Translate

יום שני, 28 במאי 2018

לראשונה בישראל - תערוכה ייחודית בינלאומית מאת:שרית יוכפז



עקידת יצחק-קדישמן
לראשונה בישראל - תערוכה ייחודית בינלאומית
אלפי תלמידים יהודים מרחבי העולם יצרו גרסאות מקוריות ועדכניות ליצירות אמנות ישראליות מובילות במסגרת פרויקט "ישראל 70: בניית גשרים אומנותיים"
בשיתוף ההסתדרות הציונית העולמית
·                   התוצרים מוצגים בתערוכה נודדת, שתגיע מלונדון לישראל בשבוע הבא ותוצג במרכז מורשת יהדות בבל  החל מאתמול (שני ה-28.5) עד ה-31/08
·       פתיחת התערוכה בישראל בהשתתפות שגריר בריטניה בישראל, מר דיוויד קווארי
·                                                                                                                                                                          הפרויקט בשיתוף 9 מוזיאונים ישראלים
·                                                                                                                                                                          תלמידי התפוצות מתחברים לשורשים
תערוכה ייחודית בינלאומית "ישראל 70: בניית גשרים אומנותיים" נפתחת השבוע-לרגל חגיגות ה-70 למדינת ישראל. התערוכה הינה חלק מפרויקט בינלאומי נרחב לחיזוק התרבות והשורשיות בקרב יהדות התפוצות.  הפרויקט הינו יוזמת  מחלקת החינוך בהסתדרות הציונית העולמית, בשיתוף ארגון  PAJES.
בפרויקט מיוחד זה השתתפו תשעה מוזיאונים ישראלים מובילים, ביניהם: מוזיאון ישראל, בית התפוצות, המוזיאון לאומנות האסלאם, המרכז למורשת יהדות בבל, מוזיאון יהדות תימן, המוזיאון לאומנות בת"א, הספרייה הלאומית, מוזיאון חיפה, מגדל דוד ויד ושם – מוזיאונים אלו שלחו תצלומים ומידע על חמישה מוצגים אותם בחרו מתוך האוספים שלהם, המייצגים באופן זה או אחר, קשר לנרטיב ההיסטורי התרבותי והאמנותי של ישראל וכן מתקשרים לסממנים יהודיים עתיקים כגון כדים, חמסות ושרשראות עתיקות, ומוצגים אלו נשלחו לבתי ספר יהודים שונים בתפוצות.
כ-6500 תלמידים מכ- 33 מוסדות חינוך יסודיים ותיכוניים באנגליה, סינגפור וסיאטל ארה"ב, לקחו חלק בפרויקט. התלמידים השקיעו חודשים רבים, בחקר האמנות הישראלית ובחפצים ההיסטוריים שנבחרו מתוך תשעה מוזיאונים וגלריות בישראל.
לאחר שנה של למידה ומחקר, בחרו תלמידי בתי הספר המשתתפים יצירה לה יצרו "תרגום מחודש", באינטרפרטציה אמנותית חזותית, דו-ממדית או תלת-ממדית. כך לדוגמא, שרשרת מתימן משנת 1928, קיבלה תרגום מחודש על ידי תלמידים מלונדון, מזוודה של עולה לארץ שהגיעה לחיפה בשנות ה-60 קיבלה תרגום מחודש על ידי תלמידים מלונדון שיצרו מזוודה הטומנת בחובה דגם של העיר חיפה, יצירתו של מנשה קדישמן "עקידת יצחק" קיבלה התייחסות חדשנית על ידי תלמידים מלודג', ועוד.  25 היצירות שהינן התוצרים הסופיים שיצרו התלמידים, הושקו לראשונה בתערוכה שמוצגת במרכז הקהילתי בלונדון (ה-JW3 ) ועכשיו גם בישראל ומוצגת ב"מרכז מורשת יהדות בבל" באור יהודה.
שיתוף הפעולה של כלל הגורמים, בהובלת מחלקת החינוך של ההסתדרות הציונית העולמית, נתנה לתלמידים הזדמנות להיחשף למוסדות תרבותיים ואמנותיים בארץ, וללמוד על ההיסטוריה היהודית, בדגש על הקמת המדינה, לחקור, להתחבר ולהרהר בנרטיבים התרבותיים, האמנותיים וההיסטוריים של ישראל באמצעות מבחר יצירות אמנות מרתקות.

סילביו חוסקוביץ, ראש המחלקה לחינוך בהסתדרות הציונית העולמית: "המפעל לו אנו שותפים, בניית הגשר האומנותי בין קהילות שונות ומגוונות ברחבי העולם, ממשיך את פועלה של האומנות כביטוי לזהות יהודית - ציונית, ואף מחדש אותו כאשר האומנות הופכת לכלי קשר בין קבוצות שונות בעולם היהודי. אנו מציינים את שנת השבעים לקיומה של מדינת ישראל והבנייה בכל תחומי החיים נמשכת. הקשר בין קהילות ישראל בדרך חווייתית ויצירתית הוא עוד הישג שרבות ידובר בו".

אוצרות התערוכה: ניק אייברי ואורלי בחר-לוי
שעות פתיחת המוזאון:
ימים ב', ד', ה' :  09:00 - 15:00
יום ג' :  09:00 - 19:00
יום ו' :   10:00 - 13:00
**** סגור בימי א', שבתות וחגים ****     

ההסתדרות הציונית העולמית נוסדה ביוזמתו של בנימין זאב הרצל בשנת 1897
ההסתדרות הציונית העולמית פועלת לשמירה על ההמשכיות היהודית ומניעת ההתבוללות בעם היהודי, לקידום חינוך יהודי ועברי , להסברה ציונית, למאבק באנטישמיות והגנה על זכויות יהודים בכל רחבי העולם, לחיזוק אחדותו של העם היהודי ומרכזיותה של מדינת ישראל בעם היהודי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה