Translate

יום רביעי, 6 ביוני 2018

הקשר בין עיצוב לאמנות: טיפים ועצות לרכישת אומנות המשתלבת בעיצוב הבית- קראו מעניין שרית יוכפז



הקשר בין עיצוב לאמנות:

נורית זלצמן – בעלת אוסף ייחודי של אמנות ישראלית ובינלאומית ויועצת לרכישת אמנות, חושפת את הקשר בין עיצוב לאמנות  במסגרת  תכנית האדריכלים לשנת 2018 של חברת אלוני
וגם טיפים ועצות לרכישת אומנות המשתלבת בעיצוב הבית
"אם בעבר הסתפקו רוב בעלי הבתים בציורי "אווירה" ובהדפסים לעיטור קירות הבית, הרי שבעשור האחרון עבר עולם האמנות גלובליזציה מואצת והפך לסצנת אמנות אחת תוססת ופעילה ובעיקר נגישה וקרובה לכולם, ללא גבולות", אומרת נורית זלצמן – בעלת אוסף ייחודי של אמנות ישראלית ובינלאומית ויועצת לרכישת אומנות.
זלצמן חשפה את האוסף  שבבעלותה בסיור לאדריכלים שערכה חברת אלוני בביתה בסביון שעסק ב"יצירות אמנות מעוררות השראה ומחשבה ונותנות ביטוי לטעם והזהות של דיירי הבית".
הסיור נערך כחלק מתכנית האדריכלים של אלוני לשנת 2018, שאותו השיקה חברת אלוני  לאחרונה - אלוני קלצ'ר (Alony Culture) , אשר כוללת סדרת אירועים חווייתיים, שסוקרים את הנעשה בארץ ובעולם, דרך מפגשים אישיים עם הדמויות המעניינות בסצנת העיצוב והאמנות.
לדברי נורית זלצמן: "אמנות היא חלק אינטגרלי מהקונספט העיצובי של הבית וכדאי לתכנן מראש את הקירות ואת התאורה לאמנות,  כבר בשלב התכנון של הבית. המיתוס שלפיו תולים אמנות רק בחלל האירוח המרכזי, כמו סלון  ופינת משפחה, נופץ בשנים האחרונות. אפשר ורצוי לשלב אמנות בכל מקום: במטבח, בשירותי האורחים, בחדר העבודה, במסדרון, בחלל המדרגות בבית פרטי, במדפים על הספרייה, וכמובן בחדרי השינה של דיירי הבית".  
האמנות בבית לא צריכה להתאים לגוונים של הריהוט או השטיח, אך עליה להשתלב בהרמוניה בחלל ולא ליצור עומס ויזואלי. לתאורה תפקיד חשוב בהדגשת עוצמת האמנות בחלל וביצירת אווירה מתאימה, ולכן יש לתכנן מראש את סוג התאורה ומיקומה סביב היצירה.

חשוב לציין כי מאז ומעולם היה דיאלוג בין אמנות לעיצוב, והאמנות נחשבת בעיני רבים לפרמטר חשוב בחוויית העיצוב והלייף סטייל. יצירת אמנות איכותית בבית שווה אלף


מילים, והיא משדרגת את החלל ומיטיבה עימו, משלימה את הטאץ' הסופי של העיצוב, ומעניקה לו נשמה וחותמת אישית של דיירי הבית. שלוב אמנות בחלל הביתי נותן ערך מוסף ויזואלי ואסתטי גם לעין וגם לנפש,  ומוסיף ערך תרבותי לחלל. כמו המוזיקה המתנגנת ברקע או הספרים על המדפים בספרייה – כך גם יצירות אמנות ראויות מכניסות הביתה מגע של רוח ותרבות. האמנות העכשווית אינה מפסיקה להפתיע. אם בעבר עיטרו את הבית ציורי שמן ופסלי ברונזה, הרי שבעשור האחרון, בעקבות התפתחות הטכנולוגיה והעולם הדיגיטלי, נוספו עוד מדיומים כמו צילום, וידיאו ארט ומייצבים גדולים, ונעשה שימוש במגוון טכניקות וחומרים מהתעשייה (פוליאסטר, שעווה, אלומיניום, פולימרים, ברזל, עיסות נייר וכו') שיוצרים משחק מעניין של טקסטורות.

המגמה כיום היא ליצור בית אקלקטי ובו תמהיל של כמה מדיומים (ציור, רישום, צילום, פיסול, וידאו), המעשירים את השפה האמנותית בחלל ומספרים מעין סיפור אישי של דיירי הבית חשוב לציין כי בחירה של אמנות לבית היא תהליך מהנה אך הוא דורש זמן, מחשבה והחלטה מראש על סגנון, התאמה לחלל ולתקציב הקיים. יצירת אמנות רוכשים מתוך אהבה ורגש, ולא מתוך טרנד חולף או מניע כלכלי של השקעה טובה. לדברי נורית זלצמן, "אמנות איכותית היא אמנות שמעבר לאיכות הטכנית היא מאתגרת מחשבתית וגורמת לנו לחשוב ולהתרגש לאורך זמן ולא להישאר אדישים. ככל שמסתכלים בה יותר מגלים עומקים ורבדים חדשים".

להלן מספר טיפים ועצות ממוחי אלוני, לרכישת אומנות המשתלבת  בעיצוב הבית:
1.מומלץ להתאים את גודל העבודה לגודל הקיר כך שתהיה ביניהם פרופורציה נכונה, ולהציב את היצירות באופן ראוי ומושך. תלו את התמונה בגובה העיניים.

2.כדאי לפני הרכישה, להשאיל את העבודה מהגלריה או מהאמן ולבדוק כיצד היא משתלבת בחלל או לחלופין לבקש מהגלריה לעשות הדמיה מוחשית במחשב.

3. כבר בשלב תכנון הבית חשוב ומומלץ לתכנן את התאורה שתאיר את היצירות מהתקרה (תאורה של פס צבירה/מסילה) ולא תאורה תלויה על הקירות.

4 תהיו יצירתיים ותשלבן יצירות אמנות גם בחללים פחות מרכזיים בבית. יצירה נכונה יכולה לשדרג כל פינה, נסתרת או גלויה, ציבורית או פרטית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה