Translate

יום רביעי, 14 באפריל 2021

אטרקציה חדשה בגן הלאומי בקיסריה תפתח לציבור ביום העצמאות הקרוב. מאת: שרית יוכפז


 מאת: שרית
יוכפז

 

בתום מחקר ארכיאולוגי-הסטורי מקיף שוחזרה קיסריה של העת הרומית ביזנטית, לדגם ברונזה שהוצב על "בימת המקדש" מעל הקמרונות המשוחזרים של נמל קיסריה. 

 

הדגם הייחודי, כ-4 מ"ר שטחו ומשקלו מעל 200 ק"ג, יוצר בשילוב טכנולוגיות עתיקות של יציקת ברונזה וטכנולוגיות חדשניות ומתקדמות של הדפסת תלת מימד. הדגם מאפשר למבקרים בקיסריה העתיקה , לחזור ולהשקיף ממבט על אל המאה השנייה לספירה - ימי שיא תפארתה של קיסריה. ימי שלטונו של הקיסר אדריאנוס על האימפריה הרומית,  עם המבנים המונומנטליים רבי ההדר הניצבים עדיין במלוא תפארתם: התיאטרון, ההיפודרום, הארמון המלכותי והנמל העתיק.

 

דגם הברונזה המרשים שהוצב בימים אלה, מוסיף לחוויית הביקור בארבעת הקמרונות המשוחזרים שהקים הורדוס  למרגלות בימת המקדש. קמרונות שהפכו למרכז מבקרים בו נחשפים רבדים מסיפורה של קיסריה לאורך הדורות ובו מוצגים ארכיאולוגיים שהתגלו במהלך השנים ביבשה ובמצולות הים.

 

יו"ר קרן אדמונד דה רוטשילד (ישראל), מיקי קליגר  מציין כי האטרקציה החדשה בנמל קיסריה, היא ביטוי נוסף למימוש חזונה של הברונית אריאן דה רוטשילד להמשיך ולפתח את קיסריה כיעד תיירות בינלאומי המשלב השכלה, מחקר וחוויית בילוי מהנה לכל המשפחה. 

 

מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי מסר כי: "גם בתקופת הקורונה ובמיוחד בכל עת שהוסרו המגבלות, נמל קיסריה היווה מוקד בילוי בטוח מוביל לעשרות אלפי ישראלים, שהחל מיום העצמאות , יזכו לחזות במונומנטים העיקריים של קיסריה בתקופה הרומית ביזנטית בדגם הייחודי שהצבנו - לא בכדי, על בימת המקדש, נקודת התצפית המרגשת ביותר בנמל העתיק בקיסריה".

 

ראש המועצה האזורית חוף כרמל, אסיף איזק, הדגיש כי המשך פיתוחו של המוצר התיירותי של קיסריה מעניק תרומה של ממש לפיתוח הכלכלי של המרחב כולו  והביע הערכה רבה למחוייבותה של קרן אדמונד דה רוטשילד בכלל ושל הברונית אריאן לשגשוגו של האזור כולו.

דגם הברונזה יוצר בסטודיו "מה-טוב פתרונות המחשה בע"מ”,  המתמחה בייצור דגמים תכנון, עיצוב, ייצור ועוד בהנהלת  גדי מטוב. 

 

מצ"ב צילומי הצבת הדגם הייחודי על בימת המקדש בנמל קיסריה
מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה