Translate

יום ראשון, 27 באוגוסט 2023

מאירים את העיר: סיורי סליחות בסמטאות הקסומות של צפת מאת: שרית יוכפז.

 

         


מאת: שרית יוכפז.                      
לאחר פסטיבל הכליזמרים בו הגיעו עשרות אלפים לצפת לצפות במופעים ולהסתובב בסמטאות   הקסומות הגלריות 

ועם תחילתו של חודש אלול, המכונה גם 'חודש הרחמים והסליחותובמרכז התיירות אסנט בצפת שקדו ועמלו על תוכנית ענפה של פעילויות וסיורי סליחות שמתאימות לזוגות, משפחות, ילדים וקבוצות.


חוויית הסליחות של צפת היא חוויה שאין בשום עיר אחרת, לעיר הזו יש הרבה מאוד קסם להציע- הסמטאות נשתמרו מימי קדם נושאים בחובם סודות עתיקים, ואגדות שסופרו במהלך השנים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהמסורת הצפתית.
מתחילתו של חודש אלול ועד ליום הכיפורים בשעות לילה מאוחרות ומעט לפני עלות השחר, הסמטאות הקסומות של העיר העתיקה בצפת מתעוררות לחיים עם מאות מבקרים המבקשים לחוות את הייחודיות והרוחניות שיש בגליל.
לצאת אל סליחות בחצות הלילה זו חוויה מעצימה ומרגשת בעצמה, במרכז התיירות אסנט מעניקים למבקרים תכנית פעילות שלמה מלאה בתוכן, מסורת ועוצמה שאין דומה לה.

הפעילויות והסיורים יתרחשו במהלך חודש ספטמבר, בין הימים רביעי עד שישי ובכל יום ישנה פעילות אחרת.
בכל יום רביעי בשעה 20:00 יתקיימו סיור עששיות וסליחות מוזיקלי הכוללים ביקור בגן המצודה בפסגת העיר צפת, הצצה למערה עתיקה מדהימה ופיוטי הסליחות בסמטאות, בתחילת הסיור תקבלו עששיות נפט אמיתיות יחד איתן תפתחו את הסיור בתצפית לילית מדהימה ותמשיכו אל סיור בסמטאות העיר העתיקה שם תשמעו סיפורים על תקופת הסליחות המיוחדת, תכירו סגנונות של תפילות ותסיימו בפיוטי הסליחות המרגשים, במופע ניגון אותנטי בחיק הטבע.
בכל יום חמישי יתקיימו סיורי סליחות ומופע 'ניגון גלילי'- מופע מרגש של פיוטי הסליחות שפותח את הלב לחוויה מרוממת מעצימה ומרגשת, המופע מתקיים במערה מיוחדת בת 500 שנה ומאחוריה סיפור היסטורי מדהים ואותו תגלו כאשר תגיעו.
בכל יום שישי יתקיים סיור 'סיפור בסמטאות'- הסיור נפתח במרכז אסנט, שם תפגשו את המדריך שלכם, הוא יקח אתכם דרך הרחובות והסמטאות, אל מקומות היסטורים בעלי מורשת עמוקה ושם הוא יספר את הסיפורים שבנו את העיר המיוחדת הזאת.

"חודש הסליחות מהווה תקופה עוצמתית בה עם ישראל- דתיים, חילוניים ומסורתיים עוברים תהליך של אחדות. אנו מזמינים אתכם לחוות חוויה בלתי נשכחת של סליחות בסמטאות הקסומות של צפת-בירת הרוחניות של ישראל" ציינו במרכז התיירות אסנט.

כלל הסיורים מותאמים ליחידים, זוגות, משפחות וקבוצות, ההליכה הינה על שבילים סלולים אך כוללת לא מעט מדרגות כך שלא מומלץ להגיע עם עגלות. העיר נחשבת כקרירה בשעות הערב, אך בימים בהם מזג האוויר לא מפסיק להפתיע מומלץ להביא ג'קט לכל הפתעה שלא תהיה.

צילום: מרכז תיירות אסנט
מאת שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה