Translate

יום רביעי, 17 ביולי 2019

קיץ לכל המשפחה במוזיאון פתח תקוה לאמנות! מאת: שרית יוכפז


קיץ לכל המשפחה במוזיאון פתח תקוה לאמנות!
מוזיאון פתח תקוה לאמנות נפתח מחדש בשנת 2004, והוא אחד המוזיאונים המובילים והמשפיעים בישראל. המוזיאון זוכה לשבחים במגזינים ובעיתונים המובילים בארץ ובעולם, מארח מעל 100,000 מבקרים בשנה בתערוכות השונות, יוזם מגוון פרויקטים חברתיים וחינוכיים, וכן עורך כנסים, סדנאות ואירועים מיוחדים. המוזיאון מציב חלופה למוזיאונים הגדולים באמצעות תערוכות העוסקות במרחב התרבות המקומי, ומקדם שיח ביקורתי רב-תחומי, תוך מתן במה לאמנים ותיקים וגם לצעירים, ששפתם האמנותית משקפת קול מקורי ואחר.

"בועת ציור"
אמנים משתתפים: עמוס אלנבוגן, ניר מולד
אוצרת: רעות פרסטר
התערוכה "בועת ציור" של הקריקטוריסטים ניר מולד ועמוס אלנבוגן מציגה סדרת איורים הומוריסטיים, אשר חושפים וממחישים את מורכבות יחסינו עם אמנות וטכנולוגיה. הקריקטורות מצליחות להפתיע ב"טוויסט" ממזרי ומצחיק: פתיחת תערוכת ציורי מערות פרה-היסטורית, רגעים גדולים מתולדות האמנות או הצעת נישואים בין רובוטים. "בועות ציור" היא תערוכה המשלבת הדפסים לצד ציורים על קירות הגלריה עצמה, כאשר אלה יחדיו מייצרים מבט רווי הומור – גם עצמי – הן על פעילותו של מוזיאון לאמנות, והן על השפעת הטכנולוגיה על האמנות בפרט ועל החיים כיום בכלל.
התערוכה מלווה בתכנית עשירה של הדרכות מיוחדות וחווייתיות לילדים:
·         מחנה קומיקס ואנימציה ייחודי שייפתח ב-11.8 בהדרכת האמן ניר מולד. המחנה מקנה לילדים הבנה מעמיקה של הומור ואיור ומפתח את הכישרון החבוי בהם בזכות היחס האישי, הקבוצות הקטנות וההדרכה המקצועית. המשתתפים במחנה יעברו עשרה ימים איכותיים ומגבשים, במהלכם ילמדו על הומור, יצלמו סרטוני אנימציה בטכניקת סטופ-מושן, יצפו בסרטים נדירים ומצחיקים, יציירו קומיקס וקריקטורות וישתתפו בסדנאות היצירה המקצועיות של המוזיאון. המחנה מתאים לילדים העולים לכיתות ג'-ו'.
·         ב-15.8, במיוחד לט"ו באב יתקיים אירוע מיוחד הכולל סיור בתערוכת הקריקטורה והופעה קורעת להורים וילדים עם ניר מולד ועמוס אלנבוגן בה ייחשפו סודות מקצועיים משולחן האיור של השניים: מה גורם לנו לצחוק? כיצד מצליחים יוצרים קומי להפוך את המציאות לקומית? איך דוחס קריקטוריסט סיפור שלם למשבצת אחת? ובכלל, היכן מוצאים קומיקאים את הרעיונות?
עמוס אלנבוגן הוא קריקטוריסט, מאייר, עיתונאי ומנחה סדנאות הומור וחשיבה יצירתית. בוגר בצלאל, לימד איור ב"שנקר" ובמכללת ספיר, כתב טור שבועי ב"לאישה" (מילה של גבר), אייר כתבות ופרסם קריקטורות בעיתונים רבים, ביניהם ידיעות אחרונות, בלייזר, עיניים ועוד. מחבר ומאייר הספר "עשר סיבות לקנות את הספר הזה".ניר מולד הוא תסריטאי, קריקטוריסט ובמאי אנימציה. פרסם קומיקס וקריקטורות בעיתונים רבים וכתב תסריטים לטלוויזיה ולאנימציה, הוציא לאור את ספר הקריקטורות "צלילי המוסאקה" והעלה את מופע הסטנדאפ "אנטיגיבור". כתב, הפיק וביים את סדרות האנימציה "גוגי ומגוגי", "רפפורט" ו"גויאבות בערפל".
פתיחה: 1/8/19 | נעילה: 10/9/19

"עולם בתוך עולם"
פרויקט מיוחד בגלריית האוסף בשיתוף חברת אינטל
ישעיהו שיינפלד (1909-1979) היה צייר ישראלי, שנולד בקישינייב, מולדוביה, עלה בשנת 1928, התיישב בפתח תקוה ועבד במחצבה. שיינפלד החל לצייר רק בגיל 62, והתמסר לסגנון האמנות הנאיבית. עולמו האמנותי מאוכלס בתים אווריריים, גבעות וחמורים, ספינות, עצים ופרחים, המצוירים בססגוניות, כאשר הצבעים השונים מתמזגים האחד בשני ויוצרים פסיפס שמקורו באבני החצץ הישראליות הפשוטות למרגלות מגדל צדק.
יחד עם חברת אינטל, נסרקו יצירותיו של שיינפלד והוטמעו לתוך מערכת של בינה מלאכותית. המיצב האינטראקטיבי מצלם את המשתתף, ומצייר אותו מחדש בסגנון יצירותיו הנהדרות והמיוחדות של שיינפלד.
תכנון וביצוע: יקיר זהר, דימה קנבסקי
הפרוייקט נעשה בשיתוף המייקרים של אינטל
פתיחה: 1/8/19 | נעילה: 21/12/19


שעות פתיחת המוזיאון:
ב', ד', ו', שבת - 10:00-14:00
ג', ה' - 16:00-20:00
דמי כניסה: 20 ₪
פרטים נוספים באתר המוזיאון:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה