Translate

יום חמישי, 26 בספטמבר 2024

סרטו החדש של הבמאי והתסריטאי חיים בוזגלו פרח אדום. מאת שרית יוכפז

 




סרטו החדש של הבמאי והתסריטאי חיים בוזגלו

פרח אדום

סיפורה של משפחה משדרות בבוקר ה – 7 באוקטובר בביתם המשקיף אל תחנת המשטרה בשדרות כאשר במקביל בנם נמצא במסיבת הנובה

זהו הסרט העלילתי הראשון שיוצא לאקרנים ועוסק בתופת ה- 7 באוקטובר

משחק: אנט כהן, אלברט אלברט אילוז, איתי בוזגלו, שקד פרשני, עידן דהמן, אביב בוזגלו, יוגב קינן.

טריילר:

https://www.youtube.com/watch?v=lGZDk0TkkW4

סינמטק תל אביב החל מה – 8.10

 לינק לאתר הסינמטק

 סינמטק תל אביב, הבית של הקולנוע הישראלי, שמח להקרין את סרטו החדש של הבמאי עטור הפרסים חיים בוזגלו, "פרח אדום", בוזגלו כתב את התסריט, ביים והפיק את הסרט. 

סינמטק תל אביב תומך ביצירה הישראלית וגאה להעניק את הבמה ליוצרים בישראל להציג את אמנות הקולנוע שלהם. הסרט יוקרן בהקרנת בכורה בסינמטק תל אביב ב – 8.10 ובסינמטק שדרות ב – 6.10. בסוכות יצא להקרנה מסחרית בסינמטק תל אביב.

 "פרח אדום" מגולל את סיפורם של אנט ואלברט, זוג ותיקים משדרות, בבוקר ה- 7 באוקטובר, כאשר הבן שביקר אותם בערב שמחת תורה נמצא עם חבריו במסיבת הנובה, מחבלי הנוחבה מחמאס מחוץ לחלון ביתם המשקיף אל תחנת המשטרה של שדרות. 25 שעות בחיי הזוג, דרמה אינטנסיבית מחוץ ובתוך הבית, מהחלון וממסכי הטלוויזיה, נשקפת אותה זוועה.

 זהו הסרט העלילתי הראשון שיצא לאקרנים ועוסק באירועי ה – 7 באוקטובר. הסרט נעשה כתגובה אמוציונלית למתקפת הטרור הרצחנית.

"פרח אדום" צולם בחודש פברואר 2024, באותו הבית בשדרות בו צולם סרטו הקודם של בוזגלו "שער הפרחים" הממוקם מול תחנת המשטרה.  תחנת המשטרה של שדרות, עליה השתלטו המחבלים באותה השבת, שוחזרה עבור הסרט, יחד עם 25 השעות הראשונות של ה- 7 באוקטובר בערוצי הטלוויזיה.

הסרטים של בוזגלו לרוב עוסקים במשפחה, ובכולם משתתפים גם בני המשפחה שלו. גם ב"פרח אדום" משתתף הבן איתי בוזגלו, כבנם של בני הזוג שנמצא במסיבת הנובה (ואחיינו אביב בוזגלו משתתף גם כן). לצד איתי משחק עידן דהמן, חברו של איתי גם בחיים, והוא אחד מניצולי הנובה.  השחקנית אנט כהן, ששיחקה יחד עם אלברט אילוז ב"שער הפרחים", איבדה את אחייניתה  רוית אסייג, שנרצחה ב7.10 במושב יכיני.

 

חיים בוזגלו: " במהלך המלחמה בעודנו יושבים המומים מול מסכי הזוועות התקשר אלי חברי הטוב יורם מילוא הצלם ואמר "בוא נעשה סרט בשדרות, הרי הבית שבו צילמנו את "שער הפרחים" נמצא מול תחנת המשטרה בשדרות".

"כעבור כמה שבועות יצאנו לשטח עם צוות קטנטן ושחקנים שכולם הגיעו ובהתנדבות מלאה. ישנו בלוקיישן בבית בשדרות והיינו "זבוב על הקיר" בחיי זוג שחווה את התופת. לבד בבית. זהו הסיפור של האזרח הפשוט, מזוית אנושית על החוויה האישית והמטלטלת שהם עוברים".

 חיים בוזגלו יצר 25 סרטים וסדרות בכ40 שנות קריירה. כתב את התסריט לסרט "הקיץ של אביה" בשיתוף עם גילה אלמגור, כתב וביים את הסרט "נישואים פיקטיביים" זוכה מנורת הכסף ( אופיר של פעם )  1989. "עונת הדובדבנים" הסרט השתתף בתחרות הרשמית בפסטיבל הקולנוע ירושלים וזכה ב5 פרסי אופיר, ביולי 1991. בשנת 1994  יצר, יחד עם רונית אלקבץ, את הסרט "צלקת" בו השתתפו ששון גבאי, מוחמד בכרי ודליה שימקו. הסרט זכה בארבעה פרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע (פרס אופיר). אחר כך כתב וביים שורה של סדרות טלוויזיה מצליחות, בין השאר: "מרחב ירקון" (1997) זוכת פרס אופיר לדרמת הטלוויזיה הטובה ביותר, "זינזאנה" (1999), זוכת פסטיבל ירושלים. "שלווה" (2003), "כתב פלילי" (2005)

"דיסטורשן" (2005): תסריט ובימוי: חיים בוזגלו. פסטיבל WORLDFEST  יוסטון, ארה"ב - זוכה פרס מגן פלטינום. פסטיבל סירקיוז, ניו-יורק, ארה"ב- זוכה פרס עריכה פסטיבל בורדו, צרפת 2005 - זוכה פרס הבמאי הטוב ביותר ופרס הוקרה מטעם צוות השופטים. פסטיבל ג'נבה, שווייץ 2005 - פרס חביב הקהל.

 צרפת 2005- "ג'אנם, ג'אנם": תסריט ובימוי: חיים בוזגלו, הפקה: חיים בוזגלו הפקות, קופרודוקציה עם MAZEL הפקות, צרפת.  האקדמיה הישראלית לקולנוע - מועמד לחמישה פרסי אופיר.

פסטיבל ירושלים 2005, פסטיבל המבורג 2005, פסטיבל סרלט 2005.

פסטיבל סירקיוז 2006 זוכה ב-4 פרסים: הסרט הטוב ביותר, התסריט הטוב ביותר, הבמאי הטוב ביותר, המוזיקה הטובה ביותר.

2008 "דלת מול דלת" ,קופרודוקציה ישראל צרפת.

"הכבוד של מרציאנו" (2011). "לחיות מחדש"(2011) סיפורם של העולים היהודים לארץ ישראל בשנת 1948 דרך קפריסין.  סדרה היסטורית בעלת שישה פרקים עבור ARTE, הסדרה זכתה בשני פרסים בפסטיבל לושון, צרפת.  פרס ״חביב הקהל״ ופרס הצילום.

"סרק סרק" (2012), זוכה 3  פרסים, פסטיבל סירקיוז ניו-יורק. פרס הבימוי התסריט והסרט.

כתב וביים את "באב אל ווארד" ( "שער הפרחים " 2021)

ו"בית המשאלות" (2013) נמכרה לCBS.

 

תפקידי הוראה ב"קמרה אובסקורה", "סם שפיגל", "אוניברסיטת תל-אביב", "מכללת הנגב". בשנת 2000 פתח בית ספר לתסריטאות ולמשחק בקולנוע ובטלוויזיה "חיים בוזגלו WORK SHOP".

 

פרס מפעל חיים "סופיה" סירקיוז ניו יורק  2012

זוכה בפרס איינשטיין למפעל חיים 2018

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה