Translate

יום שני, 20 באוגוסט 2018

סוכות בנגב מאת: שרית יוכפז




סוכות בנגב:
הרשות לפיתוח הנגב מזמינה את הקהל הרחב לאירועי התיירות והתרבות בנגב בחגי תשרי
פסטיבל "קסם המדבר" בלקיה, פסטיבל "סוכות בעתיקה" בבאר שבע, מגוון אטרקציות לכל המשפחה בצפון הנגב, הופעה של סבלימינל בערד, פסטיבל מפעלים מבפנים בקרית גת, פסטיבל הפיוט ומרתון עיצוב סוכות בירוחם, נטע ברזילי, ווקה פיפל ואליעד נחום בפסטיבל "קצב בתמנע", מחווה למאיר אריאל בערבה - כל הפעילויות, הפסטיבלים, ההופעות והאטרקציות שיש לנגב להציע בחגים באתר "gonegev".

פסטיבל "קסם המדבר":
"קסם המדבר" - החוויה הבדואית בנגב באירועי סוכות לכל המשפחה - חוויה של ריחות, טעמים והכנסת אורחים בדואית בלתי נשכחת – 25-29.9, ימים שלישי-שבת
הפסטיבל יכלול סיורים, סדנאות אותנטיות, הרצאות מרתקות, קולינריה בדואית ועוד. מתאים למשפחות, יחידים, זוגות וקבוצות ויתקיים ברחבי הנגב.
פתיחת הפסטיבל – קסם המדבר במתחם הקטר בעיר העתיקה בבאר שבע
 יום שלישי 25.9 , 10:00-17:00
מותג "קסם המדבר" של משרד החקלאות ופיתוח הכפר והרשות לפיתוח הנגב יתארח השנה לראשונה במתחם הקטר בעיר העתיקה בבאר שבע ויציע מגוון פעילויות בדואיות מעניינות – ביניהן אוהל אירוח בדואי מסורתי ומפנק עם מספר סיפורים בדואי, תה מתוק וקפה מר, סדנאות רקמה לכל המשפחה, סדנאות תכשיטנות בדואית, סדנאות חינה ויצירה אותנטית על כדים. במסגרת הפעילות יתארח במתחם גם שוק היזמים הבדואים "שוקראן", שיציע מגוון רחב ש למוצרים בדואים אותנטיים הנעשים בעבודת יד על ידי אמנים ובשלנים בדואים מהנגב.
מתחם הקטר 70414 הינו מתחם יפיפה בעיר העתיקה באר שבע שקם על תילה של תחנת הרכבת הטורקית של שנת 1915. במתחם ניתן גם לעשות סיור מודרך.
·        "שוקראן" ואוהל אירוח בדואי ללא תשלום / סדנאות וסיורים בתשלום סמלי.
·        בוייז: מתחם הקטר באר שבע
·        לפרטים נוספים: חפשו בפייסבוק "קסם המדבר – החוויה הבדואית בנגב"
נעילת הפסטיבל – פסטיבל לקיה המסורתי ביומיים של קסם
ימים שישי ושבת 28-29.9, 10:00-15:00
פסטיבל "קסם המדבר" המסורתי מתקיים זו השנה החמישית במוקדי תיירות מרכזיים בישוב הבדואי לקיה. זהו פסטיבל ססגוני, צבעוני ומלא ריחות, סיפורים וצלילים שבו תוכלו להכיר מקרוב את הנשים האורגות בעמותת סידרה, הנשים הרוקמות ב"רקמת המדבר", את סיפורו המרתק של "ארמון החוריה" ואת סודות צמחי המרפא במשתלת הנגב.
בכל מקום תוכלו ליהנות מפעילויות חווייתית שיועברו על ידי המארחים - סדנת רקמה קסומה שבה תוכלו לרקום ולכשף את משאלות ליבכם, הרצאה על רפואת צמחים בדואית מסורתית, סדנה לשתילת צמחי מרפא והכנת תרופה מצמחי מרפא, היכרות עם אומנות האריגה, הכנת צמידים ולולאות מצמר אמיתי, הרצאות וציורי חינה במרכז תיירותי-היסטורי שבנוי בסגנון בנייה אקולוגית ועוד.
הופעות אותנטיות, מוזיקליות ומסורתיות יתקיימו בשעות 10:00, 12:00 ו-14:00 באתרים השונים בפסטיבל. וכמובן שתוכלו גם ליהנות מפיתה עם לבנה, תה וקפה בדואי וארוחות מקלובה מסורתיות צמחוניות ובשריות (בהזמנה מראש).
·        כניסה לכל הפעילויות, הופעות, סדנאות, אירוח הכולל תה וקפה בעלות סמלית של 15 ש"ח למבוגר/ילד (ילד מגיל 5).
·        בוייז: "לקיה"
·        לפרטים נוספים – חפשו אותנו בפייסבוק: "קסם המדבר – החוויה הבדואית בנגב", או במייל -  bedo.tourism@gmail.com


באר שבע

פסטיבל "סוכות בעתיקה" בעיר העתיקה בבאר שבע – הפנינג וסיורים לכל המשפחה בעיר העתיקה החדשה בבאר שבע
ימים ג'-ה', 25-27.9.18, בין השעות 9:00-17:00

העיר העתיקה החדשה באר-שבע מזמינה אתכם לבלות בחג הזה בשפע פעילויות במוקדי התיירות והתרבות בעיר העתיקה; שדרת "הפסלים החיים" ברחוב קק"ל, קווסט ברחבי העיר העתיקה, סיורים רכובים לכל המשפחה, הצגות ילדים בתיאטרון הפרינג' ובתיאטרון לילדים ונוער, תערוכות מתחלפות בגלריות ובמוזאונים, שוק יזמים בדואים במתחם הקטר ועוד עשרות פעילויות לכל המשפחה במוקדי התיירות בעיר העתיקה.

סיורים תיאטרליים מודרכים בעיר העתיקה - 10:00-14:00
סיורים מודרכים לכל המשפחה יצאו במיניבוסים כל שעה עגולה מרחבת מרכז מבקרים באר אברהם. הסיורים יעברו במוקדי התיירות והתרבות בעיר העתיקה וילוו בסיפורים היסטוריים ופיקנטיים אודות העיר העתיקה בבאר שבע. הסיורים ילוו בקטעים תיאטרליים בביצוע שחקני תיאטרון הפרינג', שיפגשו את המבקרים במוקדי התיירות ברחבי העיר העתיקה.
           הסיורים ללא תשלום
           בהרשמה מראש
           לפרטים נוספים: officeatika@br7.org.il, 08-6464980.

מרכז מבקרים בינלאומי באר אברהם – סדנת תיפוף, מרתון פאזלים וסדנאות יצירה
חול המועד סוכות, 25-27/9/2018
בחג הסוכות הקרוב, אתם מוזמנים להצטרף לשמחת החג בבאר אברהם ולהיות אושפיזין של כבוד. מרכז מבקרים בינלאומי באר אברהם מזמין אתכם לקחת חלק במסע מעניין ומיוחד העוקב אחר הכנסת האורחים המפורסמת של אברהם אבינו והקשר הייחודי שלה לחג הסוכות. יחד נלמד להכיר יותר טוב את אב שלוש הדתות, ננדוד איתו במדבר, נצפה בסרט תלת ממד מרגש ונבלה לצד הבאר המקראית. במסגרת פעילות סוכות באתר יתקיימו סדנאות יצירה, מרתון פאזלים וסדנת תיפוף.
  • הפעילות תתקיים בימים שלישי עד חמישי בכל שעה עגולה בין השעות 10:00-16:00.
  • לפרטים נוספים: 08-6234613.

פסטיבל קסם של ילדות במתחם הקטר - 26-27.9:
מתחם הקטר בבאר שבע ביומיים של חגיגה נוסטלגית ומעוררת דמיון להורים ולילדים. חגיגה שמשלבת מתחם משחקים שכולנו אהבנו כשהיינו ילדים – מרוצי שליחים בתוך שק יוטה, משחק הכיסאות נושא פרסים, לימבו ענק, בועות סבון ועוד, הפעלות והצגות ילדים, סדנאות יצירה "כמו של פעם" וסיורים לכל המשפחה. במסגרת הפסטיבל יתקיימו הצגות הילדים "החתול במגפיים" ו"הסוד של נוי" ויתקיימו הפעלות מקציפות מפתיעות.
  • ילד (מעל גיל שנתיים) 25 ₪ כולל כניסה לכל הפעילויות וערכת יצירה, מבוגר 10 ₪
  • לפרטים נוספים וליצירת קשר: 08-3730362, Facebook: "מתחם הקטר".

פסטיבל ישראלי במרכז מול 7
בתאריך 25-26/9 בין השעות 19:00-23:00
בחול המועד סוכות הקרוב מרכז מול 7 בבאר שבע מזמין אתכם  לחגוג 70 שנה למדינה בפסטיבל ישראלי לכל המשפחה עם תוצרת ישראלית איכותית במיטבה. בפסטיבל תוכלו ליהנות ממתחם יין ישראלי עם שמונה דוכני תצוגה, טעימה ומכירה של יין תוצרת הארץ, בר מרכזי לטעימות וסדנאות יין שיתקיימו כל שעה. כל אורח שיחפוץ יקבל כוס יין וטעימות יין חופשיות במחיר סמלי. בנוסף בפסטיבל יהיה גם מתחם של בירה ישראלית עם שישה דוכנים של מבשלות בוטיק ישראליות, שני ברים מרכזיים ומופעים ארצישראליים בסגנון שירה בציבור.
בגזרת האוכל, תוכלו ליהנות ממתחם שוק ישראלי עם עשרים דוכנים ממיטב השווקים המובילים בארץ כדוגמת שוק מחנה יהודה, שוק הכרמל ושוק רמלה. בנוסף לדוכנים יהיו במתחם "פודטראקס" שימכרו אוכל ישראלי אותנטי. בבמה המרכזית של המתחם יופיעו להקות קאבר ישראליות, די ג'י שינגן מוסיקה ישראלית מכל הזמנים ובמתחם יסתובבו דמויות מחופשות מההיסטוריה של מדינת ישראל.
·        הכניסה לפסטיבל ללא עלות
·        לפרטים נוספים: https://www.facebook.com/mall7center/


צפון הנגב

אזור צפון הנגב מציע מגוון של אטרקציות ואירועים לאלו שמחפשים אחר ההרפתקה, הרוח והנפש או סתם מוסיקה טובה. לזוגות אוהבים, למשפחות עם ילדים, לחובבי הקולינריה ולאוהבי הטבע והחוויה באשר הם. וגם טיולי אופניים, פעילויות ואטרקציות משפחתיות מרתקות במרחק שעת נסיעה מהמרכז.
אז מה מצפה לכם החג הזה בתיירות שקמה בשור? חגיגת תשרי במחלבת צאלה עם סיורים מודרכים, סלי פיקניק למאכל בסוכה והמעדנייה שתהיה פתוחה לאורך החג. בקיבוצים יד מרדכי ורוחמה תוכלו ליהנות מחוויה קיבוצית של פעם, בבית הבד של מושב יושיביה ובחוות יונה במושב פדויים תוכלו להפיק שמן זית בכבישה קרה וליהנות ממגוון פעילויות מסיק לכל המשפחה וכמובן להתכבד בפיתה סאג' עם שמן זית. עוד מצפים לכם עם הסיורים הכיפיים בשביל הסלט, פעילות לכל המשפחה בחוות "אל היען", סיורים בין התבלינים של מבוך מרים, סיורים לכל המשפחה במרכז המורשת גוש קטיף הכוללים יציאה ברכבי שטח לדיונות הסמוכות, פינות ליטוף והפעלות בחול. וגם – ביקור בחוות הקקטוסים בתלמי יוסף, סיורים במושב דקל על ההתיישבות בחבל ימית, פעילות בטבע לכל המשפחה בחוות יעל שבמושב גיאה, חוויה חקלאית וקטיף שרי ואננס במשק 77 במושב תקומה, ביקור בפינת החי בגברעם, טיולי אופניים בלה-מדווש בבארי ובכרמיה, טיולי טרקטורונים וריינגרים ברחבי צפון הנגב, פיינטבול בכרמים ועוד.

חדש בצפון הנגב:

אשכול Market
מידי שבוע בימים חמישי ושישי. הכניסה חינם
מיזם חדש באשכול, במתחם עתיק יומין, מתחם בו כילדים גידלנו גידולים, בחממה הידועה של בית ספר הבשור יחל ת הפעילותו שוק האיכרים החדש של מועצה אזורית אשכול. מידי שבוע, בימים חמישי ושישי תוכלו להנות מתוצרת טרייה הישר מהשדה, במחירים סיטונאים ללא פערי שיווק. בשוק תמצאו פירות, ירקות, מאפים, לחמים, גבינות, שמן זית, דבש, פרחים צמחים ועוד המון אחרים, אווירה קסומה, אוכל איכותי, מוסיקה טובה, חוויה אחרת. לכבוד החגים תזכו יתארחו בשוק גם אומנים ויצרנים מקומיים עם תכשיטים, בגדים, מתנות ועוד אי אילו הפתעות.
הכניסה חינם

שוק איכרים ומעצבים
מושב כוכב מיכאל ימי שישי 9:00-15:00 הכניסה חינם
בתוך מושב פסטורלי בדרום הארץ, במתחם ששימש בעברו כבית אריזה, פועל שוק איכרים ומעצבים שכולו מושתת על טהרת התוצרת המקומית ועבודות היד של תושבי האזור. שוק האיכרים לקח על עצמו להיות במה לאומנים מתחילים, רקדנים ולהקות מקומיות ובכל שוק מתקיימת הופעה שמטרתה חשיפת להקה לקהל המקומי ולאורחי השוק. כמו כן מתקיימות הפעלות לילדים.בשוק תמצאו דוכני אוכל מקומי בעבודת יד וכן דוכני פסטות, לחמים באפייה מקומית, גבינות בוטיק, ירקות ופירות מחקלאים מקומיים, ממרחים רטבים וריבות, שמן זית וזיתים, דבש, עוגות טארטים ועוגיות, פרחים בירה בוטיק, מגוון דוכני מעצבים של תכשיטים, בגדים, מתנות לילדים, פרטי נוי לבית, עבודות עץ ועוד.
הכניסה לשוק חינם, יש חנייה בשפע. (בוויז – "שוק איכרים ומעצבים")
פסיפס נתיב לשלום
"נתיב לשלום'' הינה יצירת פסיפס משותפת של אלפי אנשים יחדיו, למען התקווה, האהבה והשמחה בין בני האדם, היצירה נמצאת על חומת הגבול.
במרכז המבקרים נשמע על סיפור החיים היפים במושב לצד התמודדות עם המצב הביטחוני ומעל הכל על חוסן ותקווה לעתיד שקט וטוב. כל מבקר מוזמן לבחור מבין החלקים הצבעוניים והאופטימיים, את החלק המיוחד שלו, עליו יכתוב משאלה אישית ולהדביקו על גבי חומת הגבול. היצירה הנראית למתבונן משני צדי החומה, משתרעת על גבי חומות המגן האפורות, ויוצרת אווירת שמחה ,אופטימיות ותקווה.
·        מרכז המבקרים נגיש לנכים.
·        כתובת: מושב נתיב העשרה. נתיב לשלום – מרכז מבקרים ב – WAZE.
·        פתוח לאורך כל השבוע כולל שבת , בתאום מראש.
·        כניסה - 25 ₪

·        לפרטים נוספים: חפשו בפייסבוק gonegev – נגב של חופשה
ערד

הרשות לפיתוח הנגב ועיריית ערד מזמינות אתכם לבלות את חגי תשרי בערד והסביבה. בראש השנה תוכלו ליהנות ממשחק חפש את המטמון במצדה בפעילות שמתאימה לכל המשפחה. בית התוכן "מדורת השבט" יכין להם אוכל לחג ויציע מגוון סדנאות קולינריות והרצאות בחווה הקולינרית המעניינת ובה גם יקב פרטי, מעשנה מיוחדת, שולחן אבירים ומאחרים נדירים. 

בחוה"מ סוכות 26-27.9 יתקיים בעיר פסטיבל לכל המשפחה עם הופעות של סבלימינל, להקל "כחול, ועוד המון מופעים מוזיקליים מקומיים. במהלך החג תוכלו ליהנות גם ממגוון האטרקציות שיש לעיר להציע, ביניהן סיור להכרת צמחי המדבר, טיולי זריחה במצדה, טיול ירח בנחל פרצים, סדנאות להכנת סבונים טבעיים וסדנאות קוסמטיקה ועוד שפע אטרקציות מגניבות לכל המשפחה.

·        לפרטים נוספים: חפשו בפייסבוק gonegev – נגב של חופשה.


ירוחם


פסטיבל "פעמי מדבר", פסטיבל הפיוט בירוחם חוגג עשור
25-27 בספטמבר, ט"ז – י"ח בתשרי תשע"ט
הרשות לפיתוח הנגב מזמינה אתכם לפסטיבל פיוט ירוחם שחוגג עשור באירוע חגיגי עם האמנים המובילים בארץ, ביניהם עידן עמדי, אביעד הזמרת נרקיס, הזמר מאור אדרי (אללה מעק), הפייטן ליאור אלמליח, ריימונד אבקסיס עם תזמורת פירקת אל-נור בערב פיוטים מרוקאים, הפייטנית מורין נהדר, נטע אלקיים, לירון עמרם והפנתרים. במסגרת הפסטיבל יתקיים ערב הוקרה לשיריו של זוהר ארגוב, מפגש פיוט ולמידה עם המשורר רועי חסן, ערב פיוטי אהבה למולדת,   
במסגרת הפסטיבל יופיעו גם הרכבי פיוט של הדור הצעיר בירוחם שמשלבים את עקרונות הפיוט עם גרוב מודרני ועכשווי ויבוצעו פיוטים שנכתבו במיוחד לפסטיבל העשור. כמו כן יתקיימו במהלך ימי הפסטיבל פעילויות לכל המשפחה, הפנינג, מופעי קרקס, סדנאות, מפגשי למידה ומחוות נדירות לזמרים המובילים בישראל.
·        לפרטים נוספים: חפשו בפייסבוק gonegev – נגב של חופשה.

אסיף: מרתון עיצוב סוכות בירוחם
26-27.6
הרשות לפיתוח הנגב וטרמינל עיצוב ירוחם מזמינים אתכם ל"אסיף" - מרתון עיצוב סוכות שמתקיים זו השנה השנייה. הפרויקט מורכב מ- 15 מעצבים ומעצבות, מתחומים שונים, שייפגשו ל-48 שעות של יצירה ועיצוב בירוחם, במטרה לדמיין מחדש את הסוכה ולבנות אוסף של סוכות יוצאות דופן במרחב הציבורי. האמנים המשתתפים יעבדו בצוותים ויציעו אפשרויות רדיקליות למגבלות תכנון מסורתיות בסביבה עכשווית.

הקהל הרחב מוזמן לצפות בתהליך היצירה והבניה בתאריכים 26-27.9 וכמובן לראות את התוצרים הסופיים בסיור עם הסברים שיערך עם המעצבים בתום המרתון ביום חמישי, ה- 27.9.18 בשעה 19:00. הפרויקט הוא ראשון מסוגו בארץ במטרה להפוך למסורת לעוד שנים ארוכות ויתקיים במרכז המסחרי המתחדש בירוחם.

·        לפרטים נוספים חפשו בפייסבוק: gonegev – נגב של חופשה

צפרתון קק"ל - " עפים על היער"
ימים רביעי -חמישי  י"ז - י"ח בתשרי  תשע"ט -26-27/9/18.
קרן קימת לישראל מזמינה את הקהל הרחב בחול המועד סוכות לשלל אירועי צפרות לאורכה של הארץ.
האירוע המרכזי יהיה " צפרתון קק"ל" - מרתון צפרות של 24 שעות רצופות. הצפרתון יוזנק מפארק ירוחם ובמהלכו ידגמו צפרים (לנקד), כמה שיותר מיני ציפורים בכל רחבי הארץ. פרסים יקרי ערך יחולקו לצוות שידגום את מספר מיני הציפורים הרב ביותר. במקביל לצפרתון המרכזי יתקיימו: תחרות צילום ציפורים, "מיני צפרתונים" למשפחות, פעילויות והדרכות על ציפורים באתרי קק"ל. כמו כן תיירני ירוחם יקיימו במקום פעילויות לכל המשפחה.
·        לפרטים נוספים חפשו בפייסבוק: gonegev – נגב של חופשה


ערבה דרומית

חוגגים 5 לפסטיבל הקצב בתמנע:
קמפינג בקצב עם מיטב האמנים לכל המשפחה - 28-30/09/18 סופ"ש

נטע ברזילי - כפרה עליה, להקת ווקה פיפל במופע ווקלי בינלאומי, אליעד נחום במיטב הלהיטים המוכרים והאהובים, סאבלימינל במופע שקיעה עם כל הלהיטים , "מני ממטרה" – תופעת הצחוק לילדים ב"תמנע- LIVE"  חוויית קמפינג מדברי בנופי בראשית מלווה בצלילים, מקצבים ומוסיקה עכשווית.
הרשות לפיתוח הנגב ודרך הערבה מזמינים אתכם להגיע עם כל המשפחה למופעי מוסיקה, הצגות ילדים וסדנאות קצב: קפוארה, תיפוף על הגוף, כלי הקשה, זומבה, קרקס, סדנאות תופים, סדנאות יצירה של כלים מוזיקליים, אוהל ילדים עם הפעלות והפתעות ומסלולי טיולים ברחבי הפארק ומדריכים באתרים. בימי הפסטיבל האורחים מוזמנים לטייל עצמאית באתרי הפארק המוארים באווירה עוצרת נשימה.
במסגרת הפסטיבל תוכלו ליהנות גם מפעילויות נוספות לכל המשפחה בתוספת תשלום: שייט בסירת פדלים באזור האגם היפיפה מוצע שייט בסירת פדלים פרעונית באגם, מילוי בקבוקים בחול צבעוני על שפת האגם באווירה פסטוראלית ומהנה, ביקור באוהל מועד שחזור מדויק של המשכן באוהל מועד, השכרת אופניים דוכנים מדליקים ועוד... וכמובן תוכלו ללון במתחם הקמפינג המפנק של הפארק.

תאריכים - כל ימי החג בשעות 10:00-16:00 ערב חג 15:00 ובשישי סגור
פארק יטבתה חושף את סודות המדבר והטעם של יטבתה, בטכנולוגיה מתקדמת, לצד פינות משחק ומתקני אתגר וחוויה. ביקור בארבעה חללי תוכן מעשירים וחצר פעילה הכוללת מזרקות מים מרעננות.
משך הביקור – כשעה וחצי, כניסה אחרונה כשעה ורבע לפני הסגירה.
המחיר 38 ₪ לאדם
כל ימי החג בשעה 09:30
סיור מודרך במרכז לאקולוגיה יצירתית, היכרות עם קהילת לוטן והאקולוגיה בקיבוץ ופעילות חווייתית לכל המשפחה. האורחים מוזמנים לבלות באקו-כיף – מגרש המשחקים האקולוגי וליהנות מתפריט מגוון ב"בית התה" שבמתחם. משך הסיור והפעילות – כשעה וחצי
המחיר למשתף – 35 ₪ למבוגר, 20 ₪ לילד

הפנינג הצפרות הגדול של סוכות
תאריכים – 28-29/9 בשעות 09:00-14:00
הפנינג לכל המשפחה בפארק הצפרות שבכניסה לאילת. המבקרים יפגשו ציפורים וחוקרי ציפורים מתחנת המחקר וישמעו סיפורים מרתקים על כל ציפור ועל תופעת נדידת הציפורים.
במסגרת ההפנינג ייערכו סיורים מודרכים, היכרות עם מגוון הציפורים, "סיורים וורודים" אל בריכות הפלמינגו פעילויות יצירה ומשחק לכל המשפחה.
הכניסה חינם

·        לפרטים נוספים חפשו בפייסבוק: gonegev – נגב של חופשה

קרית גת
פסטיבל 'מפעלים מבפנים' בפארק התעשייה קרית
הרשות לפיתוח הנגב מזמינה אתכם במהלך חול המועד סוכות לפארק התעשייה בקריית גת שיפתח למבקרים מכל רחבי הארץ ויציע סיורים נדירים במפעלים, משחק מרוץ המשפחות הגדול בחינם ובהרשמה מראש והופעה של אהוד בנאי בחצר חברת סטרטסיס. הפסטיבל יתקיים ב-26 לספטמבר.
הפסטיבל הינו חלק מפרויקט לקידום ועידוד תיירות תעשייתית, שחושף מפעלים וחברות בפארק לקהל הרחב. הפסטיבל מעניק לציבור הרחב הזדמנות נדירה לסייר ולהציץ לפסי היצור בחברות ובמפעלים הבינלאומיים של אחד מפארקי התעשייה המתקדמים בארץ. לצד הפעילויות והסיורים המרתקים ייהנו המשתתפים מהופעה LIVE של אהוד בנאי וממרוץ המשפחות הגדול, משחק חברתי חווייתי למשפחות בסגנון תכנית הטלוויזיה המרוץ למיליון.
פסטיבל ההיביסקוק הסיני
ימי ו', 31.8, 7.9 יום שבת 1.9, 8.9
פסטיבל מרהיב של פרחי היביסקוס מכל העולם, ואתם זוכים לבוא וליהנות ממגוון עצום של פרחים יפים במיוחד, בנוסף תתקיים מכירה של מתנות מקוריות לחג : עציצי היביסקוס מיוחדים לבית בשלל צבעים, ליקרים ויינות תוצרת החווה. הכניסה חופשית.
·        לפרטים נוספים חפשו בפייסבוק: gonegev – נגב של חופשה
ערבה תיכונה
הרשות לפיתוח הנגב וערבה תיכונה מזמינות אתכם לבלות את חגי תשרי בערבה התיכונה בשלל אטרקציות, אתרי התיירות והופעות חיות. קרוקולוקו – חוות התנינות בעיר אובות תציע סיורים מודרכים על תנינים ותזמין את המבקרים הצעירים כמו גם המבוגרים לפעילות מעניינת ואפילו ליטוף וסלפי עם תנינים, במשק גינת תוכלו ליהנות מסיור חקלאי מרתק בחווה לגידול דגי נוי, במרכז ויידור בחצבה תיהנו מסיור רב חושי בחממות ובהן מיטב גידולי הערבה ותוכלו להגיע גם לחוות הסילאן של מרים ומוטי שילמדו אתכם על תהליך הכנת הסילאן. נוף צוקים יציע לכם "מדבר בריחה" – משחק ניווט מדברי לכל המשפחה ושאר מתחמי התיירות בערבה התיכונה יהיו פתוחים במתכונת חגיגית עם פעילויות לכל המשפחה.
בתאריך 13.9.18 בשעה 20:00 תתקיים במכוורת פורת במושה עין יהב הופעת מחווה של האחים אריאל לאביהם, מאיר אריאל.

·        לפרטים נוספים חפשו בפייסבוק: gonegev – נגב של חופשה

חוגגים עם קק"ל בסוכות

יום שלישי, 25.9.18 , ט"ז תשרי, 10:00-14:00, מתחם קק"ל בגילת (משרדי קק"ל מרחב דרום)

עונת המסיק בפתח וקרן קימת לישראל מזמינה את הציבור לחגיגה משפחתית. המשתתפים ימסקו זיתים, יכינו יצירות מהטבע, יטיילו ביערות עם מדריכי קק"ל ועוד פעילויות רבות לילדים ולמשפחות. האירועים יתקיימו ביום שלישי, 25.9, החל משעה 10:00 בבוקר בצומת גילת, צמוד למשרדי קק"ל מרחב דרום.

-הכניסה וההשתתפות ללא עלות-
לפרטים נוספים והרשמה מוקד קו ליער- 1-800-350-550


מטיילים ביערות קק"ל

יום רביעי, 26.9.18, ט"ז בתשרי, יער המלאכים ובפארק נחל גרר
הסיורים יתקיימו בשעות 10:00 ו-13:00

קרן קימת לישראל מזמינה אתכם לגלות את יערות קק"ל בדרום – יער המלאכים ופארק נחל גרר-שרשרת – בסיורים רגליים. את הסיורים ידריכו מדריכי קק"ל. ביער המלאכים  הסיור יצא מהכניסה ליער והמשתתפים ילכו במסלול ערגות הבושם, שביל הגיתות, שביל בית הבד וחורבת כרוע. בפארק נחל גרר-שרשרת הסיור יצא מבית היערן בכניסה ליער. המשתתפים ילכו במסלול נביעות מים מליחים, ילמדו על סיפור הקנה המצוי וילכו בעקבות בארות האבות.

-ההשתתפות בסיורים ללא עלות-
גם בפארק נחל גרר וגם ביער המלאכים יוקמו סוכות קק"ל לטובת המבקרים
לפרטים נוספים והרשמה מוקד קו ליער- 1-800-350-550


ארכיאולוגיה ביער

ימים שלישי-חמישי, 25-27.9.18 , ט"ז-י"ח בתשרי, 10:00-15:00, בית חווה מרשם יער מורן

קרן קימת לישראל מזמינה את הציבור לגלות את ההיסטוריה של צפון הנגב באתר הארכיאולוגי מתקופת בית ראשון בחוות מרשם שביער מורן. המשתתפים ייהנו מהדרכות במקום על ידי מדריכי קק"ל, הפעלות, סדנאות, תצוגת ממצאים ארכיאולוגיים, אירוח בסוכה ועוד פעילויות רבות לילדים ולמשפחות. האירועים יתקיימו במהלך ימים שלישי-חמישי, 25-27.9, החל משעה 10:00 בבוקר בחווה.

-הכניסה וההשתתפות ללא עלות או הרשמה מראש-
לפרטים נוספים מוקד קו ליער- 1-800-350-550


יערני קק"ל מבקשים מציבור המטיילים, להקפיד לשמור על ניקיון האתרים, להוציא את שקיות האשפה מהיער,  ולא להשאיר כלי פלסטיק, קלקר ומכסי קופסאות שימורים – שמסכנים מאוד את בעלי החיים ביערות.
צילום: סלי פטל.

מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה