Translate

יום שלישי, 23 בנובמבר 2021

פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים 2021 יוצא לדרך במהדורתו ה-23 ויתקיים בתאריכים 27 בנובמבר - 2 בדצמבר/ מאת שרית יוכפז

 


פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים 2021

יוצא לדרך במהדורתו ה-23

ויתקיים בתאריכים 27 בנובמבר - 2 בדצמבר

 

פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים יערך כבכל שנה במהלך חג החנוכה. השנה, הפסטיבל חוזר להיקפו המקורי, יתקיים באופן פיזי באולמות הסינמטק בירושלים ויכלול שלל סרטים ואירועים, בהם: אירוע פתיחה חגיגי בנוכחות אח"מים ושגרירויות מהעולם, סרטים ישראלים ובינלאומיים, מפגשים מיוחדים בהשתתפות יוצרים ושחקנים מהארץ ומהעולם, הרצאות, פאנלים ודיונים, תחרויות סרטים נושאות פרסים, הופעות מוזיקליות חיות, הדלקת נרות חגיגית משותפת בימי החג ועוד.

 

ד״ר נועה רגב, מנהלת פסט
יבל הקולנוע היהודי ירושלים, ודניאלה תורג'מן, המנהלת האמנותית, מסרו היום:

 

"אנו מאוד נרגשים לקראת הפסטיבל הקרוב שמושך אליו קהל מגוון מכל רחבי הארץ באווירה הנעימה של חנוכה. התוכנית נאצרה בקפידה מתוך מחשבה להעניק לבאי הפסטיבל נקודות מבט חדשות ומעמיקות על התמה היהודית המורכבת".

 

פסטיבל הקולנוע היהודי מציע לקהל חוויה קולנועית תרבותית עכשווית, והזדמנות נפלאה להיחשף לחיים היהודים המרתקים - בראי הקולנוע - מנקודות מבט שונות וייחודיות. התוכנית האמנותית של הפסטיבל כוללת מבחר משובח של סרטים העוסקים בשאלות של זהות יהודית, אמונה ואורח חיים, תרבות, היסטוריה, זיכרון, החיים העכשוויים בישראל ובגולה, השואה, והיחסים בין היהדות ובין דתות אחרות.

במהלך הפסטיבל יוצגו עשרות סרטים מכל מגוון קשת היצירה הקולנועית: קולנוע תיעודי העוסק בסיפורן של משפחות יהודיות מכל רחבי תבל, קולנוע ישראלי הדן בנושאים חברתיים עדכניים, סרטים שבמרכזם עומדים גדולי ההוגים, אישים, אנשי תרבות ואמנים משפיעים מהעולם היהודי, סרטים ישראלים קצרים, תחרות קולנוע בינלאומי, תחרות הסרט הקצר, קלאסיקות משוחזרות, הרצאות, פאנלים, הופעות מוזיקה חיה ועוד.

 

מן האירועים וההקרנות המתוכננים בפסטיבל הקולנוע היהודי 2021:

 

סרט הפתיחה של הפסטיבל - "משחק המלכים", סרטו החדש והמדובר של הבמאי הגרמני פיליפ שטולצל. עיבוד קולנועי מרהיב ומרגש לספרו של שטפן צוויג "נובלת שחמט". ההקרנה תתקיים יום לפני ציון 140 שנה להולדתו של צוויג.

1938. הנאצים צועדים ברחובות וינה. עורך הדין יוזף ברטוק מנסה להימלט עם רעייתו לארצות־הברית, נעצר בידי הגסטאפו ונכלא בגפו במלון מהודר שהולאם בידי הכובשים. הוא מסרב לשתף פעולה עם הנאצים וניצב איתן בפני חוקריו, המנסים לחלץ ממנו מידע רגיש על לקוחותיו. הבדידות מאיימת על שפיותו וכמעט שוברת את רוחו, עד שברגע אחד של הפוגה מהבידוד הוא מצליח לגנוב ספר ישן על שחמט - אקט שמשנה את מהלך חייו אך הופך בהדרגה לאובססיה מסוכנת.

 

תחרות קולנוע בינלאומי - עם צוות שיפוט הכולל את עורכת הקומדיה בטלוויזיה ענת ריבלין, הבמאי דוד אופק והבמאית שרון ריבה-קאן.

 

הסרטים המתחרים:

 

רוז Rose

הסרט הפותח את התחרות הבינלאומית

סרטה של אורלי סעדה (Aurélie Saada) בכיכובם של פרנסואז פביאן, אור אטיקה וגרגורי מונטל, על אלמנה יהודייה טרייה שמתחילה את חייה מחדש, צרפת.

 

אלגריה Alegria, בכורה עולמית

סרטה של ויולטה סלאמה (Violeta Salama) - דרמה משפחתית והצצה מקורית אל תוך משפחה יהודית שחיה בספרד כיום ומתמודדת עם אתגר ההתבוללות, ספרד.

 

אבולוציה Evolution

סרטו של קורנל מונדרוצו  (Kornel Mundruczo)המגולל את התפתחותו של זיכרון השואה הבין דורי, הונגריה.

 

נערה קורנת  A Radiant Girl

סרטה החדש של השחקנית הצרפתיה סנדרין קיברלן (Sandrine Kiberlain) ובכיכובה של רבקה מרדר, המתאר סיפור התבגרות של נערה יהודייה בפריז בשנות ה-40, צרפת.

 

שיעורים בפרסית Persian Lessons

סרטו המדובר של הבמאי האוקראיני אמריקאי ודים פרלמן (Vadim Perelman), רוסיה/ גרמניה/ בלרוס.

 

שרלוטה  Charlotte

סרט אנימציה חדש מפסטיבל טורונטו האחרון, המתאר את סיפורה של האמנית היהודיה-גרמניה שרלוטה סלומון, אשר נספתה באושוויץ. קנדה/צרפת. בבימוי אריק וורין, טאהיר ראנה.

 

חרד Hared

סרטם התיעודי של אריאל טלפלר וגילי שושן על משפחתו החרדית של גילי שושן המתגוררת בצפת, ומתמודדת עם מחלת הקורונה בימי הסגר הראשון.

 

 

סרטים על הוגים ואנשי תרבות יהודיים, ביניהם:

 

סול בלו

הרפתקאותיו של סול בלו

THE ADVENTURES OF SAUL BELLOW

אסף גלאי

 

סול בלו, זוכה פרס נובל לספרות, פרס פוליצר ופרס הספר הלאומי של ארצות־הברית, שינה את פני הספרות המודרנית. בזכות ניתוח פילוסופי מעמיק וחוש הומור פרוע, בלו שִרטט את פניה של החברה האמריקאית במאה ה-20 בדרך שאין שנייה לה. כמה מהסופרים האמריקאים הגדולים ביותר החיים כיום מתארים את בלו כמקור ההשראה המרכזי שלהם. אך בלו מעולם לא היה גיבור טיפוסי. הוא פגע ברגישויות החברתיות של רבים מקוראיו, זרע הרס במערכות היחסים האישיות שלו והותיר מאחוריו שובל של שאלות חסרות מענה. "הרפתקאותיו של סול בלו" הוא הסרט התיעודי הראשון שמגולל את קורותיו.

 

ג'ורג' סורוס

סורוס

SOROS

ג'סי דילן

 

המיליארדר והפעיל הפוליטי ג'ורג' סורוס הוא אחד האישים הכי משפיעים ושנויים במחלוקת של ימינו. סורוס נודע כמי שהימר נגד הבנק המרכזי של אנגליה ב-1992 וגרף לכיסו מיליארד דולר ביום אחד. הוא מושמץ מימין ומשמאל בשל תעוזתו להתמודד עם בעיות העולם ולהשקיע את כספו במאבקיו. הבמאי האמריקאי ג'סי דילן זכה לגישה חסרת תקדים אל סורוס ומעגל מקורביו; הוא עוקב אחריו ברחבי תבל וחושף פרטים בלתי ידועים על ההיסטוריה האישית שלו, על הונו הפרטי ועל פעילותו הציבורית. הסרט "סורוס" מציג גאון מתוסבך שחוויותיו כיהודי בתקופת השואה הובילו אותו למאבק בלתי פוסק נגד רודנות ושנאה.

 

מנחם בגין

מהפך - המסע של מנחם בגין

UPHEAVAL - THE JOURNEY OF MENACHEM BEGIN

ג'ונתן גרובר

 

הוא ישב בכלא הסובייטי. הוריו נרצחו בשואה. הוא נבחר לראשות הממשלה. זכה בפרס נובל לשלום. והושפל במלחמת לבנון. קורות חייו של מנחם בגין שזורים באירועי מפתח בתולדות מדינת ישראל ויחסיה עם שכניה למזרח התיכון. השפעתו ודמותו מהדהדות גם בימינו. באמצעות צילומים מרגשים, חומרים ארכיוניים נדירים וראיונות חושפניים, הסרט "מהפך" מציג את חייו ומהותו של מנהיג מבריק אך מורכב.

 

סרז' גינסבורג

גינסבורג, זמן חיים

GIANSBOURG, TOUTE UNE VIE

סטפן בנהאמו, סילבה ברז'ר

 

לא משנה אם אתם אוהבים את סרז' גינסבורג או אוהבים לשנוא אותו, לא ניתן להישאר אדישים לאמן, לגורלו וליצירתו החלוצית והעל־זמנית. באמצעות חומרים ארכיוניים ייחודיים ותיעוד של בני משפחתו הקרובים המוצג כאן לראשונה, כולל ראיונות עומק עם ג'יין בירקין ושרלוט גינסבורג, הסרט משרטט דיוקן רגיש ואינטימי של האמן החד־פעמי ומזמין אותנו לגלות את סרז' גינסבורג האמיתי – יצירתי, מרגש ומצחיק להפליא.

 

פול ניומן

פול נימן, מאחורי עיניים כחולות

PAUL NEWMAN, BEHIND BLUE EYES

פייר-פרנסואה גודרי  

 

היופי, האינטליגנציה וכמובן צבע עיניו של פול ניומן ליוו אותו כל ימי חייו. השחקן, שמאס בהתייחסות הבלתי פוסקת למראהו החיצוני, קרא תיגר על הממסד ההוליוודי והשתתף בדיונים פוליטיים וחברתיים רציניים. ניומן היה צנוע וביישן. הוא הגן על פרטיותו בנחישות והִרבה להשתמש בהומור כדי להרחיק את עצמו מהקרקס התקשורתי ולשמור על חירות מחשבתית. לאורך הקריירה הוא שיחק ביותר מ-60 סרטים ועבד עם כמה מהבמאים המפורסמים ביותר בהיסטוריה של הקולנוע. כבמאי, הקריירה שלו משקפת את המגוון והעושר של חזונו האמנותי

 

אירועים מיוחדים, ביניהם:

 

ברנאר-אנרי לוי בשיחה עם איתי אנגל על "קרוב רחוק" - סרטו התיעודי החדש של הפילוסוף הצרפתי הנודע, ברנאר-אנרי לוי, שעוסק דרך מסעותיו מסביב לעולם, בקונפליקטים ובזכויות אדם. כתב המלחמות הוותיק, הפילוסוף והסופר ברנאר־אנרי לוי ("פארי מאץ'", "לה רפובליקה", "וול סטריט ג'ורנל", "שטרן" ועוד) מדווח מאתרי קרבות ברחבי הגלובוס ומביא עדויות לסבל ולייסורים אנושיים שלא יתוארו במקומות שבהם גורל האנושות נחתך מבלי שאיש ייתן דעתו על כך. מבט נוקב אל המשברים ההומניטריים הקשים ביותר בעולמנו.

לפני הקרנת הסרט תתקיים שיחה של ברנאר-אנרי לוי עם העיתונאי איתי אנגל שידוע גם הוא כמי שסוקר אזורי קונפליקט בעולם בצורה פילוסופית ומעמיקה.

 

היהודי הבודד: מפגש בין חגי לוי לענת ריבלין - ענת ריבלין, עורכת קומדיה בטלוויזיה בזכות עצמה, ואוהבת קולנוע בזכות אימה, בשיחה עם הבמאי והיוצר חגי לוי - על האבולוציה של הגבר היהודי ביצירותיו של לוי, בליווי הקרנת קטעים מתוך "תמונות מחיי נישואין" שיצר לוי. חגי לוי וענת ריבלין, שעבדו יחד בעבר ונשארו ידידים, ידברו במפגש על יהדות דרך מבט על אהבה, על כמיהה, על בדידות ועל התפקיד של היצירה בהנכחה שלהם בשיח התרבותי. המפגש יבחן את האבולוציה של הגבר היהודי ביצירותיו של חגי לוי לאורך התקופות: מה דומה בין הגברים ומה שונה ביחס של כל אחד מהם למקורותיו היהודיים. חגי לוי, שגדל בקיבוץ שעלבים והתחנך בחינוך דתי, מתמודד ביצירותיו השונות עם סוגיות שמעסיקות גבר יהודי. ענת ריבלין היתה תלמידה של חגי בחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב ובהמשך עבדה בפרויקט שלו ״סיפורים קצרים על אהבה״, שם למדה ממנו על המושג marriage בין פילם לסאונד, אבל גם על המשמעות הפלואידית של marriage בחיים.

 

עותק משוחזר (רסטורציה) לסרט הדרמה הישראלי "אהבתה האחרונה של לורה אדלר" והופעה של מלחין הסרט, שם טוב לוי, לפני ההקרנה.

הסרט שהופק בשנת 1990 ובוים על-ידי אברהם הפנר, נבחר ככותר לרסטורציה בשנת 2020 ויוקרן בפסטיבל לראשונה באיכות 4k. העלילה סובבת סביב חייה של לורה אדלר, כוכבת תיאטרון יידיש, אותה מגלמת ריטה זוהר.

 

כיתת אמן עם ונסה לאפא והקרנת הסרט "שפאר בדרך להוליווד" - הקרנת הסרט זוכה פרס אופיר 2021 לסרט התיעודי הטוב ביותר וזוכה פרס הבימוי לסרט התיעודי בפסטיבל קולנוע ירושלים 2021. לפני הקרנת הסרט תתקיים שיחה בין במאית הסרט ונסה לאפא לבין ההיסטוריון פרופסור משה צימרמן - מומחה להיסטוריה של גרמניה. השניים ידונו בדמותו של אלברט שפאר בזווית ההיסטורית: כיצד הצליח לחמוק מאחריות ולעצב את תדמיתו באופן מניפולטיבי כ"נאצי הטוב" על אף היותו שר החימוש של גרמניה הנאצית בשנים המכריעות של המלחמה.

 

הקונצ'רטו במחווה לברברה סטרייסנד - הקרנת עותק משוחזר של "מצחיקונת", בבימויו של במאי הסרטים היהודי-אמריקאי זוכה 3 פרסי אוסקר - ויליאם ויילר, לצד קונצרט מהקלאסיקות של ברברה סטרייסנד והרצאה על סרטיו של ויליאם ויילר.

 

"הכול אודות ליהמן" - הנשיונל תיאטר לונדון על המסך הגדול. המחזה עטור השבחים מוסט אנד שהפך ללהיט בכל העולם, בהקרנה מההופעה החיה של הנשיונל תיאטר לונדון. המחזה של סטפנו מאסיני על המשפחה המייסדת של בנק ההשקעות, שנהפך עם קריסתו לסמל המשבר הכלכלי הגדול של 2008.

 

פדיון יהודי רומניה - דיון בהשתתפות שגריר רומניה בישראל, ההיסטוריון, מר ראדו יואניד, שכתב ספר על פדיון יהודי רומניה על ידי מדינת ישראל בשנות ה-50 עד ה-80 של המאה הקודמת. לאחר השיחה יוקרן סרט התעודה "יהודים למכירה", בבימוי ראדו גבריאה (עותק משוחזר).

 

בכורות ישראליות:

 

הסוד של רשב"י - הקרנת בכורה לסרטה התיעודי של הבמאית שירלי צ'צ'יק והמפיקה אביגיל שפרבר, הנותן מבט פיוטי על הנשים הפוקדות את הר מירון במשך כל השנה.

 

חרד - סרטם התיעודי של אריאל טלפלר וגילי שושן על משפחתו החרדית של גילי שושן המתגוררת בצפת, ומתמודדת עם מחלת הקורונה בימי הסגר הראשון.

 

נקודת מפנה - סרט תיעודי של הבמאי נועם סובוביץ, המתאר את סיפור הידידות בין אדי שפר, ניצול שואה ומאמן נבחרת ישראל בכדורגל, והנס ויסווילר, מאמן הכדורגל האגדי מגרמניה, אשר יחד רקמו את משחק הידידות בין שתי המדינות, 25 שנה לאחר השואה והפכו משחק בין שני אויבים לנקודת מפנה היסטורית.

 

איפה אנה פרנק - הקרנת בכורה לגרסה המדובבת של יצירת האנימציה "איפה אנה פרנק", בבימויו של ארי פולמן. לפני הקרנת הסרט תתקיים שיחה של ענת ריבלין עם במאי הסרט ארי פולמן ועם השחקנים ליר כץ (קיטי) ונעמה שטרית (אנה) על תהליך עבודת הדיבוב של הסרט. בין המדבבים הנוספים בסרט: גילה אלמגור, דרור קרן, דוד שאול, ערן שראל, ענת וקסמן. "איפה אנה פרנק", סרט דרמה מונפש לילדים, לנוער ולמשפחות, המבוסס על חייה של אנה פרנק בתקופת השואה. יצירת האנימציה, שהיא עיבוד קולנועי מרהיב לסיפורה הנודע של אנה פרנק, התקבלה בתשואות בפסטיבל קאן.

 

עוד ניפגש - הקרנת בכורה והשקת העונה החדשה של הדוקו-ריאליטי המצליח של תאגיד כאן 11 - מאת הבמאי והיוצר החרדי אורי גרודר, המביא את סיפורם המרגש של אימהות חרדיות וילדיהן אשר יצאו בשאלה ואיבדו קשר עם המשפחה בעקבות עזיבת הדת. העונה השנייה תנסה לעזור למשפחות חרדיות ודתיות לחדש את הקשר עם בן משפחה קרוב שחזר בשאלה.

 

קולנוע תיעודי:

 

עקורה DISPLACED - סרטה של שרון ריבה־קאן. הפקה גרמנית שצולמה בישראל. שרון היא דור שלישי לניצולי שואה. יחסיה עם גרמניה היו סבוכים מאז ומעולם, אך היא תמיד השלימה איתם. כשאביה מוריץ מחדש את הקשר איתה לאחר שבע שנים של נתק, מתעורר בה דחף לשחזר את תולדות משפחתו. שרון יוצאת למסע שבמהלכו היא מנסה לפענח את תולדות המשפחה וזהותה, אך העבר מוביל אותה שוב ושוב אל חייה שלה. אט־אט היא מעזה להתמודד גם עם סביבתה הגרמנית הלא־יהודית.

 

הכוכב האדום The Red Star / גבריאל ליכטמן, ארגנטינה 2021

סיפור חייה של ליילה סלמה הוא בגדר תעלומה. בתו של סוכן שירות ביון אנגלי, זוכת תחרות "יופי עשרה", המאהבת של רומל, אשת קשר של שמעון ויזנטל ושותפה במבצע ללכידת אדולף אייכמן בארגנטינה. סלמה נקראה גם סילביה סספדס, רעיה ואמא מושלמת. אבל בעצם, האם היא בכלל היתה קיימת? בשורה של ראיונות עם דמויות מעניינות ומוזרות, הבמאי גבריאל ליכטמן מצליח לחבר את חלקי הפאזל ולחשוף סוד שנותר חבוי במשך שנים ארוכות.

 

שאלוהים יהיה אתך RABBI MAAK / קלאו כהן, צרפת 2021

"לעתים קרובות אני תוהה האם נגזר עלי לבחור אם להיות צרפתייה, יהודייה או ערבייה. אני חשה שייכת לעולם היהודי והערבי גם יחד, כאילו אני שייכת לשני עולמות נפרדים שהופכים אותי למי שאני, ומרגישה קשר עמוק לשניהם. אני מבקרת את ארבעת הסבים שלי, יהודים מאלג'יריה ותוניסיה, שיצאו לגלוּת בצרפת בשנות ה-60 של המאה ה-20. אני רוצה לדון איתם במשמעות של הסתירה שלכאורה טמונה במורשת הזאת. לצערי, המצוקה שלי לא ממש מידבקת". מבט אישי מאוד על קולוניאליזם, אנטישמיות וזהות יהודית־ערבית.

 

הספר השחור BLACK BOOK / גיום ריבו, צרפת 2020

"הספר השחור", שחובר בימי מלחמת העולם השנייה, קיבץ עדויות היסטוריות ייחודיות במאמץ לתעד את פשעי הנאצים נגד היהודים על אדמת ברית המועצות. הספר החל את דרכו בתמיכת המשטר, אך בהמשך נאסר להפצה ורוב מחבריו הוצאו להורג בפקודת סטלין. יוצריו המפורסמים ביותר של "הספר השחור", אנשי הרוח הסובייטים וסילי גרוסמן, איליה ארנבורג ושלמה מיכאלס, מגוללים את הסיפור הטרגי ושופכים אור חדש על מאורעות השואה ותקופת הסטליניזם.

 

היטלר - החידה האיומה ופשרה THE MEANING OF HITLER / פטרה אפרליין, ארה"ב 2020

ספרו רב המכר של סבסטיאן הפנר מ-1978 שימש מסגרת לסרט "היטלר - החידה האיומה ופשרה", שבוחן באופן נועז וישיר את הסקרנות העצומה שהיטלר והנאציזם מעוררים עד ימינו. הסרט עוקב אחר עליית היטלר לשלטון, אך ברקע שלו רוחשות תופעות עכשוויות - התפוצה הצומחת של תפיסת העליונות הלבנה, הנורמליזציה של האנטישמיות והשימוש בהיסטוריה כנשק. היסטוריונים וסופרים - בהם דברה ליפשטדט, מרטין איימיס, סר ריצ'רד אוונס, שאול פרידלנדר, יהודה באואר וציידי הנאצים הידועים ביאטה וסרז' קלרספלד - מחווים את דעותיהם על השפעתה המתמשכת של האידיאולוגיה הארסית והמידבקת של הצורר.

 

שקרים שסיפר לי אבי LIES MY FATHER TOLD ME  / יאן קדר, קנדה 1975

הסרט "שקרים שסיפר לי אבי", שעלילתו מתרחשת ברחובות הגטו היהודי במונטריאול בשנות ה-20 של המאה ה-20, הוא דיוקן נוסטלגי של חיי מהגרים בקנדה. הבמאי עטור הפרסים יאן קדר ("החנות ברחוב הראשי") יצר סרט העוסק במערכת היחסים בין ילד לסבו. דויד הרמן בן השש מתלווה מדי יום לסבו (יוסי ידין), המוכר את מרכולתו בעזרת סוס ועגלה. דויד מעריץ את סבא שלו, ראש המשפחה, שדוגל בחיים פשוטים ועבודה קשה. אבא שלו, לעומת זאת, לא עובד - יש לו חלומות גשמיים יותר. כשסבו הולך לעולמו, דויד מגלה את הכאב הכרוך בהתבגרות. עותק דיגיטלי משוחזר באיכות מרהיבה.

 

 

תחרות לקולנוע ישראלי קצר בנושא יהדות - בחסות ובשיתוף קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, קרן אביחי וקרן מיימונידיס.

 

"חיים בירושלים" - תערוכתו של הצלם והעיתונאי חיים ריבלין:

במהלך ימי הפסטיבל תושק תערוכתו של הצלם והעיתונאי חיים ריבלין "חיים בירושלים". התערוכה של ריבלין, חתן פרס סוקולוב לתקשורת אלקטרונית, הוזמנה במיוחד לרגל פסטיבל הקולנוע היהודי, ותכלול 50 תמונות מהחיים בסביבה המגוונת והרב-תרבותית של ירושלים: תמונות מהרבעים היהודי, הנוצרי והמוסלמי במהלך חגיגות דתיות ותרבותיות שונות. בתמיכתה הנדיבה של הקרן לירושלים.

פסטיבל הקולנוע היהודי בחר להציג את תצלומיו של חיים ריבלין בזכות הנושאים המגוונים שהם עוסקים בהם ובזכות הפרשנות שהם מעניקים לפסיפס התרבותי הירושלמי. יצירתו של ריבלין משקפת את חוויית המפגש הרב לאומי והבין־דתי היומיומי ברחובות העיר באמצעות מבט ייחודי שמבטא שנינות, הומור, כישרון אמנותי וכבוד רב לדמויות המצולמות. ריבלין מצלם יהודים דתיים, מסורתיים וחילוניים, מוסלמים ונוצרים, העסוקים בפעילות דתית, מקיימים ביניהם קשרי גומלין ופשוט חיים את חייהם היומיומיים. לעתים נוצר קשר בין הדמויות, ולעתים לא. כך או כך, המצלמה של ריבלין אינה שופטת איש; היא מתבוננת ומעניקה צבע וקול לתערובת הייחודית הזאת של תרבויות וקולות.

חיים ריבלין: "בשונה מכל הסטראוטיפים שנקשרו בה, ירושלים היא אולי העיר הכי מגוונת בארץ. החוויה שהיא מזמנת לצלם רחוב כל כך עשירה שלפעמים די לעמוד על משבצת אקראית כדי ללכוד בתוך רגע סיטואציות שספק אם תגיע אליהם בכל מקום אחר במשך שנה שלמה. בתערוכה אני מנסה להביא טעימה מהרבגוניות של העיר האהובה הזאת, בפריימים שיש בהם שפע של אירוניה והומור וגם עצב, חרדה ועצבנות".

***

פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים 2021 מתקיים בתמיכת משרד התרבות, עיריית ירושלים, הקרן לירושלים, קרן אביחי, קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, הלן שומן וג'יל סמואלס.

 

מחיר כרטיס לסרט: 40 ₪  // מחיר לסטודנטים: 25 ש"ח

מכירת הכרטיסים תחל בתאריך 14.11.2021

אתר סינמטק ירושלים: https://jer-cin.org.il/he  

פרטים נוספים על הסרטים ועל האירועים השונים יתפרסמו במהלך השבועות הקרובים באתר סינמטק ירושלים.

הפסטיבל יתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובכפוף להצגת תו ירוק מעודכן ותעודת זהות בכניסה לסינמטק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה