Translate

יום שלישי, 2 בנובמבר 2021

פסטיבל הצילום הבינלאומי ה-9 מאת שרית יוכפז גני יהושע תל אביב | 27 – 17 נובמבר 2021/ מאת שרית יוכפז

 


                                  פסטיבל הצילום הבינלאומי ה-9  מאת שרית יוכפז

גני יהושע תל אביב | 27 – 17 נובמבר 2021

 

 90 תערוכות חוצות פתוחות לקהל הרחב | 15 תערוכות פנים | מאות צלמים מרחבי העולם

תוכנית מפגשים ואירועים | סיורים מודרכים | מרתון צילום

 

נושא הפסטיבל: נקודת מפגש

 

אורחים בולטים: מנדי ברקר – בריטניה, חסוס מדריניאן – ספרד, קתרינה בוסה – גרמניה, ידרז'יי נוביצקי – פולין, קלאודיה יגואריבה – ברזיל, חוויאר וונגס – קולומביה, דליה אמוץ – ישראל, ועוד עשרות תערוכות ואמנים מהארץ ומרחבי העולם, בליווי תכנית אירועים עשירה – שיחי אמן, פאנלים, הרצאות, הופעות ועוד הרבה הפתעות

פסטיבל הצילום הבינלאומי המתקיים השנה בפעם התשיעית, ממשיך להיות אירוע הצילום הגדול ביותר בישראל והיחיד בעולם הנותן במה לפעילות חברתית לצד גופי עבודה מרתקים של צלמים ואמנים מכל רחבי העולם. אנו שמחים להציע השנה כ-90 תערוכות של צלמים ישראלים ובינלאומיים מובילים, בשילוב פעילות רב-תחומית כגון מחול, פרפורמנס, וידאו ארט, מוזיקה ועוד.

 

פסטיבל הצילום הבינלאומי, מבקש להוות השנה נקודת מפגש למאות צלמים מישראל ומהעולם המציגים את עבודתם לצד צילומיהם של אלפי משתתפים מקהילות מגוונות מכל רחבי הארץ. יחד אנחנו מציגים את עבודותיהם אלה לצד אלה, מבקשים להשמיע את קולן בשפת הצילום, להעצים איש את רעהו ולקיים נקודת מפגש עם עשרות אלפי המבקרים אשר פוקדים את הפסטיבל שנה אחר שנה.

 

כמענה לאתגרי התקופה הפך פסטיבל הצילום, זו השנה השנייה, לחגיגת חוצות המתקיימת תחת כיפת השמיים בפארק הירקון, אליה יכול כל אדם להגיע ללא מגבלות בכל יום ושעה. בנוסף, מוצגות עוד 15 תערוכות פנים בחללים היפים של מרכז דניאל לחתירה.

 

כדי להפוך את חגיגית הצילום לאירוע משמעותי ומרחיב אופקים יתקיימו לצד התערוכות עשרות אירועים, מפגשים, שיחי אמן, סדנאות, פאנלים, הרצאות של אורחים בינלאומיים, סיורים ועוד.

בנוסף למגוון האירועים הפיסיים תתקיים בסוף השבוע האחרון של הפסטיבל, 25-27.11.21, תוכנית בינלאומית מקוונת עשירה שתתן במה לדוברים ודוברות מרחבי העולם לטובת שוחרי הצילום שמפאת הקורונה לא יכלו להגיע לפסטיבל. התוכנית המקוונת בתמיכת משרד החוץ.

תכנית האירועים של הפסטיבל תהווה נקודת מפגש ליוצרים מתחומים שונים ותפתח צוהר לרבדים נוספים של מחשבה ומחקר. בין המפגשים המפתיעים המתוכננים - המוזיקאית מירה עווד תפגוש את הצלמים זוכי תחרות "דו קיום בצילום"; המשוררת שרי שביט תשוחח עם צלמי התערוכה המרכזית של הפסטיבל; ואורח הכבוד של הפסטיבל, האמן הבינלאומי רוג'ר באלן, ישוחח עם אייל לנדסמן, המנהל האמנותי של הפסטיבל, על קריירת הצילום שלו ויספק הצצה נדירה לצילומים שצילם בישראל בשנות ה-70.

הנושא המרכזי של הפסטיבל השנה הוא נקודת מפגש. הנושא נבחר לראשונה בשיתוף הציבור והוא רלוונטי מאי פעם אחרי תקופה ארוכה של נתק ובידוד תחת תנאי מגפה עולמית. מעשה הצילום הנו נקודת המפגש בין אור לחומר ובין רגש לסיפור. באמצעותו מתגלות בתערוכות הפסטיבל הצילום נקודות מפגש רבות – בין-דוריות, בינלאומיות, עדתיות ובעיקר חברתיות.  גם השנה מעל 1000 נשים וגברים, נערות ונערים, ממצפה רמון בדרום לכפר כנא בצפון, השתתפו בפעילות החברתית שלנו, מצלמים בעצמם ומספרים לנו בגוף ראשון על הקשיים ועל הצרכים שלהם כפרט וכקהילה.

הפסטיבל מהווה נקודת שיא לפעילותה השנתית של PHOTO IS:RAEL, חברה לתועלת הציבור ושלא למטרות רווח. החברה הוקמה לעשייה חברתית ויצירת דיאלוג בין האמנות לקהילות השונות ברחבי הארץ. במהלך שנות פעילותה, מציעה החברה פלטפורמות לתצוגה, מחקר והפניית זרקור אל נושאים אמנותיים וחברתיים באמצעות שפת הצילום.

במהלך 2022 ימשיך הפסטיבל לנדוד אל הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית ויוצג במיקומים נוספים ברחבי ישראל.

 

בין שלל תערוכות הפסטיבל יוצגו:

 

נקודת מפגש, תערוכת הנושא המרכזית של הפסטיבל – התערוכה  תציג דרך צילום מגוון פרשנויות מקוריות למונח נקודת מפגש. כ- 850 אמנים מ-46 מדינות שונות נענו לקול הקורא בנושא "נקודת מפגש" שיצא השנה מטעם הפסטיבל, מתוכם בחרה הועדה האמנותית 20 אמנים המציגים בתערוכה המרכזית של הפסטיבל.

תערוכת הפיינליסטים של פרס מיתר למצוינות בצילום - פרס מיתר, פרי שיתוף פעולה בין PHOTO IS:RAEL וקרן משפחת צבי ועפרה מיתר, ניתן זו השנה השישית לאמן שגוף עבודותיו מפגין מקוריות ומצוינות בתחום הצילום. בתערוכה השנה מוצגים 20 גופי עבודות של פיינליסטים שנבחרו בצורה אנונימית על ידי חבר השופטים מתוך כ-500 גופי עבודות שהוגשו מ-47 מדינות. תהליך השיפוט התבצע על ידי חבר שופטים הכולל אנשי מקצוע מובילים בתחומם מרחבי העולם. הזוכה בפרס יוכרז באירוע חגיגי במסגרת התוכנית המקוונת במהלך הפסטיבל ויזכה בפרס במענק של 50 אלף שקלים עבור תערוכת יחיד שתוצג בפסטיבל הצילום הבינלאומי 2022.

63 תערוכות חברתיות - תערוכות חברתיות הפעילות החברתית של ארגון PHOTO IS:RAEL מבוססת על האמונה שלכל אדם בחברה יש זכות להציג את עצמו, לשקף את עולמו לסביבה ולומר את דברו באופן ישיר ובלתי אמצעי. 

משנת 2015 ועד היום השתתפו בפעילויות חברתיות של הארגון מעל ל־5,000 איש ואשה, ילדים ומבוגרים, ביותר מ־150 קהילות ברחבי הארץ, במטרה להשמיע את קולן באמצעות שפת הצילום.

המשתתפים, בדרך כלל מאוכלוסיות מוחלשות בשולי החברה (מכורים נקיים, נכים, נשים בסיכון, נוער בסיכון, נוער מקבוצות מיעוט, קשישים, נוער על הספקטרום האוטיסטי וכו'), מצלמים בעצמם ובכך יוצרים מסר ישיר של היחיד והקהילה.

השנה נציג 63 קבוצות מכל רחבי הארץ. המשתתפים, המגיעים ממגוון קהילות בשולי החברה, מצלמים בעצמם ומשמיעים את קולם במטרה לקדם שינוי ביחסה של החברה הישראלית לקבוצות מוחלשות. תוצרי הפעילות החברתית מאפשרות לקולות שאינם נשמעים בשיח הציבורי לנוע לקדמת הבמה, ומעודדות את המשתתפות והמשתתפים בהן לאמץ עמדה אקטיבית. אוצרים: אורה ואמיר בן יורם דורי

 

תערוכות יחיד של אמנים בינלאומיים בולטים:

 מנדי ברקר, ים הפלסטיק - תערוכת יחיד לצלמת הבריטית. מנדי בארקר היא צלמת עטורת פרסים שפועלת מזה למעלה מעשור, בשיתוף מדענים, על מנת להעלות מודעות לזיהום הפלסטיק באוקיינוסים בעולם.  בתערוכה יוצגו מספר פרויקטים בהם צילמה פסולת פלסטיק שנמצאה בים ובחופים בכל רחבי העולם. בעזרת צילומיה האסתטיים היא שואפת להוביל את הצופים להכרה במצב ולפעולה.

בתערוכה בשיתוף שגרירות בריטניה בישראל ובשיתוף עמותת צלול.

 

ידרז'יי נוביצקי, הצלקות - תערוכת יחיד של הצלם הפולני ידרז'יי נוביצקי. באוגוסט 2020 נסע צלם העיתונות נוביצקי לבלארוס ותיעד את ההפגנות נגד שלטונו של הנשיא לוקשנקו, אשר נבלמו באלימות על ידי המשטרה. בשונה מעבודתו העיתונאית בה הוא לרוב מצלם את נקודת העימות, בפרויקט זה שם נוביצקי דגש על החבורות הפיסיות והנפשיות של המצולמים נוכח החיים תחת השלטון הרודני בבלארוס. התערוכה בשיתוף מכון אדם מיצקביץ'

 

דליה אמוץ , עוקף גן שמואל – תערוכת יחיד לצלמת פורצת הדרך והמוערכת דליה אמוץ (1938- 1994), מחלוצות הצילום בארץ. בתערוכה יוצגו עבודות אייקוניות שצילמה בשנות השבעים והשמונים לצד צילומי הארכיון שצילמה בנערותה בקיבוץ גן שמואל. התערוכה באדיבות משפחת האמנית וגלריה גורדון

 

חסוס מדריניאן, לילה טוב – תערוכת יחיד רחבה לצלם הספרדי חסוס מדריניאן, אחד הצלמים העולים הידועים והמצליחים בספרד כיום. במשך למעלה מעשור מצלם מדריניאן במועדוני לילה ברחבי אירופה על מנת ללכוד את קולו של דור שלם המוצא את חיי הלילה כנקודת המפגש הטובה ביותר לביטוי והגשמה.  התערוכה בשיתוף שגירורת ספרד.

 

אוליה טריאסקה סטפנוביק, אחדות ואחווה – תערוכת יחיד לצלמת הסלובקית המגוללת את סיפור ילדותה והתבגרותה ביוגוסלביה המפורקת דרך אדריכלות הזיכרון והשכחה – אנדרטאות זנוחות ומבני ענק מתפוררים. סטפנוביק שוזרת באמצעות אלמנטים אדריכליים בין ההיסטוריה היוגוסלבית ובין זו של צ'כוסלובקיה, שגם היא כיום כבר איננה. התערוכה בשיתוף שגרירות סלובקיה.

 

מתי שטרן, תקופה בראי הצלם - צילומים לא רשמיים של הצלם הרשמי - תערוכת יחיד לצלם מתי שטרן, הצלם הרשמי של שגרירות ארה"ב בישראל משנת 1975, מתי תיעד ארועים מכוננים וחשובים ביחסי ישראל ארה"ב במשך 47 שנה. הוא ליווה את כל הביקורים הרשמיים של נציגי ארה"ב ובהם נשיאים, מזכירי מדינה וגם אמנים ואנשי שם. צילומיו מספקים עדות אמינה של מעמדים היסטוריים. יכולת ההבחנה הרגישה של מתי וההזדהות האישית עם המצולמים משתפת אותנו ברגעי זמן נדירים ומעניינים ומעניקה לנו מבט אישי ואינטימי על דמויות ואירועים היסטוריים. אוצרת: כנרת פלטי

התערוכה בשיתוף שגירורת ארה"ב

 

אירועים מיוחדים:

אירוע פתיחה חגיגי בשיתוף סימפונט רעננה-COLORFOOD -קונצרט והקרנת צילומיו של הצלם דן לב.

תזמורת סימפונט רעננה תפתח את פסטיבל הצילום הבינלאומי בקונצרט שהוא חלק מפרויקט "קולורפוד" המחבר בין מוזיקה קלאסית, קולינריה וצילום. השפים המקומיים הגדולים בינהם: חיים כהן, נאיפה מולא, אסף סרי, עדו פיינר, ניר מסיקה, מושיקו גמליאל, מתן אברהמס, רז רהב וסבינה ולדמן, האזינו ליצירות ובהשראתן יצרו מנות שצולמו על ידי צלם הקולינריה דן לב. בערב פתיחת הפסטיבל, 17.11, תנגן סימפונט רעננה עשר יצירות המוזיקליות שהיוו השראה לצילומים האמנותיים, כאשר מאחורי הנגנים יוצגו היצירות הקולינריות.

מרתון הצילום "האדם העובד" -  PHOTO IS:RAEL  בשיתוף ההסתדרות, מזמינים אתכם להצטרף אלינו למרתון צילום ייחודי בתל אביב. השנה יוקדשו אתגרי הצילום לעובדות ולעובדים שמניעים את הכלכלה בישראל. המרתון, שנערך כמדי שנה בתל אביב-יפו, ייתן למשתתפים הזדמנות לתעד את העובדים שהופכים את העיר לדינמית, ייחודית ויצירתית כפי שהיא.

המרתון מיועד לצלמות וצלמים בכל הגילאים, עם מצלמה מקצועית או עם הטלפון הסלולרי, אשר יקבל אתגרי צילום בהודעה לטלפון הנייד ויתעדו את העיר ואת אנשיה, במסע מרתק בן חמש שעות. המרתון יוזנק מגן ההסתדרות ברחוב ארלוזורוב בתל אביב- יום שישי 19/11/2021, בהרשמה מראש: https://www.photoisrael.org/photoismarathon/

"גדר גדולה / איי פיטקרן" מאת ריאנון אדם - במהלך הפסטיבל נשיק את הספר של  זוכת פרס מיתר למצוינות לשנת 2020 ובהפקת PHOTO IS:RAEL   - BLOW UP PRESS. הספר היינו חקירה עוצמתית ומטרידה של ה 'גן עדן אבוד' והקלסטרופובי: איי פיטקרן , הטריטוריה האחרונה של בריטניה מעבר לים באוקיינוס השקט. בשנת 1790 האי הפך לביתה של קבוצת נמלטים; אלה שאחראים למרד הכי מפורסם בהיסטוריה על סיפון HMS Bounty. צאצאיהם של המורדים הללו ושלהם שבויים מטהיטי עדיין מאכלסים את האי כיום. אדם, עושה את המסע הארוך לאי פיטקרן וחושפת באומץ סיפורי התעללות מינית בילדים מהעבר.

סדרת הרצאות בשיתוף CANON - סדרת הרצאות של מיטב הצלמים בעולם בשיתוף קאנון העולמית, במסגרת התוכנית המקוונת.

כללי:

מייסד ומנהל אמנותי – אייל לנדסמן

מנהל פיתוח ושותפויות- מיכל בהרב עוזרד

אוצרת ראשית – יערה רז חקלאי

שותפים: עיריית תל אביב,  קרן דניאל הווארד, קרן תל אביב, קרן משפחת מיתר, מרכז דניאל לחתירה,הסתדרות העובדים בישראל, עמותת הלל- יוצאים בשאלה, מכון אדם מיקביץ (פולין), שגרירות ארה"ב, גני יהושע, חברת אדמה, חברת סנו, קאנון אירופה, שגרירות בריטניה, משרד החוץ, שגרירות גרמניה, שגרירות ספרד, המכון הפולני, שגרירות סלובקיה, אנוש, ג'וינט ישראל אשל, פורום תרבות אוסטריה, מכון התרבות של ליטא, שגיררות הולנד, שגיררות הונגריה, מרכז קאפה לצילום, מכון גתה, הצל לבו של ילד, בנק הפועלים, המכון לתרבות רומניה, Innovation Africa, בנק הפועלים, שגרירות ברזיל, SFI, שגרירות קנדה, שגרירות ארגנטינה, שגרירות קולומביה, מרכז התרבות הרוסי, ארליך, לופה, ארטיק, גליץ  ועוד רבים.

שיתוף הפעולה רב השנים של עיריית תל-אביב-יפו עם עמותת PHOTO ISRAEL ועם פסטיבל הצילום הבין לאומי ממחיש היטב את החשיבות שרואה עיריית תל-אביב-יפו בהשקעה ובטיפוח התרבות על כל גווניה, המתבטאת בהשקעה תקציבית (כ- 6.5% מתקציב העירייה בכל שנה מופנה לתרבות ואמנות); בהנגשת התרבות לאוכלוסיות נרחבות ומגוונות, ביצירת גיוון בתוכן האמנותי ובפיזור מוקדי התרבות במרחבי העיר כולה; בהקמה של תשתית איכותית ומתקדמת של מוסדות ליצירת תרבות הצגתה; בהעמדת משאבים לתמיכה ביוצרים, לסיוע לאמנים עצמאיים, ליצירת אירועי תרבות ופסטיבלי אמנות, להקצאת חללים לאמנים וליוצרים; בחתרה עקבית להבטחת חופש ביטוי אמנותי גמור; בטיפוח החינוך לאמנות ולתרבות ובהשקעה בדור העתיד של צרכני התרבות ומחולליה; בשימור מעמדה של תל-אביב-יפו בתור מרכז תרבות ישראלי ובין-לאומי מוביל, פלורליסטי וחדשני.

עיריית תל-אביב יפו גאה בשותפות עם פסטיבל שנותן בימה לגיוון האנושי ולשונות החברתית, למאבק בהדרה ובגזענות ולביסוס ערכים של הכלה וסובלנות. הערכים האלה, העומדים בבסיסה של תל-אביב-יפו המשמשת בית לכל אדם ולכל קבוצה, הם מפתח להשגת חוסן חברתי ועירוני.

 

לראשונה מתארח הפסטיבל במרכז דניאל לחתירה. המרכז משמש בית לנבחרות ישראל בחתירה אולימפית ופראלימפית, ומוביל בחינוך ימי. במקום גם תוכניות עבור אוכלוסיות מיוחדות, בעלי מוגבלויות ונוער בסיכון.

המרכז על שם דניאל עמיחי מרכוס, שנולד באנגליה ועלה לישראל בגיל שש. בגיל 16 התקבל לפנימיית "כרמל קולג'" וחזר לאנגליה. שם דניאל הפך לחותר מצטיין וספורטאי מבטיח.

דניאל חזר לארץ וכולם ניבאו לו עתיד מזהיר כמועמד אולימפי של ישראל בחתירה. 

דניאל נהרג בתאונת דרכים במהלך שירותו הצבאי, והוא בן 21 בלבד.

המרכז הוקם בשנת 2003 ע״י משפחתו של דניאל, יחד עם קרן תל אביב לפיתוח ועיריית תל-אביב המארחים את הפסטיבל ותומכים בקיומו בשנה הנוכחית.

 

ימי פעילות הפסטיבל:

יום חמישי,  17.11.21 עד יום שבת ה 27.11.21

הנגשת תערוכות הפסטיבל ללקויי ראייה ועיוורים בשיתוף ספריית העיוורים.

למבקרים שירצו לחוות בפסטיבל חוויה שלמה מלאת אירועים ופעילויות אנו מציעים 3 סוגי חבילות: 

DAY PASS- בעלות של 32 ש״ח 

VIP PASS - למי שאוהבים להרגיש הכי מיוחדים, בעלות של 72 ש״ח 

KIDS PASS - לילדים ומשפחות בעלות של 20 ש״ח 

בנוסף, מערך מורחב של מגוון סיורים מודרכים יתקיימו בהתאם למגבלות משרד הבריאות

 

פרטים מלאים ועדכונים באתר הפסטיבל: https://www.photoisrael.org

דף הפייסבוק https://www.facebook.com/photoisrael.org/

עמוד האינסטגרם  https://www.instagram.com/photois.rael 






מאת: שרית יוכפז


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה