Translate

יום שלישי, 28 ביולי 2020

משחק ניווט בקפסולה המשפחתית בין חיפה לחדרה באזור שבין מורדות הר הכרמל והים התיכון נמצאת המועצה האזורית חוף הכרמל, מאת: שרית יוכפז

חוף הקשתות
משחק ניווט בקפסולה המשפחתית
בתוך כל ההגבלות של הקורונה מצאנו פעילות מחוץ לבית שאנחנו יכולים לעשות כל המשפחה ביחד. גם באוויר הפתוח, גם הכרנו מקומות חדשים וגם העשרנו את הידע שלנו במשימות ושאלות טריוויה מאתגרות. בחרנו הפעם בניווט רכוב באזור חוף הכרמל.

בין חיפה לחדרה באזור שבין מורדות הר הכרמל והים התיכון נמצאת המועצה האזורית חוף הכרמל, באזור המיוחד הצבוע ירוק לאורך כל השנה יצאנו למשחק הניווט המשפחתי. המסע התחיל לאחר שבחרנו את היעד והזמנו את ערכת הניווט, תוך דקה נשלחה אלינו במייל מפה מפורטת וקוד לסריקה בתחילת הטיול. את הטיול התחלנו  בין סמטאותיה של המושבה הוותיקה  זיכרון יעקב , התפנקנו לנו בגלידה במדרחוב, נכנסנו לרכב והמשכנו אל פארק ז'בוטינסקי, הלוא הוא מצודת שוני המפורסמת באפי הייחודי שלה, שבימים כתיקונים, בחודש זה, מידי ערב מארח אלפי אנשים בהופעות חיות של מיטב אומני ישראל. משם המשכנו לגן סודי שלא שמענו עליו בעבר, בין הפרדסים והשדות הפרוסים בין זיכרון לבנימינה נחבא גן עם עצים מצלים, גן שעשועים לילדים ופינות דשא לפיקניק. הילדים נהנו ממתקני השעשועים והתקדמנו אל היעד הבא-מעיין בנחל תנינים ביצענו משימות ופתרנו את החידות באפליקציה אשר שלחו אותנו הישר אל ימי הורדוס ואל אמת המים בקיסריה, הליכה מהנה לאורך האמה וטבילה בים היו סוף מושלם ליום הזה. הדבר היחידי שהצטערנו עליו הוא שלא צירפנו את סבא וסבתא לכייף שלנו. אם חשים צורך אפשר לנסוע ברכבים נפרדים ולהיפגש בכל נקודה לפתור ביחד את החידות ולהמשיך ליעד הבא. אפשר בהחלט לעשות את הניווט גם בשעות אחר-הצהרים ולקראת הערב. חזרנו הביתה מרוצים ומחכים כבר למשחק הבא, שכבר קבענו שיהיה ניווט רגלי......
אורך המסלול:  כ-20 ק"מ בנסיעה ברכב
משך הפעילות: כ3-4 שעות.
הניווט בחוף הכרמל הינו ניווט רכוב, הניווט כולל נסיעה בדרכי עפר העבירים לכלי רכב פרטיים כשבמהלך הניווט יורדים מהרכב בנקודות הציון לביצוע המשימות.