Translate

יום שלישי, 19 ביוני 2018

WishTrip מציגה: חופים הם לא רק ים. מאת: שרית יוכפז


WishTrip מציגה: חופים הם לא רק ים
זכינו תושבי מדינת ישראל לחופי ים מקסימים ולמגוון גדול של חופים. בשטח הקטן של מדינת ישראל, יש לנו גישה לים התיכון, לים האדום ולשני האגמים אשר זכו לקבל את התואר ים בזכות חשיבותם: ימת הכנרת וים המלח.
אנשי השטח של אפליקציית הטיולים WishTrip ממליצים למטיילים ולרוחצים בחופי הים על מסלולי טיול לאורך חופי ישראל, המשלבים את הטבע המקסים עם בילוי רחצה קיצי:
חוף הכרמל, המשתרע למרגלות הר הכרמל מנחל תנינים בדרום ועד למפגש הר הכרמל עם הים בחיפה בסטלה מאריס, הוא מרצועת החוף היפה בישראל. חופי הכרמל עשירים באתרי עתיקות, גשרי אבן עתיקים ובנחלים הזורמים אל הים ובהם פנינת טבע מקסימה. חוף הבונים, הוא החוף המפורץ ביותר בישראל, גלי הים שחקו את סלעי הכורכר ויצרו חוף עם מפרצים רבים, לגונות ומצוקי סלע מיוחדים. במסלול טיול מקסים לאורך החוף תזכו לפגוש מפרץ חולי מיוחד, חוף עשיר בצדפים ואת תופעת הטבע המיוחדת של טבלאות הגידוד – בלייה של סלע הכורכר היוצרת משטחי סלע עליהם פועלים הגהות והשפל היוצרים בית גידול מיוחד לחיות החוף. המסלול נמצא אצלכם באפליקציה בקישור https://www.wishtrip.com/trek/ 10250000010953
לתושבי השרון וגוש דן אנחנו מציעים הליכת חוף קרובה לבית, בחוף פולג במקטע שביל ישראל. הטיול מתחיל במכון וינגייט בנתניה ומסתיים במרינה בהרצליה. טיול נהדר זה מפגיש את המטיילים עם מצוקי הכורכר הגבוהים של השרון ועם תופעת התמוטטות סלעי החוף. בניית סכר אסואן על הנילוס במצרים, הקטינה בצורה משמעותית את תנועת החולות בנילוס. טרם הקמת הסכר, היו זורמות על ידי הנילוס כמויות חול רבות אל הים התיכון ובעזרת גלי הים, חולות אלו שקעו בצורה טבעית בקו החוף הישראלי. החולות בנו את המצוקים והגנו אליהם במהלך אלפי השנים. מניעת תנועת החולות בנילוס, הקטינה בצורה משמעותית את כמות החול השוקע בחופי ישראל, ובעקבות כך להרס המצוקים על ידי גלי הים. הטיול בחוף פולג נמצא בקישורhttps://www.wishtrip.com/trek/ 10250000020655
לאלו המתכננים חופשה בים המלח ורוצים לשלב מעט הליכה בטבע, אולם החום הכבד בקיץ לא מאפשר לטייל במסלולי הטיול של מדבר יהודה, אנו ממליצים להגיע אל עיינות סאמר והמעיינות הנסתרים לאורך חופי ים המלח. מסלול הטיול הבאhttps://www.wishtrip.com/trek/ 10250000008444 יביא אתכם אל המעיין הנסתר של מצוקי דרגות בים המלח. הליכה קצרה תאפשר לכם להנאות משיחי המלוח, האשל הנמצאים לצד ברכת מים טבעית, להנאות מרחצה במעיינות המתוקים לצד רחצה בחופי ים המלח. קו החוף של ים המלח נסוג בכל שנה מרחק רב עקב ירידת מפלס ים המלח בכ1.3 מטר בשנה. המפלס יורד מזה 50 שנים בצורה משמעותית ממספר סיבות: מניעת זרימת הירדן אל ים המלח, סכירת הנחלים בממלכת ירדן ושאיבות מים המלח לטובת התעשייה. לאורך המסלול ניתן לראות את קווי החוף הקודמים של ים המלח ואת השפעת ירידת מפלס ים המלח על זרימת המעיינות הטבעיים ומיקום הצמחייה בהתאם.
הכנרת, אגם המים המתוקים היחיד של ישראל, זכה בשנים האחרונות לשביל טיול סובב כנרת. מן המסלולים היפים ביותר בשביל הוא קטע ההליכה בין חוף ירדן-כינרת לחוף שיקמים. המסלול מתחיל במוצא הירדן מן הכנרת בסמוף לדגניה א ונע צפונה דרך המושבה כנרת ובית עלמין כנרת עד לחופי טבריה. לאורך המסלול אתרי מורשת מראשית ההתיישבות הציונית, חורשות עצים, ואתרי עתיקות לצד חופי כנרת מקסימים. https://www.wishtrip.com/trek/ 10250000013677 קישור זה יוביל אתכם לאורך המסלול להנאה בטיול.

מסלולי טיולי נוספים ניתן למצוא באפליקציית הטיולים www.wishtrip.com
טיול מהנה.
תמונה באדיבות יח"צ
מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה