Translate

יום שלישי, 16 בנובמבר 2021

שירים ונפלאות פסטיבל הצגות ומוסיקה בחנוכה בתיאטרון אספקלריא / מאת שרית יוכפז


 חוגגים חנוכה בירושלים /מאת שרית יוכפז

 

שירים ונפלאות

פסטיבל הצגות ומוסיקה בחנוכה בתיאטרון אספקלריא

שבמתחם התחנה הראשונה בירושלים

כ״ד כסלו ועד ד׳ טבת, תשפ״ב

28.11.21 ועד 6.12.21

 

פסטיבל חנוכה בתיאטרון אספקלריא יתקיים בין 28.11.21 ועד 6.12.21. מדי יום יעלה לפחות מופע תיאטרלי או מוסיקלי אחד, ברפרטואר רחב הכולל הצגות לכל המשפחה בשעות הבוקר והערב לצד מופעי מוסיקה יהודית בשעות הערב.

בין ההצגות והמופעים: בן המלך והקרקס יוסילי זמיר, הקמצן שהפך לקבצן, הרואה פני עתיד, לולקע, מורין נהדר (שם המופע: "אמצא לי בך מקום"), מחווה ללאונרד כהן עם המופע "תפילה שבורה", להקת "הלב והמעיין" ("חסידים חלוציים"), המופע חסידות גיל קופטש, שירי לאדינו עם יעל צבי בליווי תזמורת הלאדינו הישראלית ("אוצ'וס קנדליקס") ואנסמבל הפיוט ("הפרא הקדוש").

 

תיאטרון אספקלריא עוסק ביצירה יהודית ויוצר שפה תיאטרונית חדשה-ישנה, השואבת מחד מהעבר ורואה פני עתיד מאידך. ככזו זוכה היצירה התיאטרונית פורצת הדרך של אספקלריא להתעניינות והערכה רחבה בארץ ובעולם.




לאחרונה עבר התיאטרון למשכנו החדש במתחם התחנה הראשונה בירושלים, ולצד רפרטואר ההצגות למבוגרים ונוער התחדש גם עם מופע תיאטרון-קרקס בהשראת בן המלך והעני של מארק טווין ובן המלך והשפחה שהתחלפו שסופר ע"י רבי נחמן מברסלב.

חלקו המוסיקלי של הפסטיבל מופק ע"י עמותת "העולם המרהיב של המוסיקה היהודית" המפיקה מזה מספר שנים אירועים גדולים של מוסיקה יהודית, תוך מתן במה לגישת "ריבוי הסגנונות" הייחודית. הסגנונות המגוונים בתוך אותו אירוע יוצרים יחד את הקשת התרבותית והמוסיקלית העשירה של החברה בישראל – ממוסיקה חסידית, דרך מוסיקת עולם ועד לאדינו. השנה חברה ההפקה לתיאטרון אספקלריא במטרה לחבר בין תכני התיאטרון והשירה. כל מופעי הערב יתחילו בהדלקת נרות.

 


בקצרה

מה: שירים ונפלאות - פסטיבל הצגות ומוסיקה בחנוכה בתיאטרון אספקלריא

גיל: הצגות יום לכל המשפחה (מגיל 4), ומופעים מוסיקליים בשעות הערב למבוגרים

איפה: מתחם התחנה הראשונה בירושלים, רח' דוד רמז 4, ירושלים

מתי: 28.11.21 ועד 6.12.21

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה