Translate

יום שלישי, 9 בנובמבר 2021

תערוכות שבוע האיור 2021 ביפו העתיקה/מאת שרית יוכפז

 


תערוכות שבוע האיור 2021

ביפו העתיקה


בין התאריכים 27-18 בנובמבר תקיים עיריית תל־אביב
-יפו, בשיתוף פורטפוליו, את שבוע האיור. זו השנה השמינית בה שבוע האיור מוקדש לאיור ישראלי מקוריבמטרה לעודד את היצירה האמנותית בתחום ולתת בימה למאות מאיירים ומאיירות מקומיים. שבוע האיור יתקיים במהלך עשרה ימים ושני סופי שבועוישתתפו בו 700 מאיירים ב-76 תערוכותשיציגו את עבודותיהם בתערוכות שיפתחו בחללי תרבות ואמנותבגלריות שיתופיותבמוזאונים ובמקומות בילויבמרכזים עירוניים ברחבי העיר.

השנה יפנה שבוע האיור זרקור לשכונות בדרום העירבמזרח העיר וביפו שכונות המייצגות פסיפס אנושי ותרבותי עשיר וחשיבות היסטורית גדולה. 12 תערוכות יפתחו ביפו העתיקה:

בגלריית הרחוב בסמטאות יפו העתיקה תוצג תערוכת המיטב של שבוע האיור, עם 60 תיבות אור במרחב הציבורי. במוזיאון יפו יוצגו שלוש תערוכות: ״מילים טובות״ של מכון שנקר לחקר ולתיעוד העיצוב בישראל; ״התקופה הוורודה״ בהשראת התקופה הוורודה של פיקאסו; ו"הומו פלורה" שבוחנת דמיון ושוני בין מערכות הרבייה של צמחים ושל בני אדם. בסמטת מזל דגים 15, שתי תערוכות איור לכל המשפחה: גליה לוז תציג איורים מתוך ספרה של ליהי רז דואני, ״אבקת הקסמים״; וסצנת ספרי הילדים הגרמנית העכשווית תוצג בתערוכה של מדינת צפון ריין־וסטפליה בגרמניה; במזל דגים 5, תערוכה של תמר ברניצקי שמתבוננת בשדרות ירושלים ביפו; ובגלריה לוטן יציגו בוגרי המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל פרשנות חזותית לעלילות הברון מינכהאוזן.

בכיכר קדומים יוצגו מספר תערוכות נוספות: התערוכה ״בית הוא רק״ תעסוק במושג הבית והקשר שלו לבית קט עם גג אדום; התערוכה "בעולמה" תציג פרשנות מאוירת לעולמן של נשים יוצרות בתחומי האמנות; התערוכה "חלום רומני" תציג כדים מאויירים שמציגים רומניה חלומית ומדומיינת; והתערוכה "תענוגות הגינה" תחקור את מיטב התוצרת החקלאית הישראלית.

לצד התערוכות, יתקיימו סיורים, שיחי גלריה ומפגשים עם האמניות והאמנים. כמו כן תתקיים פתיחה חגיגית של תערוכת  המיטב של שבוע האיור בגלריית הרחוב בסמטאות, לצד פתיחת תערוכות נוספות במוזיאון יפו, בחללי פופ ובגלריות ביפו העתיקה בשישי, ה-19.11 החל מהשעה 11:00.


שבוע האיור 
ברחבי תל אביב ויפו העתיקה

יזם ואוצר ראשי: יובל סער – פורטפוליו; ניהול ואסטרטגיה: עידית שילוח

פרטים נוספים באתר שבוע האיור illustrationweek.co.il


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה