Translate

יום שלישי, 5 בדצמבר 2017

קונצרט תפילה לדויד בליווי התזמורת הקאמרית- מאת: שרית יוכפז




"תפילה לדוד" – קונצרט חוצה גבולות
הקונצרט "תפילה לדוד" מביא שיתוף פעולה יוצא דופן בין הקונטרה-טנור דוד דאור והמנצח והצ'לן דימיטרי יבלונסקי, על ציר הזמן בין מוזיקת בארוק קלאסית ויצירות עכשוויות
השילוב מייצר הרמוניה שמיימית בין ויוואלדי ובאך מצד אחד ושירי תפילה עברית מצד שני
"תפילה לדוד" הינו קונצרט בסדרת הסולנים של התזמורת הקאמרית הישראלית ומהווה מפגש בין שני אומנים גדולים: דוד דאור – קונטרה-טנור ודימיטרי יבלונסקי – מנצח וצ'לן.
במסגרת הקונצרט יבוצעו מגוון יצירות הנעות על רצף כרנולוגי, החל מיצירות בארוק קלאסיות וכלה בלהיטים של דוד דאור, ביניהם: "אבינו מלכנו" של סטרייסנד מצד אחד ו-"agnus dei"  של באך מצד שני.



הקונצרטים יתקיימו בליווי התזמורת הקאמרית הישראלית ב- 4 מועדים:
11.12 – תיאטרון הצפון
13-14.12 – מוזיאון ת"א לאמנות
18.12 – אולם ימק"א – ירושלים

 שיתוף פעולה  בין זמר הטנור דויד   דאור והמנצח והצ'לאן דימיטרי יבלונסקי. -
"תפילה לדוד" הינו קונצרט בסדרת הסולנים של התזמורת הקאמרית הישראלית ומהווה מפגש בין שני אומנים גדולים: דוד דאור – קונטרה-טנור ודימיטרי יבלונסקי – מנצח וצ'לן. במסגרת הקונצרט יבוצעו מגוון יצירות הנעות על רצף כרנולוגי, החל מיצירות בארוק קלאסיות וכלה בלהיטים של דוד דאור, ביניהם: "אבינו מלכנו" של סטרייסנד מצד אחד ו-"agnus dei"  של באך מצד שני.
"הקונצרט בניצוחו של המנצח והצ'לן דימיטרי יבלונסקי וגם אני סקרן לקראת החיבור המיוחד הזה בינינו" אומר דאור על שיתוף הפעולה עם יבלונסקי. לדבריו"הקונצרט אינו מוגדר באופן מובהק כקלאסי או מודרני ולכן הוא חוצה גבולות והגדרות בכך שהוא משלב ישן וחדש, עבר והווה ומאפשר למוזיקה לחבר ופונה לכל אוהבי המוזיקה באשר הם".
אחת היצירות שינוגנו ואולי מסמנות יותר מכל את המעבר בין העולמות, היא דיברטימנטו בסגנון עתיק, של המלחין סרגיו נטרא. נטרא הינו מלחין ישראלי בסגנון מודרני, אך דווקא היצירה הזו ניחנת בסממנים בארוקיים ואף זכתה בפרס ג'ורג' אנסקו שכינה אותה "יצירה מבריקה". 
צילום: אלעד גוטמן, אסף שגב.
מומלץ. הרמוניה שמימית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה