Translate

יום ראשון, 29 באוקטובר 2017

תיאטרון נוצר מציג: הנידפים מאת: שרית יוכפז


תיאטרון נוצר מציג:
הנידפים
פנטזיה עירונית מטלטלת על אהבה ובדידות.
מחזה מאת ירון אדלשטיין ובבימויו

שמונה אנשים וכלבה מנהלים את שגרת חייהם בעיר הגדולה כשלפתע פיצוץ מסתורי מטלטל את עולמם ומאלץ כל אחת ואחד מהם לצאת למסע בין רחובות העיר ובין סמטאות ליבם.
פנטזיה עירונית על אהבה ובדידות, על חיינו ועל חלומותינו – הנידפים.




המחזה "הנידפים" מאת ירון אדלשטיין הוא קומדיה שחורה נועזת ובועטת המתארת את קורותיהן של תשע נפשות אבודות במטרופולין הישראלי:
אבות הוא משורר מתוסכל שמתפרנס בעל כורחו ככתב חדשות מזג אוויר בערוץ 51 הזניח. ערב אחד הוא נקלע לפיגוע תופת בלב העיר. הוא מסקר את הפיגוע בשידור חי בפריים-טיים ולראשונה בחייו זוכה לרגע של פרסום והכרה. התחושה החדשה מטלטלת את כל ישותו וחייו משתנים מן הקצה אל הקצה. דודו מגיש החדשות המרכזי בערוץ 51, מאבד את עבודתו ומעמדו לטובת אבות שזוכה להצלחה מטאורית בעקבות סיקור הפיגועים, הצלם הבינלאומי הנודע ז'יל מתחיל להירדף על ידי חיילים מתים שחוזרים מעברו הרחוק, צ'רלי - קוסם ימי הולדת- נפצע אנושות בפיגוע ואשתו אבישג בוחרת לוותר על הקשר עם המאהב שלה, דודו, ולהתמסר כל כולה לטיפול בו, ילדם הקטן של איגי ונור נעלם באופן מסתורי והם יוצאים למסע חיפושים נואש אחריו ברחבי העיר, צליל דיילת האוויר מאחרת לטיסתה ונאלצת להישאר לראשונה בחייה על הקרקע ולחפש בית, וליידי כלבתו הזקנה והגוססת של דודו, חוזרת אליו פעם אחר פעם למרות ניסיונותיו להיפטר ממנה.

כל אחת מהנפשות נסחפת ברוח האירועים החזקה שמפשיטה וחושפת אותה במלוא מערומיה הנפשיים ומחייבת אותה להביט עמוק אל תוך נשמתה. סיפורי הדמויות במחזה שזורים שתי וערב, משקפים ומהדהדים זה את זה, ומצטברים יחדיו לכדי סיפור ההוויה האורבנית וחיפוש אחר משמעות קיומית בישראל של ימינו.
תיאטרון נוצר משלים מהפך מלהקת תיאטרון פרינג' לתיאטרון עירוני אלטרנטיבי שמעמיק את הקשר בינו ובין תושבי העיר ובו בזמן מבסס את חצר התרבות שמנהל התיאטרון באזור בת-ים ראשון-לציון כמוקד משיכה ויצירה לתושבים מכל הארץ.

"שמנו לנו  למטרה לפתוח את שערי התיאטרון לכלל פעילויות אמנותיות, חברתיות ובידוריות, לצד שפה ניסיונית הבודקת את גבולות הז'אנר התיאטרלי, כל זאת כדי למקם את התיאטרון בלב היצירה התרבותית של בת-ים ולתת אלטרנטיבה אמיתית למרכזי התרבות המובילים בתל אביב." טליה בן-עמי, מנכ"לית תיאטרון נוצר

משתתפים: 

ערן בוהם- דודו ערן בן צבי- איגי אביה ברוש- אבישג יעל ברנפלד- צליל יהב גל- ז'יל אלכס וינגרט- צ'רלי יונתן מילר- אבות
שפרה מילשטיין- ליידי אנה סטפן- נור

יוצרים:
מחזה ובימוי: ירון אדלשטיין תנועה: ערן לביא מוסיקה מקורית: איתמר גרוס תפאורה: שי אהרון, אורנה ברנט תלבושות: מיכל לאור
תאורה: ג'ודי קופרמן דרמטורגיה: דלית מילשטיין קסמים: אורי אשכנזי ע. במאי: אלה תמרי
מומלץ.
מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת ראשית.

תגובה 1: