Translate

יום ראשון, 16 ביוני 2024

סרטי יונייטד קינג מציגים את הסרט : הילה. מומלץ. מאת שרית יוכפז

 


סרטי יונייטד קינג מציגים:

הילה

סרטה החדש של מיכל בת-אדם

ג׳ייד דייכס ויקס I יעקב זדה דניאל

 פיני טבגר I אלי גורנשטיין I יגאל שדה I איילה פלג

בבתי הקולנוע בישראל החל מ- 20 ביוני 202


תמונות-יונייטד קינג 
 

סיפור מרגש על נשיות ואימהות. מיכל בת-אדם משרטטת דרמת התבגרות נשית שבמרכזה הקשר המורכב בין אם לבת, על רקע מערכות יחסים רוויות יצרים, כאבי פרידה, ורצון עז ליצור מציאות חדשה של משפחה, קבלה ואהבה ללא תנאי

 

 

הילה (ג׳ייד דייכס ויקס), אמה החד-הורית של נעמי (איילה פלג) בת ה-7, מגלה ששאול (יעקב זדה-דניאל), אבי בתה, חזר לארץ עם משפחתו, אחרי שחיו בחו״ל במשך 7 השנים האחרונות.

 

שאול לא יודע שהוא אבא של נעמי. הילה מנסה בכל דרך אפשרית לדבר איתו, אבל הוא מתחמק ממנה. נעמי רוצה להבין למה דווקא לה אין אבא. אבל הילה שומרת ממנה את הסוד.

 

מצבה הנפשי של הילה הולך ומתדרדר והיא לא שמה לב שהיא מזניחה את נעמי שבינתיים מתיידדת עם מיכאל (פיני טבגר), השומר בבית הספר, שמחזר אחרי אימה. כשליבה של הילה סוף סוף נפתח אל הגבר האחר, היא נתקפת חרדה שמא תאבד את שאול לתמיד.

 

 הסרט סוחף את הצופים למסע רגשי של אישה הנקרעת בין האובססיה שלה לאביה של בתה, שאינו מודע לקיומה, לבין ניסיונה הנואש לשמור על יציבות בחייה ולנסות ללמוד אפשרות אחרת של אהבה.

 

אורך: 105 דקות

בימוי: מיכל בת - אדם

שחקנים: ג׳ייד דייכס ויקס, יעקב זדה דניאל, פיני טבגר, אלי גורנשטיין, יגאל שדה, איילה פלג

הגבלת גיל: הותר לכל

 

דבר הבמאית מיכל בת-אדם

 

בסיפור הזה אני שתיים. אני הילה ואני נעמי. בסרטים אחרים שלי (״על חבל דק״, ״איה אוטוביוגרפיה דמיונית״) הייתי הילדה. גם בבגרותי כשכבר הייתי אמא וביימתי סרטים, הייתי הילדה. כשכתבתי את התסריט הזה, הילה, חשבתי שזה סרט על אנשים שאני לא מכירה. אנשים שאני ממציאה. ולרגעים אפילו היה לי חשש שאולי אני מזייפת בגלל שזה לגמרי פרי הדמיון ולא בא ממני. אבל תוך כדי העריכה, לא מיד בהתחלה, לקראת סוף העריכה הבנתי ששוב אני מספרת על אמא שלי ועלי אלא שהפעם אני לא רק הילדה, הפעם אני גם האמא. הבור הזה שהילה הולכת סביבו ולא יכולה למלא אותו (כמו שאומרת האישה בסרט הדוקומנטרי שהילה עושה ״הבנתי שאף אחד לא יוכל למלא את הבור הזה, לא ילד, לא אהוב, לא בעל...״) הבור הזה הוא הבור שלי שאני מנסה למלא אותו בעשייה שלי אבל הוא לא מתמלא. הוא חלק ממני. לפעמים אני חושבת שבלעדיו לא אהיה אני. להילה אין זמן להסתכל אל תוך הבור. היא רדופה באובססיה שלה לשאול ומאבדת שליטה ומי שמשלם את המחיר זאת נעמי. התשוקה לשאול, שנראית כאילו זו אהבה טוטאלית ואמיתית מונעת מהילה לראות אהבה אחרת, אהבתו של מיכאל השומר בבית הספר, שאולי אין בה סערה גדולה אבל יש בה בסיס ליחסי אהבה אמיתיים. אבל יש בזה גם משהו מפחיד. יש פחד להינטש, גם את זה אני מכירה, ומי שחווה בילדותו נטישה לא רוצה לחזור עליה ומעדיף לרדוף אחרי הבלתי מושג ולא להיות מאוים בנטישה. נעמי רוצה אבא והיא מזהה במיכאל פוטנציאל מתאים. היא מנהלת אתו יחסי ידידות בתקווה שיום אחד יקרה משהו בינו לבין אמה. למרות שהילה לא שמה לב לנעמי ונוהגת לעיתים באופן ממש חסר אחריות, נעמי מקבלת את אמא שלה כמו שהיא ודואגת לה ושומרת עליה ואוהבת אותה ללא תנאי.


 מומלץ בחום      הייתי בסרט  מרגש-לכו לראות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה