Translate

יום ראשון, 13 במאי 2018

פסטיבל דוקאביב חוגג 20 שנה . מאת: שרית יוכפז


פסטיבל דוקאביב חוגג 20 שנה!

פסטיבל דוקאביב יתקיים זו השנה ה-20, בין התאריכים 17-26.5.18 בתל אביב. במסגרת הפסטיבל, אשר חוגג 20 שנה להיווסדו, יוצגו השנה כ-125 סרטים דוקומנטריים חדשים מישראל ומרחבי העולם. פסטיבל דוקאביב הוא הפסטיבל הגדול והיחיד בארץ המוקדש כולו לקולנוע דוקומנטרי. בשנתו ה-19 רשם שיא של 56,000 צופות וצופים. הפסטיבל מתקיים בסינמטק ת"א וכן במתחמים שונים ברחבי העיר כגון: נמל ת"א, גן הפסגה ביפו, כיכר התרבות, התדר בבית רומנו, כיכר ביאליק, גינת הרציפים ועוד.



להלן אירועי חינם בפסטיבל:

יום חמישי 17/5
הקרנת סרטי סטודנטים – סינמטק 14:30-19:00 - שפרינצק 2
מגוון מיוחד ועשיר של יצירות מקוריות מאת הדור הבא של יוצרי הקולנוע התיעודי. מיטב הסרטים של תלמידי בתי הספר לקולנוע, כולם מפתיעים בבשלותם, המבטאים בבירור את הקולות החדשים בזירה הדוקומנטרית.

יום שישי 18/05
סטודיו 54: הקרנה ומסיבת דיסקו- תדר, בית רומנו בשעה 21:00 – דרך יפו 9הקרנה תחת כיפת השמיים של סטודיו 54, הסרט על המועדון שחולל מהפכה בחיי הלילה של ניו יורק. אחרי ההקרנה מסיבת מחווה לסטודיו 54 עם ברק שניידר ועמיחי מטיאס שחופרים בפלייליסטים המקוריים של המועדון.

יום ראשון 20/05
סטודיו 54: מתחם הדרייב אין הישן בשעה 20:30 – אייזיק רמבה 7 (כניסה לחניון בעלות 25 שח
(
סטודיו 54 במנהטן היה סוג של גן עדן, מקדש של נהנתנות שמשך אליו בשנות השבעים את כל היפים והנוצצים. צמד המייסדים, איאן שרייגר וסטיב רובל, היו רעבים להצלחה, אך כשזו הגיעה הם לא ידעו איך לבלוע אותה.
הסרט יוקרן באמצעות הטכנולוגיה החדשנית של Muvix, הסטארט אפ הישראלי שממציא מחדש את הקולנוע.
שבו לכם בנחת ברכב, ובאמצעות האפליקציה תוכלו לשמוע את הסאונד באיכות ובסינכרון מושלמים עם המסך הגדול ישירות לאוזניה של הסמארטפון - בלי להפריע לסביבה ובלי רעשים חיצוניים. תהנו!


יום שני 21/05 
אימפולסו: גינת הרציפים בשעה 20:30 – התחנה המרכזית הישנה  - סלומון 1
רקדנית הפלמנקו החדשנית רוסיו מולינה עובדת על יצירת מחול מקורית, "אימפולסו". בסדרה של ניסויים אוונגרדיים, אלתורים ושיתופי פעולה מרגשים, היא דוחקת את גבולות הז'אנר ויוצרת גרסה אישית מודרנית ויוצאת דופן של המחול המסורתי.

יום שני 21/5
פיית'פול: נמל ת״א בשעה 20:30 - מתחם דוקאביב (בטיילת העץ הצפונית - מתחם ארגז החול(
מריאן פיית'פול מתמסרת למצלמתה של השחקנית סנדרין בונאר, ומאפשרת לשחקנית-במאית ליצור דיוקן עדין ומורכב שלה. זו מצדה מצליחה לחשוף רבדים חדשים ומפתיעים בסיפור חייה המסעיר של הזמרת.


יום שלישי 22/5
אריק קלפטון: החיים ב-12 תיבות - נמל ת״א בשעה 20:30 - מתחם דוקאביב (בטיילת העץ הצפונית - מתחם ארגז החול(
אריק קלפטון, מהגיטריסטים הטובים בכל הזמנים, מלווה בקולו את הסרט ומציע הערות והארות אישיות מאוד על הדרמות הגדולות שחווה בחייו המוזיקליים והאישיים.


יום שלישי 22/05
דודו טסה והכוויתים: אל תהיה כל כך צנוע, אתה לא כזה גדול - מרכז קהילתי "בית דני" שכונת התקווה בשעה 20:30 - סמטת כביר 4, שכונת התקווהדודו טסה והכוויתים, הרכב יהודי-ערבי, מצטרף אל להקת "רדיוהד" האגדית למסע הופעות בארה"ב. שם הם מנסים לכבוש את הקהל עם מוזיקה עיראקית שיצרו סבו ואחיו לפני מאה שנה וכמעט נשכחה. זהו סרט על החלום, ההתרגשות, המסע והמרחק.

יום ג׳ 22/05
NEXT!
סינמטק 4 בשעה 20:00
סדרת מצגות קצרות ודינמיות של יצירות תיעודיות מסוג אחר – עבודות חדשניות של יוצרים בעלי תעוזה, השוברים את גבולות הז'אנר תוך שימוש בשפה קולנועית לא מוכרת וטכנולוגיה חדשנית. פרס כספי יוענק ליצירה שתיבחר על ידי הצופים. אוצר ומנחה: דורון סולומונס.


יום רביעי 23/5
Bad reputation : נמל ת״א בשעה 20:30 - מתחם דוקאביב (בטיילת העץ הצפונית - מתחם ארגז החול(
אמרו לה שבנות לא מנגנות רוקנרול, אבל את ג'ואן ג'ט ("I Love Rock 'N Roll") לא הרתיע. אחרי שהקימה בשנות ה-70 הרכב כל-נשי מנצח, היא פנתה לכבוש את העולם בהמון כריזמה וכישרון.

יום רביעי 23/05
הרצח: בית העיר, כיכר ביאליק בשעה 20:30 – ביאליק 27
לפני ההקרנה – סיור בבית העיר בתערוכה "מי רצח את ארלוזרוב?"לפני 85 שנים נרצח על חוף הים בתל אביב, מיריות של שני מתנקשים אלמוניים, מנהיג ומטאור פוליטי. הסרט חוזר אל אותן דקות ואל התעלומה שלא נפתרה מעולם: מי רצח את חיים ארלוזורוב.
יום חמישי 24/05
דודו טסה והכוויתים: אל תהיה כל כך צנוע, אתה לא כזה גדול - כיכר התרבות בשעה 20:30 -ליד תיאטרון הבימה - שד' תרס״ט 2דודו טסה והכוויתים, הרכב יהודי-ערבי, מצטרף אל להקת "רדיוהד" האגדית למסע הופעות בארה"ב. שם הם מנסים לכבוש את הקהל עם מוזיקה עיראקית שיצרו סבו ואחיו לפני מאה שנה וכמעט נשכחה. זהו סרט על החלום, ההתרגשות, המסע והמרחק.

יום חמישי 24/05
וסטווד: גן הפסגה, יפו העתיקה בשעה 20:30 - אמפי תירוש, יפו העתיקהשנים אחרי שהייתה ממובילי הפאנק וזעזעה את לונדון בתלבושות פרובוקטיביות, ויוויאן וסטווד נושאת תואר אצולה אבל ממשיכה להיות קוץ בישבנו של הממסד - מעצבת אופנה נועזת וחתרנית, ועכשיו גם אקטיביסטית שרוצה לשנות את העולם.
לפני ההקרנה – סרט יפואי קצר מסדנת הנוער של דוקאביב – דוקו יאנג יפו.
  
אירועי תעשיית הקולנוע – פתוחים להקהל



יום ה׳ 17/05
סינמטק 2 בשעה 12:00
כנס פורום היוצרים הדוקומנטרים
12:00, מושב ראשון: הארכיונים הסמויים מהעין: דיון בחשיפת ארכיונים של גופי הביטחון.
13:30 מושב שני: מצלמים מתנחלים: דיון במוטיבציות תיעודיות של הסכסוך + השקת גיליון 16 של כתב העת תקריב לקולנוע דוקומנטרי היוצא לרגל 20 שנה לדוקאביב.
15:00, מושב שלישי: מגמות חדשות ביחסים שבין תיעוד, עיתונות וניו מדיה – הרצאה באנגלית מאת אליס בורגין – מנהלת AIDC – הכנס הדוקומנטרי האוסטרלי הבינלאומי.

יום ב׳  21/05
סינמטק 5 בשעה 10:00
DOC LAB TLV הצגת פרויקטים- אירוע תעשייה
מעבדת הראף-קאט של עמותת דוקאביב והקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה מציעה ייעוץ מקצועי, חניכה והיכרות אישית עם מנטורים בכירים בינלאומיים מתחומי ההפקה, הבימוי, ההפצה ועולם הפסטיבלים. במשך היום הראשון של המעבדה היוצרים יוזמנו להקרין קטעים נבחרים מתוך הראף-קאט בפני פאנל מומחים בינלאומי -פתוח לקהל הרחב.
הפרויקטים המשתתפים: שיעור המוזיקה / איתי מרום,  טולדוק / דניאל בינסטד, המוארים / יהונתן אופק, מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם / דני רוזנברג.

יום ב 21/05
סינמטק 5 בשעה 16:00
סדנת מימון והפצת סרטים עם פיטר יאגר
בשנת 2018 מימון סרטים והפצתם כבר התמזגו למשימה אחת, בין שמדובר בקרנות ובמשקיעים ובין שבמכירות.  פיטר יאגר, מנכ"ל "יאגר קריאייטיב", יעביר הרצאה מורחבת על כל השינויים הגדולים במנגנוני המימון וההפצה. הוא יסביר איך להתמצא בקלות בנוף החדש ואילו אסטרטגיות כדאי לאמץ בתחומי המימון, ההפצה, המכירות והפסטיבלים.
*ההרצה תתקיים באנגלית


יום ו׳ 25/05
סינמטק 5 בשעה 12:00
תקשיבו טוב: מהפכת ההסכתים
אנשי הפודקאסטים של "כאן", תאגיד השידור הישראלי, מגיעים לדוקאביב להזמין יוצרים ואנשי תעשייה לקחת חלק באחד התחומים החדשניים ביותר בתקשורת העולמית, שעושה מהפכה בעולם הרדיו, העיתונות והדוקו. הם יספרו על האינטימיות של סיפורי אודיו, על האפשרויות הגלומות במדיום החדש, ויסבירו איך עולים על הטיסה הזאת.
מנחה: רום אטיק, עורך הפודקאסטים של כאן.


צילום סטודיו 54
מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת ראשית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה