Translate

יום שני, 1 במרץ 2021

מאת שרית יוכפז ● MGM/UA Television ותדמור אנטרטיינמנט רכשו את הזכויות הבלעדיות על סיפור חייהם של הג'ודוקאים אלופי העולם - סעיד מולאי, יליד איראן המייצג כיום את מונגוליה, ושגיא מוקי -מאת שרית יוכפז



MGM - ענקית הטלוויזיה האמריקאית ו-תדמור אנטרטיינמנט רכשו את הזכויות הבלעדיות על סיפור חייהם של אלופי העולם בג'ודו - סעיד מולאי ושגיא מוקי. חברות ההפקה יפתחו

ויפיקו סדרה עלילתית וסרט דוקומנטרי המבוססים על חייהם

מאת שרית יוכפז


 

      MGM/UA Television ותדמור אנטרטיינמנט רכשו את הזכויות הבלעדיות על סיפור חייהם של הג'ודוקאים אלופי העולם - סעיד מולאי, יליד איראן המייצג כיום את מונגוליה, ושגיא מוקי המייצג את ישראל. חברות ההפקה הכריזו היום כי יפתחו ביחד מיני סדרה עלילתית המבוססת על סיפור חייהם המרתק. הסדרה תלווה בסרט תיעודי על צמד האלופים, שנמצא כבר בשלבי הפקה.

 

      הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה עם מולאי ומוקי, וכן עם איגוד הג'ודו העולמי (IJF) בראשות הנשיא מריוס ויזר. הסדרה תחשוף צילומים בלעדיים שטרם נראו עד כה וראיונות עם הספורטאים בנקודות השיא הדרמטיות בקריירה שלהם, כולל הרגעים שבהם נאלץ סעיד מולאי להימלט לגרמניה בשנת 2019, במהלך אליפות העולם בג'ודו בטוקיו.

 

      תדמור אנטרטיינמנט ואולפני MGM חתמו ביוני 2020 על הסכם שיתוף פעולה בלעדי להשקעה בפיתוח תוכן של יוצרים ישראלים ליצירות טלוויזיה, קולנוע וניו מדיה לשוק הבינלאומי. זו הפעם הראשונה שבה MGM נכנסה להשקעה בישראל ופרויקט זה הוא התוצר השני של השותפות בין החברות, שהכריזו בדצמבר 2020  על הפקת הסדרה התיעודית "אייכמן" שצפויה לעלות לשידור בישראל בדצמבר 2021 בערוץ הציבורי "כאן 11".

 

      הסדרה העלילתית והסרט התיעודי יביאו למסך את סיפורו המדהים של הג'ודוקא סעיד מולאי האיראני, אחד הספורטאים האמיצים בהיסטוריה, שלמרות האיומים עליו ועל משפחתו, סירב להיכנע לדרישת המשטר שאסר עליו להתמודד מול חברו, הג׳ודוקא שגיא מוקי מישראל. כתוצאה מכך, נאלץ מולאי לברוח מארצו ולחיות כפליט בגרמניה. שני הג'ודוקאים המדהימים האלה צפויים להיפגש על המזרן לראשונה בקרוב, יתכן שבמהלך אולימפיאדת טוקיו 2021. זהו סיפור על אומץ ועל ידידות כנגד כל הסיכויים, ועל רוח ספורט אמיתית.

 

      סעיד מולאי: ״כבוד גדול עבורי להיות שותף בפרויקט הזה. זו הזדמנות נהדרת להראות שג׳ודו וספורט הם דרך מדהימה לפרוץ מחסומים. באמצעות הנסיבות שגיא הפך לחבר שלי ועוד אנשים רבים אחרים ברחבי העולם. אני ספורטאי ועכשיו אני גם אדם חופשי.״

 

      שגיא מוקי: "זו זכות עבורי לקחת חלק בפרויקט יוצא הדופן הזה עם חברי היקר סעיד. אנחנו רוצים להעביר את המסר שספורט הוא מחוץ לפוליטיקה ושכולנו משפחה אחת. כשסעיד ואני ניפגש בגמר, הניצחון הראשון יהיה החברות בינינו. אני באמת מאמין שבעזרת הפרויקט הזה, הניצחון השני יהיה ההבנה בין העמים שלנו".

 

      נשיא MGM/UA Televisionסטיב סטארק: "שגיא מוקי וסעיד מולאי הם שני ספורטאים מעוררי השראה ופורצי דרך. סיפור היריבות והחברות הבלתי אפשרית ביניהם, פורץ מעבר לעולם הג'ודו והולך לכבוש את לבבות הצופים בכל רחבי העולם. אנו נלהבים מההזדמנות לשתף פעולה עם חברינו היקרים בתדמור אנטרטיינמנט ובאיגוד הג'ודו העולמי ולחלוק את סיפורם המרגש והמהפכני עם העולם כולו."

 

      מנכ"ל תדמור אנטרטיינמנט אמיליו שנקר: "אנו נרגשים להתחיל לעבוד על הסיפור האמיתי, הלא יאומן ומעורר ההשראה של סעיד ושגיא עם הצוות המרתק של MGM, בראשות הנשיא סטיב סטארק. בשיתוף  שניים מגדולי הספורטאים בהיסטוריה, שגיא מוקי וסעיד מולאי ובתמיכת איגוד הג'ודו העולמי, אנו בטוחים שניצור סיפור מרגש שיצליח לקרב בין עמים שונים ולהגיע לליבם של אנשים רבים בכל העולם".

 

      נשיא איגוד הג'ודו העולמי מריוס ויזר : "סיפורם של שגיא מוקי וסעיד מולאי חוצה את גבולות הספורט. זו היא דוגמה לכבוד הדדי ואכפתיות שיכולים להתקיים בין בני אדם, לצד מצוינות פיזית ונפשית, סיפור על גיבורים בני זמננו. אנחנו משוכנעים שהדוגמה האישית שלהם יכולה וחייבת לשמש אות ומופת לצעירים ברחבי העולם. אנו שמחים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם MGM ותדמור אנטרטיינמנט על הפרויקט המרתק הזה, שיעניק לנו את ההזדמנות להביא לקהל הרחב את סיפורם של האלופים שלנו ואת הערכים שהם מיישמים בחייהם, ולנסוך תקווה במיליוני אנשים".

 

על 'תדמור אנטרטיינמנט'

תדמור אנטרטיינמנט היא חברה לפיתוח, הפקה והפצה של תוכן מקורי לקולנוע, טלוויזיה וניו-מדיה שהוקמה על ידי היזם ואיש העסקים גדעון תדמור, מיזמי ומנהלי תעשיית הנפט והגז הישראלית, שתרם רבות לגילוי ופיתוח תגליות הגז הגדולות 'תמר', 'לווייתן' ועוד. תדמור הוא בעל השליטה והיו"ר של שותפות 'נאוויטס' שפועלת בתחום הנפט והגז בצפון אמריקה. מנכ"ל  תדמור אנטרטיימנט הוא הבמאי והתסריטאי המוערך אמיליו שנקר, לשעבר סמנכ"ל התוכן של קבוצת זאפה ומנהל התוכניות של גל"צ.

בין הפרויקטים של תדמור אנטרטיינמנט : NORMAN של הבמאי יוסף סידר ובכיכובם של ריצ'ארד גיר וליאור אשכנזי, ONLY - סרט מדע בדיוני של הבמאי TAKASHI DOSCHER, 03 SUMMER של הבמאית BECCA GLEASON זוכה פסטיבל SXSW, SWISS ARMY MAN בכיכובם של דניאל רת'קליף ופול דאנו אשר זכה בפסטיבל סאנדאנס ועוד.

 

על MGM - מטרו-גולדווין-מאייר

ענקית הבידור האמריקאית, הוקמה בשנת 1924 והיא אחד מאולפני ההפקה המפורסמים, האהובים והמצליחים ביותר בעולם, עם זכיות במאות פרסי אוסקר, גלובוס הזהב והאמי.

האותיות MGM מייצגות את שמות המשפחה היהודית מטרו-גולדווין-מאייר, מחלוצי הקולנוע שהקימו בשנת 1924 את אולפני MGM מוכרים לצופי הקולנוע והטלוויזיה בעיקר בזכות הסמל המיתולוגי של האריה השואג המופיע על המסך  לפני תחילת הסרט. לאורך השנים הפיקה MGM יצירות קולנוע וטלוויזיה מיתולוגיות, זכתה במאות פרסי אוסקר, גלובוס הזהב ופרסי אמי ונחשבת עד היום כאחד מבתי הסטודיו לפיתוח, הפקה והפצה המובילים בעולם.

בין סרטי הקאלט של החברה ניתן למנות את: שיר אשיר בגשם, סרטי האחים מרקס, בן חור, הקוסם מארץ עוץ, חלף עם הרוח, טרילוגיית ההוביט, סטארגייט, סדרת סרטי רוקי, גיימס בונד ועוד. בשנים האחרונות הפיקו את שוברי הקופות: “The Girl With the Dragon Tattoo” , “21: Jump Street” , “The Hobbit Trilogy” , “Creed” , The Addams Family”  ושוברי קופות רבים נוספים.

MGM גם פעילה בתחום ה-TV פרויקטים כגון: ״פארגו״ (FX), ״הויקינגים״ (ערוץ ההיסטוריה), ״סיפורה של שפחה״ (הולו), ״תפוס את שורטי״ (אפיקס) ו-״קונדור״ (AT&T), Teen Wolf  (MTV),    “Four Weddings and a Funeral” (HULU), “The Real Housewives of Beverly Hills”(Bravo), “Are You Smarter Than a Fifth Grader?” (Nickelodeon),  “Messiah” (Netflix)ועוד.

סדרות ריאליטי של MGM כוללות בין היתר את  ״דה וויס״ (NBC), ״הישרדות״ (CBS), ״ Shark Tank״ (ABC), " Beat Shazam״ (פוקס) ,״המירוץ הקשה בעולם: האתגר האקולוגי״ (אמזון) ועוד.



                                                                                     קרדיט צילומים שחור לבן  - ניקולס מסנר  - IJF

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה