Translate

יום שני, 20 באוגוסט 2018

סיורי סליחות ליליים מודרכים בכפר פקיעין ומפגש עם שומרת הגחלת ומדליקת המשואה מרגלית זינאתי מאת: שרית יוכפז


בואו לבקש סליחה! אלול חודש הסליחות 

מאת: שרית יוכפז

סיורי סליחות ליליים מודרכים בכפר פקיעין
ומפגש עם שומרת הגחלת ומדליקת המשואה מרגלית זינאתי


חודש אלול הוא חודש הסליחותהעתיר במשמעות רוחנית ודתית, ומזמין את האדם לחשבון נפש בינו לבין האל ובינו לבין חברו. בכפר פקיעין בגליל המערבי, הנושא מורשת היסטורית בת אלפי שנים, בו חיים בהרמוניה בני ארבע הדתות- יהודים, נוצרים, מוסלמים ודרוזים- מזמינים לסיורי תפילות, סיפורים עתיקים והיכרות עם המסורות המשותפות לכל הדתות. על מנת לחוות את אווירת הסליחות המיוחדת בכפר הציורי, מקיימים המיזם הפילנתרופי "אוצרות הגליל" ו"בית זינאתי- המרכז למורשת יהודי פקיעין", מבית המועצה הציוניתסיורי סליחות ליליים מומחזים, חווייתיים, המותאמים לכל המשפחה, בלווי עששיות.
השנה יתמקד הסיור בדמותה של מרגלית זינאתי, היהודייה האחרונה שנותרה בפקיעין ומדליקת המשואה בטקס המרכזי בהר הרצל.

הסיור עוסק בסיפורו של הכפר פקיעין, לאורך ההיסטוריה, ועובר בין סמטאות הכפר ובמקומות בהם העבר פוגש את ההווה- ביישוב בו התקיימה קהילה יהודית, ללא הפסקה במשך למעלה מ- 2,000 שנה וכיום מתגוררות בו משפחות יהודיות ספורות בלבד.
הסיור יעבור, בין היתר, במערה בה התחבאו רבי שמעון בר יוחאי ובנו אלעזר במשך 13 שנה, וביקור במרכז המבקרים שם יסופר סיפורה המרתק של משפחת זינאתי היהודית מפקיעין, שמעולם לא עזבה והמשיכה לקיים חיים יהודים בארץ ישראל גם בשנים בהן גלה העם היהודי מארצו. שיאו של הסיור- מפגש מרגש, עם שומרת הגחלת היהודית בפקיעין, מרגלית זינאתי בת ה-86 ומופע סליחות בבית הכנסת העתיק.

מועדי הסיורים: 22.8 (י"א אלול), 29.8 (י"ח אלול), 6.9 (כ"ו אלול), 12.9 (ג' תשרי)
הסיורים מתחילים בשעה 19:00 ונמשכים כשעתיים וחצינקודת המפגש- על הכביש הראשי, בירידה למערת הרשב"י (שילוט מכווין), שם יחכה המדריך. עלות הסיור: 60 שקלים למבוגר, 40 שקלים לילד.קיום הסיור מותנה ב-30 משתתפים לפחות.

המיזם הפילנתרופי 'אוצרות הגליל', מייסודה של אשת העסקים רעיה שטראוס בן דרור, שגם תרמה לשיקום בית הכנסת ומרכז המבקרים בפקיעין, מקדם ומעודד את ענף התיירות בגליל המערבי. מידע על הסיורים ועל תכנון חופשה בגליל- באתר האינטרנט של 'אוצרות הגליל'

מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה