העוטף ולאלו שאין ביכולתם למגן את עצמם. הפרויקט יצטלם השבוע ויעלה לאוויר במהלך חודש דצמבר בזירה הדיגיטלית, אתרי תוכן וברשתות החברתיות. בכספי הגיוס שיתרמו יירכשו מיגוניות וממ"דים עבור התושבים העומדים בקריטריונים שנקבעו ע"י יוזמי הפרויקט להשגת המיגון.
את הפרויקט מובילים יאיר שלו, עו"ד, לוחם והלום קרב, יערית שושן-סבג מייסדת משרד הפרסום החברתי The Brand Houseהפועל למען שינוי חברתי. בנוסף, נרתמו בהתנדבות מובילי דעת קהל, ראשי מועצות וערים מהאזור, במטרה לאסוף תרומות בהליך גיוס המונים, בכדי למגן את תושבי העוטף החיים בטווח 7 ק"מ מרצועת עזה.
באירוע הביטחוני שהחל ביום ירושלים, מאי 2021, החלו ארגוני הטרור הפלשתינים בהובלת חמאס בירי רקטות מסיבי לעבר ישראל. מתוך 4500 נפילות שזוהו בכל מדינת ישראל, 1500 נפילות היו במועצה אזורית אשכול ו- 80 נפילות נחתו באמצע 4 ישובים. כיום, דור שלם של ילדי הדרום, ובעיקר ילדי עוטף עזה, לא מכירים מציאות נורמלית בה אין אזעקת צבע אדום בתדירות של אחת לכמה חודשים ועד עשרות פעמים ביום. אלו חיים בצל איומים ביטחוניים, במיוחד בעתות הסלמה, הכוללים: ירי רקטות מכל הסוגים, מנהרות טרור, הטרדות וחדירות ליליות, עפיפוני תבערה, רחפנים ואף בלוני נפץ. כל אירוע ביטחוני שכזה מוציא את המשפחות משגרה ופוגע נפשית ופיזית בהן ובילדיהן. בהיעדר מיגון מתאים באלו נדרשים לרוץ לממ"ד מרוחק בתוך 15 שניות בלבד. חמאס מבין את המציאות הישראלית היטב ומנהל מלחמת התשה מול תושבי העוטף.
יאיר שלו, יוזם פרויקט "ממגנים את העוטף" מסביר: "תחושת ביטחון אישי ושמירה על השקט הנפשי מתאפשרת רק כאשר יש מיגון מלא בשעת אזעקה. תושבי העוטף חוטפים כ-50% מהירי לעבר ישראל, לרובם אין מיגונית או ממ"ד לרוץ אליהם ולהתמגן לפני נפילה. משפחות שלמות שסובלות מנזקים נפשיים מהפחד להיפגע בזמן לחימה ופחד יום יומי במחשבה על סבב לחימה הבא. אנשים מבוגרים שאין ביכולתם לרוץ ולתפוס מכסה או לשכב ולקום מהרצפה ומוותרים מראש על הניסיון להגיע למקום כלשהו מוגן. עלותו של ממ"ד למשפחה בודדת עולה כ-70 אלף ₪, עלות אסטרונומית שלרוב המשפחות אין את היכולת הכלכלית לשאת או הכוח הנפשי לטפל בכך בעצמם. הפרויקט הוקם מתוך דאגה לביטחון האישי של אנשי העוטף וכדי לגבש את החברה הישראלית, לעזור לחלש ולפגיע ולמגנו כבר עכשיו, לפני ההסלמה הבאה, בכדי למנוע אבדות בגוף ובנפש. כולנו אומרים בכל סבב לחימה כי לבנו עם תושבי הדרום ויש לעשות מעשה. הגיע הזמן לקום ולמגן את התושבים."
יערית שושן-סבג, יזמית חברתית, מייסדת משרד פרסום חברתי ":THE BRAND HOUSEאנו רואים בסיוע החשוב הזה חלק בלתי נפרד מערכי הערבות ההדדית והסולידריות ואנו שואפים להביא שינוי אמיתי ולהעלות את הנושא על סדר היום למען אזרחי ישראל ותושבי העוטף וקוראים לכלל תושבי המדינה להתגייס ולתרום לפרויקט."
איסוף התרומות להקמת מרחב מיגון לתושבים מבוצע בפלטפורמה של גיוס המונים לקהל הרחב וישירות לעמותה לקידום תושבי חבל אשכול (ע"ר) :
מספר חשבון: 601-233, בנק הפועלים – 12 , סניף: 633.
לינק לתרומה בג'י גיב.
https://www.jgive.co.il/new/he/usd/donation-targets/64540
לינק מהיוטיוב לצפייה ושימוש בסרטון וקרדיטים: צלם: אלון גרגו.
חברת הפקה משרד פרסום the brand house& Topa
https://www.youtube.com/watch?v=VyBeyvYu96c
יאיר שלו: יוזם פרויקט ממגנים את העוטף. עו"ד, נשוי + 2, לוחם בצנחנים והלום קרב (לא מוכר) כתוצאה מאירועים שונים שהתרחשו בעומק לבנון. יאיר בעל תואר בממשל ודיפלומטיה, תואר ראשון במשפטים ובעלים של משרד עורכי דין בתחום הנדל״ן והתחדשות עירונית.
משרד פרסום חברתי :THE BRAND HOUSE מתמחה במיתוג, עיצוב, יצירה וניהול קמפיינים קהילתיים. מטרת המחלקה החברתית במשרד לסייע ולייצר מודעות לנושאים קהילתיים חשובים על ידי חשיפתם הרבה בתקשורת ועד לחקיקתם בכנסת, דרך מובילי דעה ואישי ציבור מובילים אשר לוקחים חלק בקמפיין. בין הקמפיינים המובילים :קמפיין חיילים בודדים – הקמת קואליציה לחקיקת חוק חייל בודד משוחרר, ילדים עם צרכים מיוחדים, לידה שקטה, קמפיין פוסט טראומה הלם קרב, קמפיין תהיו עדי – להעלאת המודעות לאלימות בקרב נשים ולאחרונה קמפיין חוגגים בכבוד – ארוחות שף לנזקקים בחג הפסח.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה