Translate

יום שלישי, 9 בינואר 2018

"הבזקים של תפיסה מדויקת" – מה שבין שירה, מוסיקה ומחשבות. ד"ר רבקה נרדי, ד"ר חן נרדי, בן נרדי מאת: שרית יוכפז

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
"הבזקים של תפיסה מדויקת" – מה שבין שירה, מוסיקה ומחשבות.
ד"ר רבקה נרדי, ד"ר חן נרדי, בן נרדי

מימין:שרית יוכפז  ראיון עם ד"ר רבקה וחן נרדי

"הבזקים של תפיסה מדויקת" – מה שבין שירה, מוסיקה ומחשבות.
ד"ר רבקה נרדי, ד"ר חן נרדי, בן נרדי

המופע "הבזקים של תפיסה מדויקת" הוא מפגש יוצא דופן המשלב בין שירה ומוסיקה מקוריים, לבין מילים. הוא גם מפגש בין דורות – האמן בדיאלוג עם הוריו. המילים שלהם מגיבות לשירה שלו וזורמות הלאה להתבוננות פסיכולוגית במצבו של האדם.
בן נרדי, מחבר ספר השירה "הבזקים של תפיסה מדויקת",  שר, מנגן בגיטרה ומבצע את שיריו, בליווי פסנתרן. בין השירים מספר בן על מקורות ההשראה לשיריו ומקיים דיאלוג אישי  פתוח  עם הוריו ד"ר רבקה נרדי וד"ר חן נרדי.
המופע "הבזקים של תפיסה מדויקת", מעין זרקור שמאיר פינות נסתרות בחיינו. על אהבה, בגידה, קשר זוגי, כאב, זהות, בדידות, שייכות, אמת ושקר בחיינו וגם על הדברים הפשוטים החשובים באמת.  הביטוי האומנותי פיוטי, השזור בפענוח פסיכולוגי, יוצר שפה חדשה המאפשרת הצצה לפינות אלו ללא פחד, ובהתפעמות נפשית.
המופע נולד כמופע השקה לספרו של בן, בפברואר 2015,  והיה ״תרוץ״ נוח לחבר בין שירה ופסיכולוגיה, בין מוסיקה מקורית, דיבור אישי אוטנטי, ואמנות. שיריו של בן היו ההשראה.
"ספר השירים של בן נרדי "הבזקים של תפיסה מדויקת" כולל בתוכו שירים שנכתבו בשנים האחרונות. השירים מאופיינים בעוצמה שירית יוצאת דופן. אי אפשר להיות אדישים לנוכח התכנים המסתוריים, הטרגיים והמורכבים שעולים משירתו של בן נרדי וקשה שלא להתפעל מיכולתו להגישם לקורא בשפה עברית קולחת ורבת השראה ומעוף".
דוד כהן, עורך. (מתוך עטיפת הספר).
רבקה: עבורי זה היה מימוש של חזון אישי ומקצועי כאשת טיפול.  התהליך לגיבושו של המופע יצר חיבור  בינדורי, ביננו ההורים, לבין בן, בננו. בין שפתנו האישית החושפנית, לבין התבוננות שלנו בחומרים כאנשי מקצוע, כמטפלים בנפש האדם.
המפגש עם בן כאמן, וגם כבמאי שלנו "כפו" עלינו ישירות ואוטנטיות שכול כך קל להסתירה. כמה נוח לדבר כאנשי מקצוע. הרצון לחתור לאמת אמנותית היה חזק מהפחד. וכך "יצאו מאיתנו" החומרים האישיים שמבטאים בסופו של דבר חוויה אוניברסאלית.
המופע "הבזקים של תפיסה מדויקת" בולט בייחודו בחיבור בין אמנות ופסיכולוגיה, בחיבור הבינדורי ובעיקר באופן הביטוי האמנותי פיוטי האוטנטי והבלתי מתפשר.




על האמנים:
בן נרדי – מחבר ספר השירה "הבזקים של תפיסה מדויקת", מלחין את שיריו ומבצע אותם. בן פרסם שני דיסקים: "הדברים הפשוטים" ו"אחוז בצבת". כמו כן בהכנה קובץ שירים נוסף שיצא לאור בספר.
יעקב ברגר  – מלחין ופסנתרן.
ד"ר רבקה נרדי – סופרת ומטפלת אישית וזוגית, מומחית למגדר.
ד"ר חן נרדי – מטפל אישי וזוגי, מנחה קבוצות גברים.


 המופע נמשך כשעה ורבע. ביומו מקיימים האמנים שיחה עם המשתתפים. מומלץ.




על האמנים:
בן נרדי – מחבר ספר השירה "הבזקים של תפיסה מדויקת", מלחין את שיריו ומבצע אותם. " נוגע במציאות עם כפפה- שם הדיסק הראשון. .

יעקב ברגר  – מלחין ופסנתרן.
ד"ר רבקה נרדי – סופרת ומטפלת אישית וזוגית, מומחית למגדר.
ד"ר חן נרדי – מטפל אישי וזוגי, מנחה קבוצות גברים.


 המופע נמשך כשעה ורבע. ביומו מקיימים האמנים שיחה עם המשתתפים. מומלץ.



התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

צילום: שרית יוכפז
מהו המופע? במה הוא עוסק? איך נולד?

המופע "הבזקים של תפיסה מדויקת", כשם ספר השירה של בן נרדי. הוא מעין זרקור שמאיר פינות נסתרות בחיינו. על אהבה, בגידה, קשר זוגי, כאב, זהות, בדידות, שייכות, אמת ושקר בחיינו וגם על הדברים הפשוטים החשובים באמת. לכאורה ״כבד״ אך באופן מסוים משחרר. הביטוי האומנותי פיוטי, השזור בפענוח פסיכולוגי, יוצר שפה חדשה המאפשרת הצצה לפינות אלו ללא פחד, ובהתפעמות נפשית.
המופע נולד כמופע השקה לספרו של בן, בפברואר 2015,  והיה ״תרוץ״ נוח לחבר בין שירה ופסיכולוגיה, בין מוסיקה מקורית, דיבור אישי אוטנטי, ואמנות. כך גם מימשנו חזון אישי ומקצועי כאנשי טיפול.  התהליך לגיבושו של המופע יצר חיבור עוצמתי בינדורי, ביננו ההורים, לבין בן, בננו. בין שפתנו האישית החושפנית, לבין התבוננות שלנו בחומרים כאנשי מקצוע, כמטפלים בנפש האדם. כך הגענו להכרות עם רבדים עמוקים בנפשנו ובנפשו באופן הנוגע בחוויה האוניברסאלית של כולנו. אמנות ללא פשרות שרוצה לומר אמת שנוגעת.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.



הרצאה חדשנית: "הכתב והמגדר – הנסתר והנגלה בחוויה הנשית"
לראשונה: שילוב של מגדר, גרפולוגיה ואלות מיתולוגיות
ד"ר רבקה נרדי, סופרת ומומחית למגדר, מיכל דורון, משוררת וגרפולוגית

רבות נכתב ונאמר על הפסיכולוגיה של האישה. ולמרות זאת יש הרבה מן הנסתר, עדיין. ד"ר רבקה נרדי,  סופרת ומומחית למגדר שארבעה עשר ספריה (עיון ופרוזה) עוסקים בפענוח הנפש הנשית, חברה עם מיכל דורון, משוררת ומומחית לאבחון וייעוץ גרפולוגי שעוסקת גם בהכוונה תעסוקתית של נשים מגלאים שונים.  בהרצאתן המקורית והחדשנית  הן יצרו שילוב מרתק בין פענוח כתבי יד של גבורות תרבות לבין פענוח מסתרי נפשן. שבע אלות מיתולוגיות המייצגות את הארכיטיפים הנשיים מלוות את ההרצאה, לייתר דיוק את המסע הנפשי, המרתק והמסתורי. ספרה של ג'ין שינודה בולן, "אלות בכול אישה" (מודן 1984) היה מקור השראה.
אחד החידושים המרתקים בהרצאה זו היא הכרות עם שלוש "האלות הבתולות" המייצגות את ההיבט העצמאי, הפעיל והלא תלותי בפסיכולוגיה של האישה.
"האלות הפגיעות" ואפרודיטה אלת המיניות והאהבה מוכרות יותר, אך גם כאן אפיוניהן הוארו מזוויות חדשניות מעוררות מחשבה.
החיבור החדשני בין הניתוח הגרפולוגי, הניתוח המגדרי והאלות המיתולוגיות המייצגות ארכיטיפים נשיים, תורם להבנה של רבדי הנפש הנשית והבחירות שנשים עושות במהלך חייהן.  רבקה ומיכל בחרו להדגמה חמש גיבורות תרבות שהשפיעו ומשפיעות על חיינו: מרלין מונרו, הנסיכה דיאנה, הסופרת דבורה ברון, הפוליטיקאית הילרי קלינטון וזוכת פרס נובל לשלום (2014) מלאלאה יוסזאיי.
להלן הדגמה מתוך ההרצאה על פענוח דמותה של מרלין מונרו.
הקישור:
http://www.dialog-nardi.co.il/comonicat/
מסע פנימי חווייתי באמצעות כתבי היד, הבנת האלות הקיימות בתוכנו, והניתוח המגדרי.  
תהליך הפענוח בכלים מגדריים מאפשר לנו לראות כיצד חברה ותרבות עיצבו במשך דורות רבים את  הנפש הנשית והשפיעו עליה,  באופן שחלקים חשובים ועוצמתיים בתוכה היו נסתרים גם מעיניה. זו תובנה חשובה ומעוררת השראה לכול אישה.   
ההרצאה מלווה בביצוע שיריו המקוריים והנוגעים בתכניה, על ידי המשורר והמלחין בן נרדי.

ד"ר רבקה נרדי

מטפלת אישית וזוגית

טל. 09-8910575/6, 0506-323363

http://www.dialog-nardi.co.il    - אתר מכון דיאלוג
https://www.facebook.com/dr.r. nardi - דף הפייסבוק 
https://www.facebook.com/nardi alog   מכון דיאלוג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה