Translate

יום ראשון, 11 בספטמבר 2022

תערוכת "נאיביות באופנה", שיתוף פעולה יוצא דופן של גלריה ג'ינא לאמנות נאיבית בינלאומית מתל אביב, עם מספר מעצבים מתחום האופנה,ובראשם ירון מינקובסקי .מאת: שרית יוכפז

 


תערוכת "נאיביות באופנה", שיתוף פעולה יוצא דופן של גלריה ג'ינא לאמנות נאיבית בינלאומית מתל אביב, עם מספר מעצבים מתחום האופנה,

ובראשם ירון מינקובסקי נפתחה בסוף השבוע האחרון והיא פתוחה לקהל הרחב עד תחילת חודש נובמבר.

 

בתערוכה ניתן לראות פירושים שונים בין נקודות ההשראה וההשפעה של האמנות הנאיבית על המעצבים שמשתתפים בתערוכה.

מיצירת טקסטיל ידנית דקדקנית ועשירה של ירון מינקובסקי, אשר מושפעת מהצבעוניות העזה של אמני דרום ומרכז אמריקה,

שבה השתמש על מנת ליצור את מערכות הלבוש שלו, ועד לבחירה של גל אולמן באמנית הישראלית זואי סבר, המציירת לרוב סצנות אורבניות תל אביביות,

כמקור השראה סגנוני ועיצובי.


ניתן לראות גם את פירות העבודות של המעצבת מיכל נגרין והתכשיטנית דורי צ'נגרי, ששתיהן מציינות את השמחה, הצבעוניות והאופטימיות

כמאפיינים הנאיביים שהיוו את נקודת המוצא של היצירות שלהן, וכמה התוצאות שונות אצל כל אחת.

הפירוש האישי של האמנות הנאיבית הביאה לתוצאות שונות אצל כל אחד מהיוצרים, אשר שילבו בין כתב היד הייחודי להם לבין הז'אנר הנאיבי העשיר והמגוון כל כך.

 

זהו שיתוף פעולה ראשון לגלריה ולמעצבים ולדברי מעיין ישראלי המנהלת האמנותית של הגלריה: "לאורך המאה העשרים, נוצרו מספר קולקציות חשובות של

מעצבי עלית בהשראת אמנים קאנוניים: איב סן לוראן יצר ב-1965 קולקציה בהשראת האמן המודרניסט פיט מונדריאן, ג'יאני ורסצ'ה יצר קולקציה בהשראת אמן הפופ-ארט



אנדי וורהול ב-1991 וכריסטיאן דיור יצר קולקציה בהשראת האיפרסיוניסט קלוד מונה ב-1949. ואלה רק מספר דוגמאות על יחסי הגומלין בין עולם האמנות לאופנה".

 

התערוכה מציגה ציורים נאיביים מכל העולם, המתכתבים עם יצירות של מעצבי האופנה ירון מינקובסקי, מיכל נגרין, גל אולמן, טטאינה פוגרבניאק, מעצב הכובעים מאור צבר, מעצב הנעליים קובי לוי והתכשיטנית דורי צ'נגרי.

 

תערוכת "נאיביות באופנה", שהיא שיתוף פעולה יוצא דופן של גלריה ג'ינא לאמנות נאיבית בינלאומית מתל אביב, עם מספר מעצבים מתחום האופנה, ובראשם ירון מינקובסקי נפתחה בסוף השבוע האחרון והיא פתוחה לקהל הרחב עד תחילת חודש נובמבר.

לפתיחה הגיעו מעצבי האופנה שלקחו חלק בתערוכה ובהם כאמור, ירון מינקובסקי, מיכל נגרין והילה מעוז, התכשיטנית דורי צ'נגרי, טטינאה פוגרביאנק, הכובען מאוד צבר ומעצב האופנה הצעיר גל אולמן. לצד מעצבי האופנה נצפו אורחים רבים שגדשו את הגלריה בצפון דיזנגוף ובהם אלון אולמן, האב הגאה שהגיעה יחד עם רעייתו לפרגן לבנו גל אולמן (23) מעצב אופנה צעיר ומוכשר בתחילת דרכו שהציג את הקולקציה האבסטרקטית כמחווה לאחד האמנים הנאיביים  המציגים בתערוכה.

גם אורי מינקובסקי בתו של ירון מינקובסקי, שגם לה רקע בעיצוב אופנה ואמה, פזית ירון מינקובסקי הגיעו לפרגן לאבא שהגה את הרעיון,  ביחד עם מעיין ישראלי המנהלת האמנותית של הגלריה, לערוך תערוכה משותפת שתעסוק בהשפעות ההדדיות ויחסי הגומלין בין האמנות הנאיבית לעולם האופנה.

היצירות הנאיביות שהגיעו מישראל, אוקראינה, קולומביה ומדינות רבות נוספות, שימשו כמקור להשראה למעצבי האופנה הישראליים, שהעניקו כל אחד בתחומו פרשנות אישית  לשאלה מה זו אופנה ואיזה מקום היא תופסת בחייו.

בתערוכה ניתן לראות פירושים שונים בין נקודות ההשראה וההשפעה של האמנות הנאיבית על המעצבים שמשתתפים בתערוכה. מיצירת טקסטיל ידנית דקדקנית ועשירה של ירון מינקובסקי, אשר מושפעת מהצבעוניות העזה של אמני דרום ומרכז אמריקה בה השתמש על מנת ליצור את מערכות הלבוש שלו, ועד לבחירה של גל אולמן באמנית הישראלית זואי סבר, המציירת לרוב סצנות אורבניות תל אביביות, כמקור השראה סגנוני ועיצובי. ניתן לראות גם את פירות העבודות של המעצבת מיכל נגרין והתכשיטנית דורי צ'נגרי, ששתיהן מציינות את השמחה, הצבעוניות והאופטימיות כמאפיינים הנאיביים שהיוו את נקודת המוצא של היצירות שלהן, וכמה התוצאות שונות אצל כל אחת. הפירוש האישי של האמנות הנאיבית הביאה לתוצאות שונות אצל כל אחד מהיוצרים, אשר שילבו בין כתב היד הייחודי להם לבין הז'אנר הנאיבי העשיר והמגוון כל כך.

זהו שיתוף פעולה ראשון לגלריה ולמעצבים ולדברי מעיין ישראלי המנהלת האמנותית של הגלריה: "לאורך המאה העשרים, נוצרו מספר קולקציות חשובות של מעצבי עלית בהשראת אמנים קאנוניים: איב סן לוראן יצר ב-1965 קולקציה בהשראת האמן המודרניסט פיט מונדריאן, ג'יאני ורסצ'ה יצר קולקציה בהשראת אמן הפופ-ארט אנדי וורהול ב-1991 וכריסטיאן דיור יצר קולקציה בהשראת האיפרסיוניסט קלוד מונה ב-1949. ואלה רק מספר דוגמאות על יחסי הגומלין בין עולם האמנות לאופנה".

התערוכה פתוחה עד ה- 4.11.2022



צילום: שי בן אפרים

מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה