Translate

יום שני, 1 בפברואר 2021

חגיגות ראש השנה הסינית מסביב לעולם/ מאת שרית יוכפז

 


 

מאת: שרית יוכפז-חגיגות ראש השנה הסינית מסביב לעולם

חגיגות ראש השנה הסינית, הידועות גם כפסטיבל האביב, מצוינות מדי שנה ברחבי כל העולם. החגיגות מתחילות בתחילת חודש פברואר ומתפרסות על פני החודש כולו, כאשר ראש השנה הסינית עצמו יצוין השנה ביום שישי, 12 בפברואר 2021. במהלך שלושת השבועות הללו, החגיגות נחלקות לשלושה חלקים: השנה הקטנה (זמן להכנות), פסטיבל האביב (12 עד 22 בפברואר) ופסטיבל הפנסים האיקוני (23 עד 26 בפברואר).

ייתכן שלא תוכלו לקחת חלק פעיל בחגיגות השנה החדשה בתקופה הקרובה, אך יש לכם הזדמנות לתכנן כיצד ייראו חגיגות השנה החדשה בשנים הבאות, כאשר נוכל לחזור ולטייל בבטחה. המשימה של Booking.com היא לעזור לכולם לחוות את העולם, ולכן היא חולקת כמה יעדי צ'יינטאון מובילים על בסיס המלצות מטיילי האתר*, המהווים מקום אידיאלי לחגוג את ראש השנה הסינית ברגע שיהיה שוב בטוח לעשות זאת.

בנגקוק, תאילנד

בביקור הבא שלכם בתאילנד, מומלץ לבקר ביאוואראט רוד (Yaowarat Road), שכונת הצ'יינטאון של בנגקוק – גן עדן של אוכל, קניות ומקדשים סיניים. שם תוכלו לחוות שפע של מראות, ריחות וצלילים, וליהנות משילוב מיוחד בין המסורת הסינית והמסורת התאילנדית. כאשר לא יהיו מגבלות תנועה, ניתן יהיה לצאת אל רחוב יאוואראט רוד כדי לצפות בחגיגות המרכזיות, לראות את מצעדי הדרקונים המרהיבים או להדליק נר במקדש קואן יים (Kuan Yim Shrine) ובמקדש פרח הדרקון (Dragon Flower Temple).

במידה ותרצו לחוות את האזור מקרוב לכל אורך השהייה בבנגקוק, תוכלו ללון במלון The Shanghai Mansion Bangkok, הממוקם ממש על דרך יאוואראג' (Yaowaraj Road) בצ'יינטאון. מדובר בבניין משופץ ומרהיב משנת 1892, הכולל בר ג'אז מפואר שמזכיר את שנגחאי בשנות השלושים של המאה הקודמת. במרחק הליכה קצר משם תוכלו להמשיך לספוג את התרבות הסינית עם דוכנים רבים של אוכל רחוב טעים, שווקי דגים טריים וחנויות רפואה סינית.

 

 

 

יוקוהאמה, יפן

שכונת צ'יינטאון ביוקוהאמה (Yokohama) היא שכונת הצ'יינטאון הגדולה ביותר ביפן ויש לה היסטוריה של למעלה מ-160 שנה. מי שנמצא ביוקוהאמה יכול לטייל ברחובות הצבעוניים ולטעום אוכל מקומי, כמו לחמניות מאודות ואטריות ראמן. אחרי ארוחה סינית טובה, כדאי להמשיך אל קאנטיביו (Kanteibyo) – מקדש צבעוני ומרשים הנמצא במרכז צ'יינטאון. בנוסף לראש השנה הסינית, במהלך פברואר נהוג לקיים ביוקוהאמה גם פסטיבל אביב בן 15 ימים, בו המקומיים והתיירים חוגגים יחד וצופים בריקוד האריה האיקוני ובמצעד החגיגות. במידה ואתם מרגישים שההשתתפות בחגיגות עלולה לרוקן לכם את הכיס, אכסניית Hare-Tabi Traveler's Inn Yokohama היא המקום המושלם למבקרים שרוצים לחסוך. האכסניה נעימה ומאובזרת היטב, ממוקמת במרכז צ'יינטאון וכוללת בקתות מרווחות המשקיפות על האזור.

 

מלבורן, אוסטרליה

בלב רובע העסקים המרכזי של מלבורן, וודאי תופתעו לגלות את שכונת הצ'יינטאון של העיר. תוכלו להתרשם מהמסורת וההיסטוריה הסינית במוזיאון הסיני, לטעום אוכל מסורתי טעים באחת מהמסעדות האותנטיות שבסביבה או לצפות במצעד המרהיב Dai Loong Big Dragon Parade. פסטיבל ראש השנה הסינית של מלבורן נחגג בשכונת צ'יינטאון המקומית כבר 160 שנים, והוא אף פעם לא מאכזב. איפה כדאי להתארח? מלון Ovolo Laneways נמצא במרכז העניינים ברחוב ליטל בורק (Little Bourke), בקרבת המסעדות והתיאטראות של מלבורן – רק חמש דקות הליכה מצ'יינטאון.

             

סאו פאולו, ברזיל

באופן מסורתי, ראש השנה הסינית נחגג בשדרת פאוליסטה (Paulista Avenue), אחת השדרות המפורסמות ביותר בסאו פאולו. העיר התוססת שוכנת בדרום-מזרח ברזיל ומציעה מגוון אתרים היסטוריים מרשימים. מלון H3 Hotel Paulista, שנמצא במרחק של 13 דקות הליכה בלבד משדרת פאוליסטה, מציע עיצוב מסוגנן ומודרני, ומזנון ארוחת הבוקר בו ידאגו לטעון אתכם באנרגיה לפני החגיגות.

           

*מתודולוגיה:

הרשימה מבוססת על המלצות של משתמשי Booking.com מרחבי העולם שטיילו באותם יעדים. היעדים שנבחרו קיבלו לפחות 200 המלצות בקטגוריית "צ'יינטאון", והם נבחרו לפי מספר ההמלצות הכולל שקיבלו בכל הקטגוריות.

 

לתמונות באיכות טובה לחצו כאן  קרדיט: Booking.com

ooking.com).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה