Translate

יום שלישי, 26 בדצמבר 2017

קצא"א העבירה את רצועת החוף האקולוגי לידי עיריית אילת. מאת: שרית יוכפז




חוף אקולוגי הדמיה
קצא"א העבירה את רצועת החוף האקולוגי לידי עיריית אילת

לאחר שנפתחה לציבור רצועת חוף בת 300 מטרים שהיתה סגורה בבעלות קצא"א משך 50 שנים, העבירה השבוע חברת קצא"א רצועת חוף סמוכה נוספת בת 200 מטרים, דרומית לריף הדולפינים. בכוונת העירייה כמפעילת החוף להגדיר את החוף כחוף אקולוגי הממוקד בשמירת ערכי הטבע הייחודיים שלו ואף יהווה בסיס  לפעילות הסביבתית של קבוצת הנוער "שומרי המפרץ". עוד כחלק מפיתוח החוף בעתיד יוקם בו מרכז חינוך סביבתי ויחודש גם המזח הישן ששימש להובלת נפט ויהפוך לאטרקציה תיירותית וסביבתית ייחודית המקדמת את ערכי הטבע של המקום.



בטקס צנוע, שהתקיים השבוע (א') בנוכחות בכירים בעירייה ובקצא"א העביר יו"ר קצא"א, ארז חלפון, לראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי את חלקה השני של רצועת החוף של קצא"א, שנחשבת לרצועת החוף הבתולית והיפה באילת. ברצועת החוף האקולוגי מצויה שמורה ימית ובה שוניות אלמוגים מרהיבות, אשר נשמרו כל השנים. בהתאם להחלטת העירייה, ישמש החוף האקולוגי גם לפעילותם של "שומרי המפרץ" – ארגון נוער שמפעילה העירייה לתלמידי כיתות ט'-י"ב מבתי ספר באילת וקיבוצי הערבה הדרומית, אשר עוסקים בשימור הסביבה הימית וטיפוחה.



כזכור, ביולי האחרון העבירה קצא"א לשימוש עיריית אילת גם את "חוף קצא"א", רצועת חוף דרומית, בת 300 מטר, שהפך לחוף רחצה המשמש יעד אטרקטיבי לתושבים ולתיירים כאחד. במהלך משותף של עיריית אילת עם רט"ג הרואים במשאבי הטבע, נכס לאומי הוגדר החלק הימי כשמורת טבע ימית. המהלך התאפשר בזכות מאמצים נרחבים שנעשו מצד יו"ר קצא"א - ארז חלפון וראש העירייה - מאיר יצחק הלוי, בהנחייתו של שר האוצר - משה כחלון, ובמסגרתו העבירה קצא"א במהלך השנה לעיריית אילת רצועת חוף באורך של כ-500 מטרים, אשר נפתחה לשימוש ציבורי של תושבי העיר והמבקרים בה.

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי אמר: "אין נרגש ממני להעניק לתושבי אילת ומבקריה, עוד רצועת חוף המתווספת לרצועת קצא"א הדרומית שנפתחה לציבור בקיץ האחרון. נמשיך לפעול בנחישות לפנות עוד ועוד חופים התפוסים על ידי מוסדות וגופים על מנת לפתוח אותם לציבור הרחב".

עוד ציין ראש העירייה, כי בחוף האמור שישמש חוף אקולוגי, תפעל קבוצת הנוער האיכותית של                 אילת – "שומרי המפרץ" שתשמש מודל לערי חוף נוספות בארץ, במטרה להפוך אותה לתנועת נוער סביבתית לאומית. כחלק מהתכנית לפיתוח חוף אילת מטאבה לעקבה, שמובילה העירייה בביצוע משרד האדריכלים מייזליץ כסיף,  ובניהול מהנדס העיר – אסף אריכא, בכוונת העירייה לפתח בחוף האקולוגי  מרכז חינוך סביבתי, שיאפשר לציבור הרחב ללמוד על אוצרות הטבע של הסביבה הימית כחלק משימורם. עוד במסגרת התכנית מתוכנן מזח 1 המצוי בחוף להפוך לאייקון תיירותי בינלאומי של העיר אילת. במסגרת זו, יהפוך המזח ששימש להובלת נפט למרחב סביבתי יחידי מסוגו בעולם של גן ירוק שצומח על הים, המזמין את מבקריו ללכת על המים ולחוות את הטבע הייחודי של ים סוף והמפרץ. עצים, פעמוני רוח וסוכות מטפסים יחליפו את הנפט שזרם בצינורות והמתקן ההנדסי העצום יהפוך למרחב מרתק המציע מגוון חוויות.


יו"ר קצא"א, ארז חלפון, אמר: "קצאא היא תושבת אילת כבר למעלה מ- 70 שנה, ומשקיעה מאמצים רבים בקיום מערכת יחסים חמה עם תושבי העיר. אני גאה להעביר היום לרשות עיריית אילת רצועת חוף נוספת, שתשמש את תושבי אילת והמבקרים בה. בחוף האקולוגי השתמר מגוון ימי נדיר, ואני מבקש מהציבור לשמור עליו ולהבטיח את המשך קיומו."


מצורפת תמונה של ראש העירייה - מאיר יצחק הלוי ויו"ר קצא"א – ארז חלפון והדמיות של המזח ברצועת החוף. 

תגובה 1:

  1. קצא"א העבירה את רצועת החוף האקולוגי לידי עיריית אילת. מאת: שרית יוכפז#
    Good news: מגזין תרבות תיירות עיצוב ויופי מאת שרית יוכפז#
    מאיר יצחק הלוי ויו"ר קצא"א – ארז חלפון והדמיות של המזח ברצועת החוף. #
    אילת.

    השבמחק