Translate

יום שני, 29 באוקטובר 2018

החלה עונת מסיק הזיתים בגליל המערבי, אזור בו שפע כפרים, בתי בד וכרמי זיתים, אותם מטפחים דרוזים, צ'רקסים, ערבים ויהודים מאת: שרית יוכפז



עם פתיחת ימי מסיק הזיתים בגליל
ממליץ מיזם "אוצרות הגליל"
על ביקור בבתי בד בגליל המערבי השתתפות במסיק זיתים,
טעימות שמן זית, סדנאות ועוד
חודש נובמבר 2018
 ויהודים.לכבוד ימי המסיק, מיזם 'אוצרות הגליל' ממליץ על ביקור במרכזי מבקרים, בתי הבד, השתתפות מסיק זיתים, סיורים מודרכים בכרמי הזית, הדרכת טעימות שמן זית, סדנת כבישת זיתים וייצור סבונים משמן זית, הכנת מאכלים דרוזיים מסורתיים עם שמן זית ועוד.

'דרך השמן והזית' - באגם המונפורט מעלות תרשיחא
ב'מרכז הזית והשמן' יקיימו פעילות מעשירה סביב עולם הזית, הכוללת ביקור בחצר ארכיאולוגית המלמדת על חוויית ייצור שמן הזית בארץ ישראל, צפייה בסרטון במרכז המבקרים, השתתפות במסיק זיתים, ביקור בחצר בית הבד בו המבקרים יכינו שמן זית טהור, סדנת חימר להכנת כלי מאור קדומים, טעימות שמן זית ובסיום, אפיית פיתות עם שמן זית בטאבון.
הביקור באתר בתיאום מראש בלבד. בימים: א' - ו' בין השעות: 09:00-16:00


'שמן זית אבו-עפיף'- חורפיש
מרכז שמן הזית 'אבו עפיף' מזמין את כל המשפחה לחוויה מלאה התנסויות על טהרת שמן הזית. ביקור בבית הבד, למידה על תהליך הפקת שמן הזית המסורתי, סדנאות ייצור סבונים משמן זית, למידת תהליך כבישת הזיתים, טעימות של סוגי שמן הזית השונים, סדנאות הכנת מאכלים דרוזיים מסורתיים המכילים שמן זית ופגישה מרתקת עם משפחת אבו עפיף הדרוזית שתספר על מסורת גידול הזיתים, העוברת דורות רבים מאב לבן. בימים: ה'- ו', 8-10.11, בין השעות: 10:00-18:00.


ד"ר דבור - קוסמטיקה טבעית משמן זית- בית ג'אן
המעבדות של ד"ר זיאד דבור משלבות את הניסיון והידע המקצועי העשיר שלו בפרמקולוגיה, בייצור מוצרים קוסמטיים טבעיים. מרכז המבקרים מציע סדנאות להכנת המוצרים, למידה על צמחי המרפא המקומיים והמרכזי מבניהם- שמן הזית. כל זאת, מתובל בסיפורים המתבססים על ידע שנאסף במשך דורות מהמסורת הדרוזית המתמחה בסגולות המרפא של צמחי הגליל. במסגרת הביקור צפייה בסרטון על ד"ר דבור וסדנת ארומתרפיה להכנת תחליב גוף כשבסופה מקבלים המבקרים בקבוק של הקרם לשימוש אישי. הביקור באתר בתיאום מראש. בימים: א'- ה', בין השעות: 10:00- 16:00.
.

מרכז המבקרים סבתא ג'מילה - סבונים טבעיים- חורפיש
סבתא ג'מילה מייצרת מוצרי קוסמטיקה טבעיים המבוססים על שמן זית טהור, ביקור במרכז המבקרים כולל קבלת פנים דרוזית עם קפה אסלי, הדרכה והסבר אודות סיפור חייה של סבתא ג'מילה, מוצריה וסגולתו של שמן הזית. למידת תהליך ייצור הסבונים משמן זית טהור המיועד למאכל, חווית התנסות בתהליך זיקוק הצמחים לסבונים הטבעיים, בישול הסבון, יציקתו, והחתמת הסבונים.
בימים: ש'- ו' בין השעות: 09:00- 17:00.

לביקור במקומות נוספים באזור, היכנסו לאתר במיזם התיירות 'אוצרות הגליל' מייסודה של אשת העסקים, היזמית החברתית והפילנתרופית רעיה שטראוס בן-דרור, המקדם עסקים וכלכלה בתחום התיירות בגליל המערבי. אתר האינטרנט של 'אוצרות הגליל'-www.ozrothagalil.org.il

תמונה באדיבות יח"צ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה