Translate

יום שלישי, 16 במרץ 2021

תיאטרון גשר פותח את העונה ה-30 עם חמש הצגות בכורה:- מאת שרית יוכפז



תיאטרון גשר פותח את העונה ה-30 עם חמש הצגות בכורה:- מאת שרית יוכפז

"הכלה וצייד הפרפרים" - מאת נסים אלוני, "בכל שעה עגולה" מאת ובבימוי יחזקאל לזרוב, "קליעים מעל ברודווי" - מאת וודי אלן, "אלף שמשות זוהרות" - על פי רב המכר מאת חאלד חוסייני, "האוצר מתחת לגשר" - הצגת ילדים חדשה מאת רועי חן ו-3 יצירות מופת מהקלאסיקה הרוסית - "השחף" מאת אנטון צ'כוב"אונייגין" על פי הרומן בחרוזים מאת פושקין ו-"החטא ועונשו" על פי הרומן מאת דוסטוייבסקי

בנוסף, במסגרת פרויקט "עתיד התיאטרון" בתמיכת עיריית תל אביב – יפו, תעלנה ארבע יצירות חדשות של מחזאים צעירים.

החל מ-22 באפריל, 2021, למועדי ההצגות והזמנת כרטיסים באתר

תיאטרון גשר מציין 30 שנה להקמתו. בזמן שעמד סגור, לא פסק התיאטרון ליצור המשיך בעבודתו האמנותית.

 

העונה ה-30 תפתח עם מגוון הצגות בכורה, ועתידה להיחתם בעלייתה של הפקה מיוחדת בבימויו של יבגני אריה - מייסד התיאטרון ומנהלו האמנותי. גשר ישוב לפעילות ב-22 באפריל בהתאם להנחיות משרד הבריאות ועל פי תקן "התו הירוק".

 

הצגות הבכורה:

 

"הכלה וצייד הפרפרים", קומדיה קטנה, פיוטית ונוגעת ללב, על שתי בדידויות בגן אחד על פי המחזה מאת נסים אלוני בבימויו של יאיר שרמן. בהשתתפותם של אפרת בן-צור וישראל (סשה) דמידוב. את ההצגה מלווה המוזיקה מאת אבי בנימין בביצוע תזמורת סימפונט רעננה.

 

ההצגה "בכל שעה עגולה" מאת ובבימוי יחזקאל לזרוב בהשתתפות אורנה בנאי, נטע שפיגלמן, מיקי לאון ואחרים היא סיפור על שנים אבודות, בגידה ואובדן אמון, על רקע ההידרדרות החברתית במדינה מאז רצח רבין ועד ימינו.

 

הקומדיה המוזיקלית "קליעים מעל ברודווי" מאת וודי אלן בגרסת מחזמר רב משתתפים, בבימויו של רפי ניב ובהשתתפות טלי אורן, מיקי לאון, אלון פרידמן ועוד.

 

"אלף שמשות זוהרות" על פי רב-המכר מאת הסופר האמריקני-אפגני, חאלד חוסייני. העיבוד המיוחד, יעלה בבימויו של נועם שמואל ובהשתתפות דורון תבורי, נטע שפיגלמן, רוני עינב ואחרים.

 

"האוצר מתחת לגשר" - הצגה לכל המשפחה בהשראת מעשיות רבי נחמן מאת רועי חן ובבימוי אמיר י. וולף, תעלה לבמה  בהשתתפות עידו מוסרי, גלעד קלטר, טלי אוסדצ'י, אורי יניב, אלכסנדר סנדרוביץ', אלון פרידמן.

 

שיתוף פעולה ייחודי בין האופרה הישראלית לתיאטרון גשר - "אימהות" מסע מוסיקלי-דרמטי בביצוע סולניות האופרה הישראלית ושחקניות תיאטרון גשר, בבימוי שירית לי וייס ובניצוחו של דוד זבה.

 

ההצגה "מי כמוני" בבימויה של אילאיל סמל חוזרת לבמה ותספק הצצה אל חייהם של בני נוער במחלקה סגורה היוצרים הצגת תיאטרון. ההצגה נכתבה על ידי רועי חן, ומשתתפים בה נטע רוט, גלעד קלטר, אורי יניב ואחרים.

בעונה ה-30 של תיאטרון גשר תעלנה שלוש יצירות מופת של הספרות הרוסית: "השחף" מאת אנטון צ'כוב"אונייגין" על פי הרומן בחרוזים מאת פושקין ו-"החטא ועונשו" על פי הרומן מאת דוסטוייבסקי.

פרט לכך, תיאטרון גשר משתתף בימים אלה בפרויקט "עתיד התיאטרון" בתמיכת עיריית תל אביב - יפו. במסגרת היוזמה, תעלנה ארבע יצירות של מחזאים ישראלים צעירים. היצירות אשר עתידות לעלות בתיאטרון גשר הן: "איפה יפו" מאת נטע וינר"זלדה" מאת עליזה חנוביץ, "הקב"ר המזמר" מאת אילאיל סמל ו-"קונץ" מאת אריאל ברונז.

 

נוסף לחידוש הרפרטואר המשיך תיאטרון גשר לקיים את Jaffa Fest - פסטיבל התיאטרון הבינלאומי יפו שעלה השנה באופן מקוון. חלק מהיצירות שעלו במסגרת הפסטיבל תמשכנה ללוות את העונה ה-30:

 

'ילד תיאטרון' - הצגת יחיד של עידו מוסרי בבימויו של אמיר י. וולף, במסגרתה עידו מוסרי חושף בערב קברט מוזיקלי יחיד ואישי את ארבעים השנים הראשונות בקריירה שלו משחר ילדותו ועד ימינו.

 

'שפת אם – Mamaloshen - מַאמֶעלוּשֶן' - דרמת אודיו בשיתוף מכון גתה, מאת סשה (מריאנה) זלצמן (גרמניה), בבימויה של דדי ברון, בהשתתפות: רבקה מיכאלי, נטע שפיגלמן ונטע רוט, סיפורן של שלוש נשים משלושה דורות – סבתא, אמא ובת המחפשות את זהותן ושורשיהן.

 

'אם ובנה [ואביו]' - קולאז' משפחתי בוידאו- יצירתו של דורון תבורי בהשתתפות אולה שור, רונן יפרח, ועו"ד יונתן ברגמן. סיפור אמיתי, מן המציאות שלנו - על משוררת, סופר, פרה, עגל ומושל צבאי.

 

'התחפשתי לחתול רחוב' - סיור אודיו עלילתי בתלת מימד (D8) ברחובות תל אביב-יפו, מאת אלכסה לרנר ואור מצא, על פי סיפורים קצרים מאת נסים אלוני.

 

פסטיבל Jaffa Fest עתיד לחזור ביוני 2021 בשיתוף פעולה עם פסטיבל מסכת הזהב.

 ***

התיאטרון פועל על פי הנחיות התו הירוק של משרד הבריאות

למועדי ההצגות והזמנת כרטיסים באתר או בטלפון 03-5157000

שדרות ירושלים 9 תל אביב- יפו.

עם פתיחת העונה החדשה בתיאטרון גשר תעלנה ההצגות הבאות:

"הכלה וצייד הפרפרים" – מאת נסים אלוני, בבימוי יאיר שרמן

בפינה מרוחקת בגן נפגשים שניים: מי וגץ. היא, כלה שברחה מטקס נישואיה, הוא, פקיד בחברת ביטוח שמקדיש אחר צהריים אחד בשבוע לציד פרפרים. ברקע נשמע קולו של קריין הגן הפוקד על המטיילים היתרים ואיסורים.

זוהי קומדיה קטנה, פיוטית ונוגעת ללב, על שתי בדידויות בגן אחד, ועל קריין המאיים לגרש אותן מהגן.

ניסים אלוני כתב ב-1967 את הכלה וצייד הפרפרים בהשראת ציור של יוסל ברגנר.

משתתפים: אפרת בן-צור וישראל (סשה) דמידוב

את ההצגה מלווה המוזיקה מאת אבי בנימין בביצוע תזמורת סימפונט רעננה.

"בכל שעה עגולה" – מאת ובבימוי יחזקאל לזרוב

'בכל שעה עגולה' הוא סיפור על שנים אבודות, בגידה ואובדן אמון, על רקע ההידרדרות החברתית במדינה מאז רצח רבין ועד ימינו.

בין קלאב מד קריביים, לאולפן חדשות רדיו בישראל, מתרחשת "אגדה רדיופונית" העוקבת אחר דמותה של בתיה כץ בשתי תקופות שונות, לפני כניסתה לכלא ועם יציאתה לחופשי. סיפורה, פס קול חייה, מציב בפנינו את השאלה, מדוע רובנו פועלים רק כשאין לנו יותר מה להפסיד?

משתתפים: אורנה בנאי, מיקי לאון, נטע שפיגלמן,  נטשה מנור, טלי אוסדצ'י ודור מיכאלי.

"קליעים מעל ברודווי" מחזמר רב משתתפים מאת וודי אלן, בבימויו של רפי ניב

דייוויד הוא מחזאי שאפתני שחולם להצליח בברודווי. מאפיונר מקומי מוכן לתמוך בו בתנאי קטן אחד - שחברתו המאוד בלונדינית והלא מאוד מוכשרת תשתתף בהצגה. המחזאי, בלית ברירה, מסכים ומקבל ביחד עם ה"שחקנית" את שומר הראש שלה, צ'יץ'. מסתבר שגם לו יש מה להעיר על המחזה, זאת רק ההתחלה. "קליעים מעל ברודווי" מצליח לשלב בין רומנטיות תמימה לציניות ארסית, בין העולם התחתון לעולם התיאטרון. וודי אלן המחיז את סרטו האהוב ושזר בו שירים עבור הפקה שעלתה בברודווי.

משתתפים: אלון פרידמן ,טלי אורן, מיקי לאון, אלכסנדר סנדרוביץ', ענבר דנון, רות רסיוק, גלעד קלטר, קארין סרויה ועוד.

"אלף שמשות זוהרות" – על פי רב המכר מאת חאלד חוסייני בבימויו של נועם שמואל

בעקבות ההצלחה של "רודף העפיפונים" תיאטרון גשר יציג, בבכורה ישראלית, עיבוד בימתי לספרו המרגש והמסעיר של חאלד חוסייני - "אלף שמשות זוהרות".

זהו סיפור על חברות אמיצה בין שתי נשים כאשר ברקע מתרחשת הטרגדיה הגדולה של מלחמת האזרחים באפגניסטן.

מריאם חותנה בגיל 15 עם ראשיד, סנדלר אלמן המתגורר בקאבול. חיי הנישואים שלהם הולכים ומתדרדרים מכיוון שמריאם לא מצליחה להוליד ילדים.

כשני עשורים לאחר מכן, בעיצומה של מלחמת האזרחים באפגניסטן, ראשיד נושא לאישה את ליילה – שכנתם בת ה-14 שכל משפחתה נהרגה בהפצצה. לעומת מריאם, ליילה הצעירה מולידה לראשיד שני ילדים והמתח בבית מגיע לשיאים חדשים. 

כשהטליבאן משתלטים על המדינה, החיים הופכים למאבק נואש ברעב, ראשיד הופך אלים יותר ויותר ומשרה פחד על נשותיו. לבסוף, הן מחליטות לעשות יד אחת כדי לשנות את גורלן האכזרי, גם אם המחיר יהיה קשה מנשוא.

משתתפים: דורון תבורי, נטע שפיגלמן, רוני עינב ואחרים.

 

"האוצר מתחת לגשר" - הצגה לכל המשפחה בהשראת מעשיות רבי נחמן מאת רועי חן ובבימוי אמיר י. וולף

פלוני אלמוני נרדם תחת עץ התפוח וחולם שבעיר רחוקה רחוקה רחוקה מתחת לגשר צר ממתין עבורו אוצר. הוא יוצא למסע אל האוצר ובדרך פוגש רועה ללא כבשה, בת מלך ללא ממלכה, גזלן רגיש ונסיך שחושב שהוא תרנגול הודו. 

במאות ה-18-19 הופיעו בחצרות החסידיים מעשיות נהדרות על מסעות חיצוניים ופנימיים שעברו שלל גיבורים: חלקם חכמים גדולים וחלקם דווקא פשוטי עם.

החל במייסד החסידות הבעל שם טוב, דרך נינו רבי נחמן ועד הפילוסוף מרטין בובר, כולם הכירו את כוחה המאגי של המעשייה. ילדים וילדות, אמהות ואבות, סבים וסבות וגם פלונים-אלמוניים, כולם מוזמנים למסע שבסופו אוצר.

משתתפים: עידו מוסרי, גלעד קלטר, טלי אוסדצ'י, אורי יניב, אלכסנדר סנדרוביץ', אלון פרידמן.

 

"אמהות" - שיתוף פעולה בין האופרה הישראלית ותיאטרון גשר בבימוי שירית לי וייס ובניצוח דוד זבה

מסע מוסיקלי-דרמטי אל אלוהינו ואמותינו בספר בראשית.

האמהות אשר קולן לא נשמע, אלה המופלות לרעה בשושלת, אמהות האומה, הגר המגורשת עם בנה למדבר, שרה אשר לא נדרשת הסכמתה לגבי עקידת בנה ולאה המוגנבת בחושך לאוהלו של יעקב החושב כי היא רחל. דוד זבה ביצירה זו ניסה להיות לפה לקולות הנשים המושתקות, האמהות של ספר בראשית.

טקסטים וניצוח: דוד זבה

משתתפים: שורה של זמרות מהאופרה הישראלית ושחקניות תיאטרון גשר בליווי תזמורת סימפונט רעננה.

 

הפקות אשר עלו במסגרת Jaffa Fest וממשיכות ללוות את הרפרטואר של תיאטרון גשר:

"ילד תיאטרון

ערב קברט יחיד ואישי בו עידו מוסרי סוקר לעיני הקהל את ארבעים השנים הראשונות בקריירה שלו - מהיותו ילד ב-"עלובי החיים" וב-"המלך ואני", דרך תפקידיו השונים בתכנית המיתולוגית "תופסים ראש", "בוב ספוג", "היהודים באים" ועד היום, כשחקן בתיאטרון גשר.

מסע של זיכרונות, דמויות, שירים וחיקויים, דרכו  ייחשף עולם התיאטרון הישראלי, כפי שהוא נתפס דרך עיניו של ילד-שחקן שהלך והתבגר בו.

על הפסנתר: טל בלכרוביץ׳, ילד תיאטרון בפני עצמו.

מאת: עידו מוסרי ואמיר י. וולף

בימוי: אמיר י. וולף

בהשתתפות: עידו מוסרי

פסנתר וניהול מוסיקלי: טל בלכרוביץ׳

"שפת אם - מַאמֶע לוּשֶן - Mameloshn" - דרמת אודיו אונליין

שיתוף פעולה בין תיאטרון גשר ומכון גתה ישראל

שלוש נשים משלושה דורות – סבתא, אמא ובת מחפשות את זהותן ושורשיהן.

רחל, צעירה יהודייה החיה בגרמניה עם אימה וסבתה, עוזבת את ה"משפוחה"  ועוברת ללמוד בניו יורק.  קלרה, אימה של רחל, מגיבה קשה.  לין, אמה של קלרה וסבתה של רחל , מנסה לחדש את זהותה היהודית, עובדה הגורמת אי-נחת רבה לבתה קלרה, הרואה בעצמה גרמניה לכול דבר ופוחדת שלין תשפיע על נכדתה רחל לחפש  גם היא את שורשיה היהודיים.

העובדה שרחל "יוצאת מהארון" כלסבית בעקבות מגוריה בניו – יורק, מעוררת ביניהן שיח ער הנוגע בשאלות של קבלה, אחריות, אבדן ואשמה. חיכוכים משפחתיים השולחים אותן למסע זועם, נוגע ללב ורווי הומור, החושף את המורכבות והקושי במשפחה הקטנה.

המחזה הינו מעין "הומאז'" להומור היהודי ולתפישה הדו-משמעית של המושג "אמא יהודייה".

משתתפות: רבקה מיכאלי, נטע שפיגלמן, נטע רוט

מאת: סשה (מריאנה) זלצמן (גרמניה)

בימוי: דדי ברון

הקלטה ועיצוב פסקול: אלכסה לרנר ואור מצא

פסנתר:  שלי לוי, עוזרת במאי והפקה: יעל גולדמן

תרגום לעברית: עינת ברנובסקי

"התחפשתי לחתול רחוב" - סיור אודיו עלילתי ברחובות תל אביב

הרכיבו אוזניות וצאו להרפתקה מסתורית שכולה סאונד אל מעמקי הלילה התל אביבי של נסים אלוני.

גבר צעיר שיוצא מבידוד ממושך צועד ברחובות העיר בחיפושיו אחרי אישה חלומית. אנחנו צועדים איתו אל סדרת מפגשים אמיתיים-דמיוניים עם טיפוסים ליליים, עם סמטאות העיר ועם חתול רחוב אחד, שיודע יותר מדי…

כשמציאות תתמזג בדמיון, שפיות בטירוף דעת, ואמת בשקר - תתגלה לאוזנינו המציאות האחרת, זו שמתגלה רק בלילות.

חווית סאונד בתלת מימד (8D) לוקחת את המאזין אל עולמו של נסים אלוני המציג את העיר תל אביב כארץ פלאות חלומית גדושה דמויות ססגוניות.

מאת אלכסה לרנר ואור מצא

על פי סיפורים קצרים מאת נסים אלוני

בימוי, מוסיקה: אור מצא

עריכה ועיצוב פסקול: אלכסה לרנר ואור מצא

משתתפים: דורון תבורי, גלעד קלטר, אלכסנדר סנדרוביץ', אורי יניב, אבי אזולאי, דור מיכאלי, תום אנטופולסקי, אלכסה לרנר, איל איבשין, טל שחר, עמית ורשבסקי

"אם ובנה [ואביו]" - קולאז' בוידאו של סיפור משפחתי

1912, נמל יפו, מהגרת צעירה עוזבת את פלסטינה ונוטשת את בנה התינוק אצל אביו.

מה יהיה על שלושתם?

סיפור אמיתי, מן המציאות שלנו - על משוררת, סופר, פרה, עגל ומושל צבאי.

משתתפים: אולה שור, רונן יפרח, עו"ד יונתן ברמן

רעיון, תחקיר ובימוי: דורון תבורי

מוזיקה: דורי פרנס

עריכה: גידי ספרינצין

סאונד: פליקס שפושניק

צילום: ויקטור סורוקין; דניאל פיינברג; איילה, מיכאל ורונן יפרח.

 

 

עתיד התיאטרון – ארבעה מחזאים צעירים בתמיכת עיריית ת"א

"איפה יפו" - מאת נטע וינר

מגולל מסע זהותי-לשוני בעיר יפו שבמהלכו נפרשים הסיפורים ההיסטוריים של העיר החבויים שכבה תחת שכבה. מטרים מתחת לרגליים, רחוק מהעין. סיפור על גבי סיפור, אמת על גבי אמת, שקר על גבי שקר.

שיר אהבה שבור לב נודד בין 5000 שנה, חמש שכונות, חמש שפות אם וים תיכון של מקורות השראה תרבותיים. כך נפתחת יפו כחצר אחורית מוכת עוני ואפלייה מצד אחותה הצעירה מצפון. תחתיה נחשפת יפו כבירה קוסמופוליטית, מנוע תרבותי וכלכלי יחיד במינו ואמא פוטנציאלית לכל מי שמחפש אחת.

נטע וינר הוא אמן ופעיל חברתי. סולן להקת ההיפ הופ הערבית-יהודית סיסטם עאלי ומנהל אמנותי של מעבדת התרבות "בית סיסטם עאלי" בשכונת ג'סי כהן בחולון. מלמד כתיבה בחוג לספרות של סמינר הקיבוצים. ההצגות זוכות הפרסים "חיתוך דיבור" ו"מז'יניק" שאותן יצר ובהן הוא משחק עם שותפתו סתיו מרין הוצגו במגוון תאטראות ופסטיבלים בארץ ובעולם.

"זלדה" - מאת עליזה חנוביץ

זלדה מבקרת את אמה במתחם הנופש שבו היא שוהה ביחד עם נשים אחרות שזלדה מכירה עוד מילדותה. כבוגרת, נחשפים בפניה חייהן האמיתיים של נשים אלו, שהיו פעם סגורות מאחורי דלתות עץ דקות. החיים האלה אינם תואמים את הזיכרונות הפסטורליים שלה, אבל אולי זה מה שנקרא להתבגר.

עליזה היא ילידת ברוקלין, ניו-יורק. עם עלייתה לארץ חיפשה  ומצאה את עצמה בבית הספר לקולנוע סם שפיגל. בימים אלה היא מפתחת סדרת טלוויזיה, סרט פיצ'ר, מקליטה שירי ראפ ומוזיקה עממית לצמד המוזיקלי שלה, "עוף לשבת" ויוצרת פרויקטים נוספים שיראו אור במהרה בימינו, בעזרת השם.

זהו ניסיונה הראשון בכתיבה לתיאטרון. המחזה מבוסס על תמונות וזיכרונות ילדותה מימי הקיץ באפסטייט ניו יורק.

"הקב״ר המזמר" - מחזה סאטירי מוזיקלי מאת אילאיל סמל

״הקב״ר המזמר״ הוא מחזה סאטירי מוזיקלי בהשראת סיפור אמיתי, העוסק במיתוס הצבא המוסרי והחזק בעולם, ומה זה אומר להיות גיבור בחברה הישראלית.

זהו סיפורו של קצין מודיעין צעיר בעל זיכרון פנומנלי בימי מלחמת יום הכיפורים. כאשר הוא נופל בשבי הסורי, החוקרים מספרים לו שמדינת ישראל הושמדה ושהידע שלו ישמש להקמת מוזיאון לזכר ישראל. באירוע שמהדהד שנים אחר כך, הקצין הצעיר נשבר בחקירה ומתחיל לזמר.

אילאיל סמל היא במאית תיאטרון צעירה, בוגרת תואר ראשון ושני בבימוי בהצטיינות מאוניברסיטת תל-אביב. לאחרונה ביימה את ההצגה ״מי כמוני״ מאת רועי חן בתיאטרון גשר, מחזה ישראלי חדש העוסק בבני נוער המאושפזים במוסד לבריאות הנפש.

"קונץ" - מאת אריאל ברונז

המחזה מגולל את סיפורו הטראגי-קומי של קיריל קונץ, מחזאי יהודי-אלמוני שעלה בילדותו מאודסה לישראל, המחליט יום אחד לחלום בגדול ולנסות ולמכור את סיפור חייו בבירת הקולנוע העולמית - הוליווד. המחזה מתרחש כולו בנמל התעופה בן גוריון, שעה וחצי לפני עלייתו של קונץ למטוס, במהלכה יספר את סיפור חייו לכל מי שרק יהיה מוכן לשמוע.

אריאל ברונז (נ' 16 ביולי 1984, אודסה. חי ופועל בתל אביב) יוצר עצמאי, מחזאי, משורר, אמן פרפורמנס, שחקן, מורה לתיאטרון ובמאי הבית של תיאטרון קליפה. זוכה פרס רוזנבלום לאומנויות הבמה לשנת 2018.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה