Translate

יום ראשון, 12 בינואר 2020

חורף חם בצפת: האטרקציות החמות בבירת הגליל בפעילות חורף מיוחדת. מאת שרית יוכפז

חורף חם בצפת:
האטרקציות החמות בבירת הגליל בפעילות חורף מיוחדת. מאת: שרית יוכפז

אחת מערי התיירות המובילות בישראל היא צפת- בירת הגליל, עיר מלאת קסם, טבע והיסטוריה מרתקת הנמצאת בעיצומה של קפיצת מדרגה היסטורית.  צפת מציע למבקרים בה חוויה ייחודית ברמה עולמית- עיר עתיקה עם רצף אורבני בן 4,000 שנה, רוחניות, ייצירה עשירה ואומנות ברצף של 2,000 שנות יישוב יהודי.  לצד הסימטאות הקסומות, היצע קולינארי עשיר ומגוון, פארקים ואוצרות טבע קסומיים וייחודיים, בתי כנסת עתיקים, מוזאונים, גלריות ואטרקציות לכל המשפחה. כעת, בעיצומו של החורף ביצעו בתיירות צפת התאמות על מנת למשוך מבקרים גם בשיאה של העונה הקרה. אז מה עושים בצפת?

  צילום: דייב ברנד   

מנהרות צפת מהמאה ה-16:
לאחרונה חשפו בעמותת 'לבנות ולהבנות' יחד עם למעלה מ- 20,000 איש מרחבי העולם מנהרות תת קרקעיות מרתקות המציגות את צפת של המאה ה-16 והישוב היהודי.  מדובר במסלול תת קרקעי קסום ומרתק המציג את ההיסטוריה, היישוב היהודי הישן וצפת של המאה ה-16, שכונה עתיקה ומתחם 'בית הקהל'. במקום תחשפו למקווה, בארות מים ואוצרות היסטוריים מרתקים. במנהרות צפת מתקיים סיום מודרך ללא תשלום גם ביום שבת!.
פארק עמק התכלת:
גן עדן גלילי וטבע קסום בלב העיר צפת. קק"ל ועיריית צפת  פתחו בשנה האחרונה את פארק עמק התכלת המשתרע על כ-580 דונם של מעיינות שופעים מים בעונה זו של השנה, בוסתנים מרהיבים, צמחייה פורחת, שבילי הליכה, מפל והכל מול נופו של הר מירון. במהלך הצעדה במסלולים השונים תפגשו באיילים, יעלים, דישונים ושלל בעלי חיים. המקום פתוח 7 ימים בשבוע, הכניסה ללא תשלום.
מופע אור קולי מרהיב:
ב "הבית בט"ו" בעיר העתיקה לצד קיום סיורים ומופעים משיקים אטרקציה יוצאת דופן- מופע אור קולי חוויתי במשך 12 דקות המציג את ההיסטוריה של העיר צפת לאורך 3,000 שנה באמצעות טכנולוגיה חדשה ומתקדמת ההופכת את ההיסטוריה לחוויה קסומה ומעניינת לכל המשפחה. החל מ 25 ₪, בתיאום מראש.
לסייר בעיר העתיקה: למבקרים בצפת מוצעים סיורים מודרכים להכרת העיר העתיקה וההיסטוריה המקומית!. בתיאום עם עמותת רוח צפת ניתן להשתתף בסיורים ברחבי העיר העתיקה, בתי הכנסת, שדרת הגלריות ועוד. הסיורים מתבצעים בליווי 'הדרכה מנגנת', סיפורי צפת וההיסטוריה המקומית. אטרקציה מומלצת לכל המשפחה!.

"ארון הבגדים היהודי" וסדנאות
פעילות ססגונית וייחודית בצפת: מרכז הלבוש היהודי ממוקם בחדר קשתות מסתורי בין הסמטאות ומהווה אטרקציה חווייתית לכל המשפחה, מפגש עם עולם הלבוש היהודי המסורתי הכולל- סודות הלבוש היהודי של העדות השונות, מדידה של תלבושות מתקופות שונות, תצלומים בסמטאותיה הציוריות של צפת העתיקה. בנוסף, בגלריית רוח צפת מגוון סדנאות - יצור אומנות מיוחדת בהנחיית אומן בשלל סוגים: ציור בשמן / אקריליק על קנבס, סדנאות מוזיקליות, סדנת כלי הקשה, סדנת סוד המוזיקה, ועוד 
הפעילות הינה בין הימים א עד ו בתיאום מראש- 0527710111
המרוץ למיליון בסמטאות העיר העתיקה: מרכז סיור והדרכה 'רוח צפת' מציע חוויה במרחב העירוני הייחודי של העיר העתיקה בצפת. צוות המרכז יעניק לכם חוברת של משימות ומפה של העיר העתיקה שתאפשר לכם להתנייד בין המשימות השונות. קבוצות יהנו מלווי של להקות מקצועיות (תוכן עכשווי או זמר חסידי).
בין התחנות תבקרו בגלריות היצירה השונות, תלמדו על הלבוש היהודי, סודות העיר העתיקה, אומנות ועוד. מחיר למשפחה 450 ₪.

גלריות לאומנות
התערוכה הכללית: התערוכה הכללית שהוקמה לפני 52 שנים מרכזת יצירה ואומנות של 40 אומנים- ציירים, פסלים, צורפים וכדומה. במקום תוכלו להתרשם ממגוון רחב של יצירה ולרכוש מהיצירות. בין היוצאים המציגים בתערוכה: פסל הברונזה יונתן דרמון, פסל עיסות הנייר מייק ליפ, הפסל ויקטור חלואני, הציירת לנה לאור, הצייר מוריס דהן, הציירת נינה הולצד ועוד.
המקום פתוח 7 ימים בשבוע.

גלריה לזכוכית: האמנית חיה שבח למבקרים את יצירותיה מסכוכית בגלריה הסמוכה לביתה שבעיר העתיקה בצפת. בנוסף, מסבירה האמנית כייצד מנפחים ויוצרים מזכוכית והכל בטמפרטורה של 2,000 מעלות!
בית הקדר: בסטודיו קטן המהווה גם חדר יצירה וקדרות, דניאל פלטאוור מציג את יצירותיו, מספר את סיפור חייו המרתק, התפתחות העיר העתיקה בצפת ועוד. ניתן לקיים סדנאות קדרות בתיאום מראש
צייר הקבלה: בלב העיר העתיקה סטודיו לציור עם משמעות וקבלה. במקום ניתן לקיים סדנאות  משפחתיות לציור יחד עם האמן.

הדור הבא של חדרי הבריחה- חדר חידות! 

חדר חידות צפת - אטרקציה חדשה שנפתחה בלב העיר צפתה ומציגה את הדור הבא של חדרי הבריחה!.  מייקל ואסתר יצרו פעילות חוויתית עם ערך מוסף – עם דמיון לחדר בריחה, נושא החדר הוא ההיסטוריה ותרבותה של צפת.  הפעילות מתאימה החל מזוג ועד לקבוצות גדולות, מבתצעת בעיברית או באנגלית- בתיאום מראש.

בית אוצרות הסת"ם

צפת עיר המזוהה עם הקבלה והרוחניות מזמינה אתכם לחוויה רוחנית נדירה המעניקה הצצה לעולמם של אוצרי הסת"ם- כתיבת ספרי תורה, מזוזות ותפילין, במהלך הביקור תבקרו ב3 תחנות חוויה שונות בנושא הסת"ם: חדר טריוויה חווייתית, חדר מולטימדיה בו יוצג סרטון מרשים וקצר, ומפגש מיוחד עם סופר במהלכו אף תתנסו בכתיבה!
מרכז המבקרים פעיל בין הימים א-ה בין השעות 9:00-18:00 וביימי שישי עד השעה 12:00. הביקור במרכז המבקרים של אוצר הסתם אורך כשעה ועשרים.


שר התיירות יריב לוין אישר 18 מיליון ₪
לפיתוח התיירות בצפת!

העיר צפת ממשיכה להתחדש ולהנות מרוח גבית עזה מממשלת ישראל, דבר המניב פירות טובים לפיתוחה של העיר צפת. ביום חמישי האחרון אירח ראש עיריית צפת שוקי אוחנה בלשכתו את שר התיירות יריב לוין לפגישת עבודה במהלכה התבשר אוחנה על תקצוב של מיליוני שקלים. בעיריית צפת מציינים: "קשרי הממשל-בשורה אדירה לעיר ופותחים לדתות במשרדי הממשלה".

ביום חמישי האחרון הצפין שר התיירות יריב לוין יחד עם בכירי משרדו לפגישת עבודה בעיריית צפת. אוחנה הציג את ההתקדמות האדירה שעברה צפת בתחום התיירות, תרומתם של הפסטיבלים לחיזוק התיירות והמסחר בצפת, השינוי התדמיתי של העיר וכו'.

במהלך הישיבה העלה ראש עיריית צפת את סוגיית תקצוב פרויקט פיתוח טבעת רחוב ירושלים ושר התיירות בישר: "יש לי בשורה בשבילכם,  8 מיליון שקלים ממשרד התיירות ו-10 מיליון שקלים מקק"ל לתחילת הפרויקט שיביא להתחדשות אמיתית של צפת ולביסוסה כעיר תיירות משמעותית", אמר השר והניח על השולחן כתב התחייבות של 8 מיליון שקלים ממשרד התיירות. מדובר בתקציב משמעותי שיאפשר לעיריית צפת לקדם את הפרויקט שבקרב רבים בעיר מגדירים כפרויקט המשמעותי ב50 השנים האחרונות בעיר.

בנוסף, סוכם על המשך קידום תכנית פיתוח רחוב ירושלים, העיר העתיקה, טיפול בסוגיית מחסור תאי שירותים ברחבי העיר העתיקה, שילוב העיר צפת בקמפיינים בין לאומיים וכנסי תיירות וכדומה. כמו כן,  השר הבטיח לפעול לאישור הצעת מחליטים שתזרים מאות מיליוני שקלים לפיתוח וחיזוק צפת, כאשר בימים אלו משלימים בעיריית צפת את בניית הצעת המחליטים הכוללת תקצוב  משמעותי שישנה את פני העיר בכל נושאי הליבה.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: "העיר צפת ממשיכה להתחדש ולאחר שנה של קידום תוכניות אנחנו ניצבים כפצע לפני תחילת הפרויקט העצום לחידוש טבעת רחוב ירושלים הודות לסיוע הרב של השר יריב לוין לאורך כל התוכנית. אני מודה לשר על הסיוע  והבשורה האדירה- תקצוב של 18 מיליון שקלים כשלב ראשון בפרויקט שאנחנו מקדמים. מדובר בסכום משמעותי שיסיע לעיר צפת, העיר שאין עוד כמוה בעולם, להמשיך להתפתח ולהתחדש".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה