Translate

יום שבת, 11 בספטמבר 2021

עיריית תל–אביב-יפו מכריזה על הקמת ״תכנית פרסיץ״ - תכנית לימודים , שמטרתה להכשיר את דור העתיד לתפקידי ניהול בכירים בתחום התרבות בעיר. מאת שרית יוכפז

 


צילם: ohad oco 

תל אביב


עיריית תל אביב–יפו מטפחת את דור העתיד של מנהלות ומנהלי התרבות בעיר-שרית יוכפז

 

עיריית תל–אביב-יפו גאה להכריז על הקמת ״תכנית פרסיץ״ - תכנית לימודים ייחודית חדשה על שמה של שושנה פרסיץ, מנהלת התרבות הראשונה של העיר, שמטרתה להכשיר את דור העתיד לתפקידי ניהול בכירים בתחום התרבות בעיר.

מדובר בשלב השלישי בהפיכת שנת 2021 לשנת החממה לגידול דור העתיד של התרבות בעיר. לאחר שהשיקה העירייה את תוכנית "עתיד התאטרון", המעצימה את אמני העיר הצעירים, ואת תוכנית "13 תאגידי התרבות", המטפחת את הקהל הצעיר, בכוונתנו להתייחס לצלע האחרונה במשולש ולגדל לראשונה באופן מוצהר דור חדש של מנהלות ומנהלים צעירים בתחום התרבות.

 

לתאגידי ועמותות התרבות של תל אביב–יפו מנהלים ומנהלות ותיקים ומעולים אשר על שמם רשומות זכויות רבות כמי שהמציאו או הזניקו לשיאים חדשים את המוסדות שהם מנהלים, הן מבחינה קריאטיבית והן מבחינה אדמיניסטרטיבית. מנהלים אלו הם אשר אחראים להילה שיצאה לעיר כ"בירת התרבות". מטרתה של "תכנית פרסיץ" לגדל, בעזרתו של דור מנהלי התרבות הנוכחי, שכבת ניהול חדשה אשר תוכל בבוא העת לנהל את מוסדות התרבות הגדולים ואת עמותות התרבות הנתמכות בידי העיר.  ההכשרה תערך במשך חצי שנה  ותכלול חניכה, חשיפה ולימוד תיאורטי ומעשי של מיטב אנשי המקצוע , בהם המנהלים האמנותיים של מוסדות התרבות הראשיים בעיר, מנהלי תאגידי ועמותות התרבות החשובים בעיר וההנהלה הבכירה בעירייה.

 

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "בשנים הקרובות יהיה עד עולם התרבות לחילופי דורות הן של צרכניו והן של יוצריו. במקביל לטיפוח דור העתיד של יוצרים ושל אמנים, אנו רואים בגידול דור העתיד של מנהלות ומנהלים עניין חשוב לא פחות, שהרי אין מוסד תרבות ראוי ועוצמתי ללא דמות ניהולית חזקה העומדת מאחוריו. יש לנו זכות אדירה כי את מוסדות התרבות הגדולים של העיר מנהלת קבוצת אנשים מנוסה ומלאת חזון ואנו מכירים להם ולהן תודה גדולה שנטלו על עצמם את האחריות לטפח את דור העתיד הניהולי בתחום זה למען המשך שגשוגה של התרבות בעיר".

 

"תוכנית פרסיץ" נושאת את שמה של שושנה פרסיץ, מנהלת מחלקת התרבות והחינוך הראשונה של עיריית תל אביב-יפו, ושואבת השראה מדמותה כענקית רוח – המו"לית העברית הראשונה, מקימת מערכי התרבות הראשונים של העיר ומנסחת החזון אשר במסגרתו החלה העירייה להכיר בחשיבות מוסדות התרבות בעיר ולתמוך בקיומם מבחינה כלכלית ותכנית.

 

תוכנית החניכה תתפרס על פני חצי שנה, בהיקף של שנת לימודים אקדמית (22 שבועות). הלימודים יערכו כחטיבות לימוד שיוקדשו לנושאי הליבה של ניהול התרבות: עיצוב חזון למוסד, הבנת קהל ושיווק, בניית תקציב, גיוס שותפים (ממשלה, עירייה, תורמים), יזמות והפקה. בנוסף לאלו ייוחדו שיעורים ל"כיתות אמן" עם מנהלים בכירים בעירייה, שלהם נגיעה לתחום התרבות, עם גורמי חוץ המשפיעים על ניהול המוסדות וכמובן עם מנהלי תאגידי ועמותות התרבות הבכירים שיחלקו מנסיונם ויציגו פרוייקטים שיזמו והפכו לשם דבר בתרבות הישראלית. התכנית תכלול גם מפגשי מנטורינג במסגרתם יזכה להתלוות כל עמית למנהל הרלוונטי לתחום עיסוקו.

 

מרצי התוכנית ילמדו בה בהתנדבות ויורכבו מדרג ההנהלה הבכיר ביותר של תאגידי ועמותות התרבות החשובות של העיר (מנכ"לי התאטראות, המוזיאונים, האופרה, הפילהרמונית, בת שבע, תמונע), מנהלי העירייה הבכירים (ראש העירייה, מנכ"ל העירייה, מנהלת מינהל קהילה, מנהל אגף התרבות), והמנהלים האמנותיים הבולטים של המוסדות (האוצרים הראשיים של המוזיאונים, המנהלים האמנותיים של התאטראות, המנהל האמנותי של להקת בת שבע). כל אלה יעניקו לדור העתיד של ניהול התרבות בעיר לא רק העמקת ידע והשראה אלא גם קשר אישי ובלתי אמצעי עם המנהלים אשר הפכו את תל אביב-יפו לבירת התרבות. אלו מצידם יוכלו לדעת כי כאשר יפנו את מקומם, ימשיכו המוסדות שלהם לעצב ולהוביל את תחום התרבות לא רק בעיר, אלא בארץ כולה.

 

התכנית מיועדת לבעלי רקע מקצועי של יזמות וניהול בתחום התרבות; בעלי לפחות 3 שנות עבודה בעמותת תרבות הנתמכת בידי משרד התרבות; כמו כן, עליהם להיות בעלי רקע ניהולי בחמש השנים האחרונות של 5 עובדים קבועים; בעלי רקע ניהולי פרוייקטים שונים בחמש השנים האחרונות שתקציבם המצטבר לפחות 200,000 ₪.

 

הגשת מועמדות באתר העירוני https://bit.ly/3E1gIHt

ניתן להגיש מועמדות עד לתאריך 9 באוקטובר 2021 בחצות

לשאלות ומידע נוסף בנוגע לתכנית יש לפנות במייל pers.tarbut@Gmail.com


עיריית תל אביב-יפו:

"תור דרום"- פסטיבל סיורים בשכונות דרום העיר וביפו

מרתון הסיורים המסורתי ייערך בחול המועד סוכות 27-21 בספטמבר ויכלול למעלה מ-40 סיורים בשכונות דרום העיר וביפו * סיור בתי כנסת בשכונת התקווה * עושים שוק על אופניים בשד' ירושלים ביפו * בתים מארחים- תיירות קהילתית בשכונת התקווה וביפו ועוד עשרות סיורים

 

עיריית תל-אביב-יפו משיקה בחול המועד סוכות פסטיבל סיורים בשכונות דרום העיר וביפו. הפסטיבל יכלול מעל 40 סיורים, עשרות מדריכים ומאות פינות נסתרות, ביניהם: סיורי משפחות בעלי תוכן מגוון הנוגעים באינספור היבטים ותחומים - היסטוריה, דת, תרבות, אמנות, אוכל וספרות. כחלק ממאמצי העירייה להבליט את ערכי הקהילה, התרבות והמורשת של תושבי שכונות דרום העיר, בחרה העירייה לקיים את פסטיבל הסיורים בשכונות אלה ולספר את סיפורן. זאת במטרה לחזק את הזיקה של התושבים לסביבת מגוריהם ולחשוף את השכונות בפני תושבים מאזורים אחרים בעיר והציבור הרחב. כמו כן, יושם זרקור על יפו, אשר השגרה חוזרת לרחובותיה והעירייה ממשיכה לקדם את המסחר והפעילות התיירותית והתרבותית השוקקת שבה.

 

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "פסטיבל הסיורים בחול המועד סוכות הוא יוזמה נוספת במאמצי העירייה לספר את הסיפור האנושי הנפלא של שכונות העיר ולא פחות חשוב, לשקף את תחושת הגאווה המקומית והשכונתית שמאפיינת את תושבינו .אני מזמין את התושבים והציבור הרחב להגיע ולבלות בסוכות הקרוב בשלל הסיורים באוויר הפתוח והבטוח ולגלות מחדש את שכונות דרום העיר ויפו."

 

יעל פרומן-אידסס, מנהלת התיירות, במנהלת עיר עולם ותיירות בעיריית תל אביב-יפו: "סיור רגלי הוא דרך נפלאה להכיר מקומות חדשים ומעניינים בתל אביב-יפו. בחוה"מ סוכות בחרנו להתמקד בשכונות דרום העיר וביפו, ולהציג לציבור סיפורי היסטוריה ומורשת מיוחדים וחדשים באזורים אלו, לצד תרבות ואמנות, אוכל טוב, טבע עירוני, התחדשות עירונית ורבדים נוספים של אזורים שעוד לא גיליתם. הסיורים מותאמים לכל הגילים – כולכם מוזמנים לחוויה בלתי נשכחת."

 

בין הסיורים הייחודיים שייערכו במסגרת הפסטיבל: 

·         סיור בתי כנסת בשכונת התקווה

·         עושים שוק על אופניים בשד' ירושלים

·         סיור ריקודים ומוזיקה באזניות ברחבי יפו

·         לאכול, להתפלל, לסייר - אירוע תפילה בשכונת שפירא בבית כנסת היכל יצחק

·         בתים מארחים - תיירות קהילתית בשכונת התקווה וביפו

·         סיור בפארק המסילה על תוואי הרכבת הקלה

·         אמנות רחוב בין הנגריות והמוסכים בפלורנטין

·         סיורי טעימות בשוק לוינסקי, בשוק התקווה ובשוק הפשפשים

·         סיור בשכונת עג'מי שלוש דתות ואלוהים אחד

·         גלריות פתוחות בקרית המלאכה

מצורפת רשימת הסיורים המלאה לכל ימי החג.

 

הסיורים יתקיימו במרחב האוויר הפתוח ויהיו פתוחים לקהל הרחב בתשלום של 80-60 ש"ח. הטבות למחזיקי כרטיס דיגיתל 1+1 על הסיורים (לא כולל סיורי טעימות).

אנו ממליצים למשתתפים להישאר ללון בעיר וליהנות מהסיורים גם ביום למחרת.

ההשתתפות בהרשמה מראש באתר התיירות של תל-אביב-יפו  www.visit-tlv.co.il


 צילום:   oco ohad



                                                                              מאת שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה