Translate

יום שלישי, 13 בדצמבר 2022

שלוחי הרבי בתל-אביב עשו היסטוריה מאת שרית יוכפז

 

Good news: מגזין תרבות תיירות עיצוב ויופי מאת שרית יוכפז


שלוחי הרבי בתל-אביב עשו היסטוריה                                     

   מאת שרית יוכפז

כינוס י"ט כסלו מרכזי ענק של כל שכונות העיר יחד
צוות של כמה מהשלוחים הצעירים בתל-אביב, שהתמנו על-ידי השליח הראשי הרב יוסף גרליצקי לפעול במיוחד לקיום הוראות הרבי בשנת הקהל, יזם אירוע שכמותו עוד לא היה – "כנס חסידות"א": אירוע ענק ויוקרתי שבו ישתתפו כל שלוחי ושלוחות הרבי בכל שכונות העיר תל-אביב–יפו , יחד עם מקורביהם ובני קהילותיהם.

הבשורה התקבלה בהתלהבות בקרב מקורבי בתי חב"ד ברחבי העיר ובתוך מספר ימים כבר נמכרו כל הכרטיסים, והמארגנים נאלצו לפתוח שולחנות נוספים בצפיפות באולם הגדול, שגם הם נתפסו במהירות – למעלה מאלף נרשמים לאירוע שבוע מראש!
הכינוס העוצמתי והמושקע עמד בסימן עידוד לימוד חסידות בקביעות בקרב כל תושבי העיר, אנשים נשים וטף, כתוכנה של מצות הקהל - "למען ישמעו ולמען ילמדו ויראו את ה'". לשם כך הפיקו צוות השלוחים תוכנית מולטימדיה מרתקת שהוקרנה בכינוס, בה נראה צעיר המסייר בעיר על גבי הקורקינט החשמלי התל-אביבי האופייני, ובכל שכונה הוא פוגש תושבים בעיר שמספרים לו כיצד חייהם הוארו בזכות לימוד חסידות בקביעות בבית חב"ד בשכונתם.

את האירוע פתח נאום בוידאו של הרב הראשי הרב ישראל מאיר לאו, שאף הביע את התנצלותו על כך שלראשונה מזה שלושים שנה אינו יכול להשתתף פיזית בכינוס י"ט כסלו המרכזי של תל-אביב, עקב שמחה משפחתית. בהמשך נשא דברים גם הראשון לציון ורבה של ירושלים עיר-הקודש, הרב שלמה עמאר שהעצים אף הוא את חשיבותו של לימוד תורת החסידות בקביעות, המצילה את עם ישראל בדורנו. דברי ברכה השמיע גם הרב מרדכי אוירבך, מגדולי רבני העיר ת"א, ורבה של קהילת 'אביר יעקב'. על חלק התפילה ואמירת תהילים הופקד זקן השלוחים בתל-אביב, הרב שלום-בער בוטמן, לאורך ימים ושנים טובות.

איש התקשורת ר' קובי אריאלי הנחה את האירוע ברגש רב ובהומור, וכמי שמקום עבודתו בתל-אביב, תיאר בפני הנוכחים כיצד בכל פינה שהוא נמצא בעיר הוא שומע מהתושבים עימם הוא נפגש על פעילותם של שלוחי הרבי. "כל אחד מאיתנו יודע כמה אנרגיה ומרץ יש בשליח אחד של הרבי, תחשבו כמה אנרגיה יש כאן סביבנו בכינוס זה, כאשר אנחנו יושבים יחד עם שבעים שלוחים..." ואכן, התחושה בכינוס היתה מחשמלת ומרגשת, הקהל כולו נשאב לאטמוספרה של חיות וקדושה – "אור וחיות נפשנו ניתן לנו"!

על המסך הוקרנה ברכתו המיוחדת של הרבי לידידי מרכז חב"ד בתל-אביב, שבה אמר הרבי בין השאר ש"תל-אביב היא מגדלור", ובירך את המסייעים והעוזרים לפעילות חב"ד בעיר. את הנאום המרכזי נשא השליח הראשי בעיר, הרב יוסף גרליצקי, שהסביר לנוכחים את החשיבות העצומה שראה הרבי בשנת הקהל ובכוח המיוחד שניתן לפעול בה, כל אחד על סביבתו, ידידיו ומשפחתו, להוספה בתורה ומצוות ויראת ה', ובהרמת קרן ישראל בכל מקום.
אחרי דברי הקדמה מפי השליח בשכונת רמת אביב החדשה, הרב יהודה שלג, סחף הזמר החסידי ר' שמחה פרידמן את כל המשתתפים לרגעים מרטיטים של ניגון ד' בבות,

 ובהמשך קמו כל המשתתפים לריקוד שמחה סוחף ומרומם דקות ארוכות. מאוחר יותר נהנו המשתתפים מהופעה חיה מושקעת של הזמר האהוב עמיר בניון בליווי להקת נגנים, במופע ניגוני נשמה ושמחה.
בסיומה של סעודת 'מלוה מלכה' משובחת, האזינו המשתתפים לנאום מיוחד מפי המרצה המפורסם הרב יואב אקריש, שהיטיב להמחיש כיצד ניתן למצוא בתורת החסידות, ובפרט בתורתו הרחבה של הרבי, תשובות לכל שאלות בחיים היומיומיות.
כהוראת הרבי הידועה, חתמו מאות משתתפים ומשתתפות על "כרטיס הקהל", בו קיבלו על עצמם להשתתף ולארגן פעילות של הקהלת יהודים סביב עניני תורה ומצוות. התרוממות הרוח של כל הנוכחים ללא יוצא מן הכלל הורגשה היטב, כאשר בתום האירוע המשיכו כולם בריקודים נלהבים משך שעה ארוכה. ברגע השיא עלו כל השלוחים בעיר יחד על בימת האירוע לריקוד חסידי, בשמחה של אחדות חסידית אמיתית.

תגובות ההתפעלות הנלהבות על האירוע האדיר זורמות כל העת אל השלוחים והשלוחות, כאשר כולם מסכימים ש"דבר כזה עוד לא היה": "הרבי תמיד דיבר על הכוח שיש באחדות החסידים והשלוחים, וכאן ניתן היה לראות זאת במוחש. רישומו של האירוע, שהראה את המהפכה הגדולה של שלוחי הרבי בתל-אביב, יישאר עימנו עוד זמן רב".

צוות השלוחים המיוחד, מארגני הכינוס, מספרים כי יום אחר הכינוס כבר נפתחו כמה שיעורי חסידות חדשים בשכונות העיר, "קשה לתאר את ההשפעה העצומה של האירוע על מקורבי הבתי-חב"ד בעיר. ברצוננו להודות למרכז חב"ד תל-אביב שפרש את חסותו על האירוע כולו, ולכלל השלוחים בכל שכונות העיר, שכל אחד תרם ממרצו ופעילותו למען ההצלחה". לאור ההצלחה הגדולה מתכננים עכשיו השלוחים, בעצה אחת עם השליח הראשי, כינוס "הקהל" ענק, לעשרות אלפי אנשים נשים וטף, תושבי העיר תל-אביב–יפו.

  • מאת שרית יוכפז 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה