Translate

יום רביעי, 15 בפברואר 2017

המוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים מזמין: מאת: שרית יוכפז



מוזיאון לאמנות האסלאם
"המאבק על הזיכרון"
פאנל בהשתתפות בני הדור השני ושלישי לג'נוסייד הארמני

בהנחיית ד"ר יונה וייץ, המחלקה לתאוריה והיסטוריה,
האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל
יום חמישי , 23/2/17, שעה 19:00, הכניסה חינם!

לרגל תערוכת היחיד של דור גז "האדם החולה של אירופה – המלחין", המוצגת בימים אלו במוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים ומעלה לדיון את נושא הג'נוסייד הארמני, יתקיים פאנל מיוחד בנושא" המאבק על הזיכרון" בהשתתפות בני הדור השני והשלישי לג'נוסייד מהקהילה הארמנית בירושלים.

בתקופת מלחמת העולם הראשונה, בין השנים 1914–1918, נרצחו בתחומי טורקיה – לפי אומדן ועדת האומות המאוחדות לזכויות האדם (1985) – כמיליון ארמנים, וכמיליון נוספים אולצו לעזוב את אזור מזרח טורקיה.  ההערכה המקובלת היא שלפחות מחצית מ-2.3 מיליון הארמנים שחיו בטורקיה בתקופה זו נרצחו, כשליש ממספר הארמנים בעולם באותה עת. הארמנים עצמם מעריכים, שמספר הקרבנות קרוב ל-1.5 מיליון נפש, ובכללם אלה שמתו מרעב או כתוצאה מגירוש, או בקרבות שבין רוסיה לטורקיה. טורקיה לא רק דוחה את אחריותה לג'נוסייד שביצעה בארמנים, אלא אף מכחישה את עצם התרחשותו ומנסה לייצר ולקדם בזירה הבינלאומית נרטיב היסטורי, שהג'נוסייד נעדר ממנו לחלוטין. לחלופין היא מבקשת להציג את מה שאירע כסכסוך טריטוריאלי פנימי בין שתי תנועות לאומיות, או לטעון שהפגיעה בארמנים הייתה תוצאה אזורית בלתי נמנעת של המלחמה העולמית. זיכרון הג'נוסייד הארמני בקרב הקהילות הארמניות בארמניה ובפזורה מתמודד אפוא לא רק עם כאב של שבר לאומי, אלא גם עם ההשלכות הלאומיות, האישיות והפסיכולוגיות של היסטוריה מוכחשת.

הדיון בפאנל בהנחיית של ד"ר יונה וייץ מהמחלקה לתיאוריה והיסטוריה מהאקדמיה לאמנות ועיצוב בבצלאל, יתמקד בפוסט זיכרון בקרב הדור השני והשלישי לג'נוסייד הארמני מהקהילה הארמנית של ירושלים. המשתתפים דר' ג'ורג'ט אואקיאון, קיבורק הינטליאן, סרופ סאהגיאן והארוט בראמיאן ישוחחו ממבט אישי על המשמעות של היותם צאצאי ניצולים וכן ידונו  בביטוים המיוחדים של


הניסוח הנרטיבי וטריטוריות הפעולה של זיכרון הג'נוסייד בקהילה הארמנית של ירושלים.

יום חמישי , 23/2/17, שעה 19:00, הכניסה חינם!



המוזיאון לאמנות האסלאם
רחוב הפלמ"ח 2 ירושלים
טלפון: 02-5661291
שעות פעילות המוזיאון:
שני – רביעי : 10:00- 15:00
חמישי: 10:00- 19:00

שישי – שבת: 10:00 – 14:00 
מומלץ.
מאת: שרית יוכפז עורכת ראשית

תגובה 1:

  1. מוזאון האיסלם. תרבות אומנות ויופי- מאת: שרית יוכפז
    good nwos פורסם על ידי sarit yochpaz Journalist

    השבמחק