Translate

יום חמישי, 7 בספטמבר 2023

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר 2023 חוגג את שנתו ה-44 עם עשרות הצגות, מופעים, 1-4/10/2023 בחול המועד סוכות מאת: שרית יוכפז

 

צילום אלה ברק


ליזו אוחיון, מנכ"לית פסטיבל עכו והמפיקה הראשית ודליה שימקו, המנהלת האומנותית של הפסטיבל מכריזות:

 

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר 2023

חוגג את שנתו ה-44 עם עשרות הצגות, מופעים, מתחם לינת שטח ומופעי חוצות ברחבי העיר

1-4/10/2023 חול המועד סוכות


"פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר 2023", כבכל שנה, משקף במהותו מגוון רחב של קולות ונושאים קיומיים וחברתיים, דרך יצירותיהם של הכותבים, היוצרים והשחקנים ומעלה על הבמות נושאים מרתקים ומרגשים:

החל מהתמודדות עם הלם קרב, התעסקות בפילוג ובשסע החברתי אז והיום, עזיבת הארץ אל מול ערכי הדמוקרטיה, התמודדות עם פוסט טראומה מינית, התמודדות עם זיקנה והתגברות על אובדן, מאבק חברתי מזרחי וחשיבותו שנשכחה ועולה כיום, עיסוק בזהות הלאומית וסאטירה על הארץ "המוב'תחת" ועד הצגת מחקר על חווית הסלואו הראשון שלנו והזמנה לריקוד.

 

עוד בפסטיבל עכו לתיאטרון אחר- השחקנית הוותיקה והמוערכת רבקה גור

בת ה- 88, מעלה לראשונה מחזה פרי עטה, מחזה ראשון של השחקן המוערך עלא דקה, שישחק בתפקיד הראשי ובתפקיד אימו תשחק חנה אזולאי-הספרי, ההצגה האורחת "מתקני עולם", בהשתתפות שחקנים בעלי מוגבלויות ועל הרצף האוטיסטי ועוד הפתעות רבות

 

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר הוא חגיגה נפלאה לאוהבי התרבות תוך מתן דגש ליוצרים בכלל וליוצרים אלטרנטיביים בפרט. הפסטיבל מעניק הזדמנות ואפשרות ליצירה אחרת ושונה, כזו המחברת גישות שונות מחוץ לזרם המרכזי. מופעי הפסטיבל וההצגות יערכו במתחם אולמות האבירים מימי הצלבנים, אשר הוכרזו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, חללים המעניקים אווירה ייחודית למופעים מיוחדים אלה, וכן בשטחי העיר העתיקה וברחבי העיר.

 

גם השנה במסגרת הפסטיבל, יערך ערב הוקרה ליעקב אגמון ז"ל, מעמודי התווך של התרבות הישראלית ואיש תיאטרון נדיר, שהטביע חותמו על התיאטרון הישראלי לאורך שנים ואף שימש כמנהל האומנותי של הפסטיבל בשנות ה-90.

האירוע יתקיים בנוכחות כלת פרס ישראל, רעייתו, השחקנית  גילה אלמגור אגמון, שתעניק את "פרס אגמון" – פרס מפעל חיים, שיבחר על ידי הועדה האמנותית הכוללת את ליזו אוחיון, מנכ"לית הפסטיבל, הגברת גילה אלמגור אגמון ודליה שימקו, המנהלת האמנותית.

 

פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר, יתקיים בחול המועד סוכות, בין התאריכים 1-4 באוקטובר 2023, באולמות האבירים, בכניסה לעיר העתיקה וברחבי העיר, בנופיה של העיר עכו ויכלול מאות שחקנים ופרפורמרים, שיעלו עשרות מופעי תיאטרון, הצגות רחוב ומופעים חדשים.

 

הפסטיבל כולל מאות משתתפים אשר יעלו כ-20 מופעי תיאטרון מתוכם למעלה מ-14 הצגות מקור, יצירות חדשניות ופורצות דרך, ביניהן:

 

      8 בכורות שייקחו חלק בתחרות הפסטיבל

      6 הצגות חממה – המהוות הזדמנות לבמאים ויוצרים מבטיחים

      4 הצגות אורחות

      שת"פ ייחודי עם מרכז תרבות סין, במסגרתו מגיעים כ-25 משתתפים מסין למופעי שאולין ייחודיים של אומנות הקונג פו

      4  מופעים בינלאומיים מצ'כיה, אוסטריה, שוויץ ומדריד

      כ- 40  אירועי חוצות הכוללים מופעים, הצגות רחוב ואירועים מיוחדים, חינם לקהל הרחב החל מ-18:00, ברחבי העיר עכו, לצד אירוח פסטיבל הבירה, במסגרתו יוצעו למבלים חווית פודטראק ומגוון רחב של בירות ישראליות ובינלאומיות במחירים אטרקטיביים.

 

בימי הפסטיבל יוקם מתחם לינת שטח שיכלול אפשרות לינה באוהלים ו/או שקי שינה לכ-100 איש בחומה המזרחית, לצד פסטיבל הבירה שיגיע לראשונה להתארח בפסטיבל .

ערב הפתיחה של הפסטיבל יתקיים ב1/10 ומגוון הפעילויות וההצגות יערכו החל מה2/10 .

 

ליזו אוחיון, מנכ"לית פסטיבל עכו ומפיקה ראשית:

"אני גאה, במיוחד השנה, לפתוח את אחד מאירועי התרבות המיוחדים והמגוונים ביותר, הנותנים את הבמה המכובדת והגדולה ליצירה מקורית המשקפת את השיח החברתי האישי והציבורי, תוך התייחסות לנושאים הנוגעים לכל אחת ואחד מאיתנו.

 

גם השנה, כל אנשי ההפקה והיצירה, נרגשים להיפגש ולחוות מחדש את התגייסותה האמיתית של קהילת אנשי העיר עכו, התגייסות וחיבור קהילתי מלא ברצון טוב, וציפייה לבואם של עשרות אלפי האורחים המגיעים לפסטיבל. אין זה מובן מאליו ועל כך אנו מודים ומביעים את הוקרתנו הרבה. החיבור בין הפסטיבל ליוצרים, האומנים, השחקנים כל אנשי ההפקה, לבין אזרחי העיר, מהווה חיבור משמעותי מעין כמוהו. תושבי עכו כתמיד מושיטים את ידם לכל עזרה ולכל אורח בעיר ומתרגשים יחד איתנו בעשייה מבורכת זו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה