Translate

יום ראשון, 30 ביולי 2017

קסטרו ומוזיאון תל אביב לאמנות מציגים: T-ART 2017 מחווה לתומרקין מאת: שרית יוכפז

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
קסטרו ומוזיאון תל אביב לאמנות מציגים:
T-ART 2017
מחווה לתומרקין

קסטרו ומוזיאון תל אביב לאמנות גאים להמשיך את שיתוף הפעולה הייחודיהמפגיש בין אופנה לאמנותהעונה משיקים בבית האופנה קולקציית T-ART חדשה לגברים ונשים שכולה מחווה לאמן הישראלי המוביל יגאל תומרקין.

קסטרו גם תעניק חסות שתאפשר כניסה למוזיאון ללא תשלום בימי חמישי במהלך חודש אוגוסט, במסגרתם ייערכו סיורים ומגוון פעילויות תרבות.



קולקציית T-ART החדשה שעוצבה על ידי מעצבי בית האופנה קסטרו מוקדשת כולה ליצירתו של יגאל תומרקין - מגדולי האמנים בישראלהקולקציה הייחודית נחשפת כעת בתזמון מושלם עם השקת תערוכת ההדפס החדשה של תומרקין במוזיאון תל אביב לאמנותוהיא שואבת את השראתה מדימויי ההדפס המפורסמים של האמן.

על הקולקציה
הקולקציה עוצבה במראה מכוסח ומרדני שמחבר בין אופי העבודות לתרבות הרחוב העכשווית. שולבו בה דימויים מתרבות ההמונים המופיעים ביצירותיו של תומרקין כמו דמותה של מרלין מונרו, נוף קו הרקיע של ניו יורק ועוד.
הבגדים מתאפיינים בכביסות מסיביות וטכניקות שטיפה שונות. בקולקציית הנשים- מחשופי קולר, מחשופי כתפיים,ושילוב קשירת שרוכים בצידי הדגמים. הצבעוניות נעה בין גווני אפור כהה עד שחור. ליצירת מראה כולל. משלימים את הקבוצה גם דגמי ג׳ינס שחורים ושטופים - מכנסי סקיני, אוברול וחצאית מיני , בשילובי אלמנטים רוקנרוליים כגון רכיסות שרוכים עם עיניות מתכת מודגשות.
בקולקציית הגברים המראה מכובס עם מכפלות פרומות בשילוב טכניקות הדפסה שונות, רקמות פרומות ורצועות תפורות המדמות איקס על חלקה הקדמי של אחת החולצות. הצבעוניות מבוססת על גווני אפור מכובס, שמנת, שחור ונגיעות של אדום.

על האמן
יגאל תומרקין הינו אחד מהאמנים הישראלים הטובים והמוכרים ביותרמאמצע שנות ה-50 של המאה ה-20 החל את פעילותו האמנותית כפסלוהוסיף אובייקטים מן המוכן בכדי ליצור אסמבלז׳יםדבר אשר היה חדשני בארץ בזמנו.ב-1961 החל ליצור הדפסים באופן מוגברבמהלך העשורים שחלפו מאז יצר תומרקין מאות הדפסים המתייחסים אל התרבות הפופולריתהאמנותמסעות בארץ ובעולם ועוד. ביצירתו מחבר תומרקין בין הדימוי החזותי והמילוליופותח את עולם ההדפס ליצירה העכשווית.
לצד ההדפסים בתערוכה החדשה במוזיאון יוקרן הסרט ״אדמה רוח וחלודה״ (במאיאמנון טייטלבאוםאשר נעשה על חייו ואמנותו של תומרקין.

התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.


על ימי חמישי ב-T
במהלך אוגוסט 2017 תעניק קסטרו חסות לכניסה למוזיאוןסיורים ופעילויות תרבות בחינםבמטרה לחבר בין אוהבי אופנה לאמנות ישראלית במיטבהימי חמישי ב- T מוקדשים כל שבוע לתערוכה אחרת ולנושא אחר המלווה את עולם האמנותובכל חמישייעביר המוזיאון לקהל הרחב שלל תכנים ללא תשלוםהכוללים הדרכות בתערוכותהרצאות,הופעות מחולמיצגיםסרטים ומפגשים עם אוצריםבכל ערבבנוסף לתערוכת תומרקיןיוצעו פעילויות סביב נושא הקולקציה - מהדרכותועד הרצאות ומיצגים בשיתוף התערוכה ובהתייחסות ליצירותיו של תומרקין. בכל שבוע תתקיים סדנת הדפס על חולצות.

יום חמישי, 3.8 יוקדש לתערוכה "אסיףעשור לפרס רפפורט", הסוקרת עשור לפרס הניתן מדי שנה לצייר ישראלי בכיר וצעירהתערוכה מציגה שלל עבודות של האמנים ומתמקדת בעבודה מוקדמת ומאוחרת של כל אמן אשר זכה בפרס.התוצאה יוצרת מראה לאמנות הישראלית לדורותיהותכני הערב יוקדשו לנושא "מוקדם ומאוחר באמנות".

יום חמישי, 10.8 יוקדש לתערוכה "קולקטיב" - תערוכה ראשונה מסוגה במוזיאון תל אביב המאגדת את כל אוצרי המוזיאון לפעולה המוקדשת להתבוננות מחודשת על אוספי המוזיאוןכל אוצר אצר "מיני 

תערוכהאשר לקוחה מהאוספים ואשר נתונה לפרשנות רעננה.  נושא הערב יהיה "אוצרות ואוספיםורבים מן האוצרים ינחו את המפגשים ויעניקו הצצות אל מחסני המוזיאון ומפגשים עם האנשים שמאחורי הקלעים.
סדנת הערב- הדפסה על חולצות מאובייקטים שונים אשר יהיו מונחים על שולחן גדול, בו כולם ישבו יחד ליצור.

יום חמישי, 17.8 יוקדש לתערוכה "אדום על צהוב" - עשרות יצירות מופת תחת תערוכה אחתהשייכות לאחד מהאספנים הגדולים בעולם האמנות אשר השאיל למוזיאון תערוכה שלמה של אמנות מודרניסטית לאחר המלחמהנושא הערב יוקדש למודרניות ומודרניזם באמנות ובכללהקרנות של סרטי art21, בהנחיית התערוכה מפי מנהלת המוזיאון וסדרת הרצאות המוקדשת לאמנית לואיז בורז'ואה.

יום חמישי, 24.8  הערב האחרון יוקדש לתערוכה "קומפוזיציות לזמן חללהמפגישה בין אמנים ויזואליים ומוזיקאים,כאשר כל זוג יוצרים מתייחסים לתמה אחרת המעסיקה את המפגש בין המדיותנושא הערב יהיה "אמנות ומדיות שונות", ובערב זה המוזיאון שמח להציג מגוון ומנעד רחב של אמנויותמערב וידאו קליפים בהנחיית בועז כהןדרך מיצב סאונד בקולו של תומרקין ועד הנחיות אמנות עם מוזיקאים עכשוויים


טווחי מחירים:
נשים – 99.90 ₪ - 199 ₪
גברים – 99.90 ₪ - 129.90 ₪

התמונה של ‏‎Silvia G. Golan‎‏.

ניתן להשיג בחנויות נבחרות ברחבי הארץ, בחנות האונליין: www.castro.com  ובחנות הפופ אפ במוזיאון תל אביב לאמנויות.

צילום: דודי חסון
מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת ראשית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה