Translate

יום ראשון, 29 באוקטובר 2017

הצגות חדשות לעונת 2017-2018 ,תאטרון גשר. מאת: שרית יוכפז


הצגות חדשות לעונת 2017-2018
לראשונה בבכורה עולמית, תעלה בחג החנוכה הצגת הילדים הראשונה בבימויו של יבגני אריה, בטכנולוגיה חדשנית המשלבת אנימציה של מציאות רבודה (Augmented Reality) בתוך חוויית התיאטרון. דרך משקפי ה-AR יצפה הקהל בשחקנים על הבמה משחקים ופועלים בעולם של אנימציה מרהיבה העולה על כל דימיון!
לאחר הצלחתן של "אליס", ו"נופל מחוץ לזמן", יחזקאל לזרוב חוזר עם "אבות ובנים" המבוססת על רב המכר העולמי "אבות ובנים" מאת איוון טורגנייב, אשר נכתב לפני כ-150 שנה
"מקבת" - גרסה ללא מילים, ע"פ ויליאם שייקספיר, כשעל מלאכת הבימוי והתנועה אמון הבימאי והכוריאוגרף הרוסי המצליח סרגיי זמליאנסקי
"האורסטאה"- מאת רוברט אייק בבימויו של יבגני אריה, הטרילוגיה היוונית מאת אייסכילוס בגרסה המודרנית שזכתה לתהילה בלונדון
מסביב לעולם – ההצגה "הדיבוק" הוזמנה השנה לניו יורק, רומניה גרמניה וסין
המנהל האמנותי יבגני אריה יקבל ב-9 בנובמבר את פרס א.מ.ת לשנת 2017 בקטגוריית תרבות ואמנות בתחום בימוי ומשחק בתיאטרון
"דיבוקים"-הסרט הדוקומנטרי בבימויו ובהפקתו של רם לוי, יוקרן בתיאטרון גשר ב 24 בנובמבר, בשעה 12:00, הסרט עוקב אחר תהליך העבודה והחזרות הסוערות של הגרסה האחרונה והנועזת של ההצגה "הדיבוק" שנכתבה בידי רועי חן בבימויו של יבגני אריה.
תיאטרון גשר פתח את עונת  2017-2018 עם הקומדיה המוסיקלית "הרצל אמר". מחזה ישראלי מאת רועי חן בהשראת כתביו של בנימין זאב הרצל. חגיגות ה-70 למדינת ישראל הן הזדמנות להיזכר בחזונו של הרצל ולבדוק מה בינו לבין המציאות היומיומית של מדינתנו. במסע פנטסטי-סאטירי אנו מגלים את המדינה הישנה-חדשה שחזה. חזון שלעיתים עשוי להראות תמים ולפעמים חדשני ואף מקדים את זמנו. ההצגה נכתבה בהשראת 'אלטנוילנד', תולדות מדינת ישראל וחלומות על עתיד טוב יותר.
בעוד כשבוע, ב 1 בנובמבר, תעלה ההצגה "אבות ובנים" עיבוד עכשווי וחדשני של יחזקאל לזרוב לקלאסיקה רוסית אהובה ומוכרת. ההצגה עוסקת בסוגיית התנגשות בין-דורית של האבות  שניסו בכל כוחם לשמור על ערכיהם ותרבותם מול "הבנים" שלא רואים ערך בכלום: לא באמונה, לא באמנות, לא במשפחה וגם לא ברגשות.
זוהי ההצגה השלישית בבימויו של יחזקאל לזרוב, לאחר הצלחתן של "אליס", ו"נופל מחוץ לזמן", ההצגה מבוססת על רב המכר העולמי "אבות ובנים" מאת איוון טורגנייב, אשר נכתב לפני כ-150 שנה וסימל את הלך הרוח החדש והמהפכני שהתגבש בקרב הדור הצעיר דאז. ההפקה הנוכחית יוצאת לחיפוש אחר שכבות חדשות לאותה התנגשות בין דורית ומותחת קו בין אז להיום, בין הריק למלא בין הכל לכלום.
ההצגה בהשתתפות : מיקי לאון, אלון פרידמן, ישראל (סשה) דמידוב, דורון תבורי, נטע שפיגלמן, רוני עינב, בוריס אחנוב, ליליאן רות, פירה קנטר, טלי אוסדצ'י, יבגני טרלצקי,  פאולו א. מואורה/הלל קפון.

בעקבות הצלחת "מסעות אודיסאוס" ו"רוח התיאטרון", גשר ממשיך להשקיע בהצגות הפונות לקהל הצעיר המתאימות לכל המשפחה, והפעם עם ההצגה "גוליבר" שתעלה בחג החנוכה הקרוב, ההצגה בבימויו של יבגני אריה, שזו לו הפעם הראשונה שהוא מביים הצגה לילדים, המחזה נכתב על ידי  נגה אשכנזי ומבוסס על הספר "מסעי גוליבר" מאת  ג'ונתן סוויפט.
לראשונה בעולם תעלה הצגת ילדים בטכנולוגיה חדשנית המשלבת מציאות רבודה בתוך חוויית התיאטרון בבימויו של יבגני אריה . דרך משקפי ה-AR (Augmented Reality) יצפה הקהל בשחקנים על הבמה משחקים ופועלים בעולם של אנימציה מרהיבה העולה על כל דימיון! זהו מסע אינטראקטיבי בשיתוף הקהל. משתתפים: אלדד פריבס, נטשה מנור, אפרת ארנון, רות סנדרוביץ, אייל ליפשיץ ועוד.
שנת 2018 תיפתח בבכורה עולמית להצגה "מקבת" גרסה ללא מילים, ע"פ ויליאם שייקספיר, כשעל מלאכת הבימוי והתנועה אמון הבימאי והכוריאוגרף הרוסי המצליח סרגיי זמליאנסקי אשר יצר סגנון בימוי חדש: "דרמה תנועתית". הפקותיו מיוחדות בכך שהן מציגות מחזות ידועים ללא מלים כתיאטרון דרמתי. זה לא מחול ולא פנטומימה. אופן החיבור שלו בין מוסיקה לפעולה מעורר אפקט רגשי מרשים. זמליאנסקי מביים לראשונה בתיאטרון גשר את "מקבת" על פי הקלאסיקה השייקספירית וללא מילים, בהשתתפות השחקנים המובילים בלהקה ביניהם : פיראס נאסר ורוני עינב/הנרי דוד ונטע שפיגלמן. הצגת הבכורה תתקיים ב 5 בפברואר, 2018.
הצגה נוספת שתעלה בעונה זו היא "האורסטאה" מאת רוברט אייק בבימויו של יבגני אריה. הטרילוגיה היוונית מאת אייסכילוס בגרסה המודרנית שזכתה לתהילה בלונדון. זוהי סאגה משפחתית מדממת ומרגשת שמתפרשת על פני מספר עשורים ועוסקת בנושאים הנצחיים: מלחמה, משפחה, גורל, חמלה וצדק. 
גשר בעולם - בחודש יולי האחרון הוזמן  תיאטרון גשר  עם ההצגה "אני דון קיחוטה" לבימת ה- People Art Theatre בבייג'ין לרגל ציון 25 שנה ליחסים הדיפלומטים בין סין לישראל. לאור ההצלחה של ההצגה הוזמן תיאטרון גשר גם השנה, בפעם השביעית לעיר בייג'ין עם ההצגה "הדיבוק". לרגל 70 שנה לישראל הוזמנה ההצגה גם לארה"ב, גרמניה, רומניה ולטביה.
יבגני אריה, ממייסדי תיאטרון גשר, הבמאי הראשי והמנהל האמנותי של התיאטרון הוא הזוכה השנה בפרס א.מ.ת לשנת 2017 בקטגוריית תרבות ואמנות בתחום בימוי ומשחק בתיאטרון. הטקס יתקיים ב 9 בנובמבר, בתיאטרון ירושלים.

הסרט הדוקומנטרי "דיבוקים" בבימויו ובהפקתו של רם לוי, יוקרן בתיאטרון גשר, ב 24 בנובמבר, בשעה 12:00, הסרט עוקב אחר תהליך העבודה והחזרות הסוערות של הגרסה האחרונה והנועזת שנכתבה בידי רועי חן בבימויו של יבגני אריה ובהשתתפותם של אפרת בן צור, סשה (ישראל) דמידוב ודורון תבורי. הסרט הוקרן בבכורה חגיגית במסגרת פסטיבל הסרטים בחיפה, בה השתתף בתחרות לקולנוע ישראלי תיעודי ואף זכה בצל"ש מטעם חבר השופטים.  
בנוסף, ההצגות המצליחות של העונות החולפות ממשיכות לרוץ, ביניהן : "במנהרה" (בימוי עירד רובינשטיין), "תמונות מחיי נישואין"(בימוי גלעד קמחי), "קיץ במרינבאד"(בימוי אמיר וולף), "ספר דוד המלך", "כפר", "אני דון קיחוטה, "יאקיש ופופצ'ה" (כולן בבימוי יבגני אריה), נופל מחוץ לזמן, אליס (בימוי יחזקאל לזרוב) והצגות הילדים "מסעות אודיסיאוס" (בימוי שיר גולדנברג) ו"רוח התיאטרון" (בימוי אמיר וולף) ועוד.
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.
הצגות חדשות

אבות ובנים
בימוי ועיבוד: יחזקאל לזרוב
מבוסס על ספרו  איוון טורגנייב
משתתפים: מיקי לאון, אלון פרידמן, ישראל (סשה) דמידוב, דורון תבורי,  נטע שפיגלמן, רוני עינב, בוריס אחנוב, ליליאן רות, פירה קנטר, טלי אוסדצ'י, יבגני טרלצקי, פאולו א. מואורה/הלל קפון

"הכל רק רומנטיות, קשקוש, ריקבון, התייפייפות. מוטב שאלך להתייחד עם הצפרדעים שלי...(בזארוב)"
ההצגה "אבות ובנים" היא עיבוד עכשווי לקלאסיקה שכתב איוון טורגנייב לפני כ-150 שנה.
ההצגה עוסקת בסוגיית התנגשות בין-דורית של האבות  שניסו בכל כוחם לשמור על ערכיהם ותרבותם מול "הבנים" שלא ימצאו ערך בכלום: לא באמונה, לא באומנות, א במשפחה וגם לא ברגשות.
זוהי ההצגה השלישית בבימויו של יחזקאל לזרוב, לאחר הצלחתן של "אליס", ו"נופל מחוץ לזמן", ההצגה מבוססת על הספר "אבות ובנים" שהפך לרב מכר עולמי, נכתב לפני כ-150 שנה וסימל את הלך הרוח החדש והמהפכני שהתגבש בקרב הדור הצעיר דאז.
ההפקה הנוכחית יוצאת לחיפוש אחר שכבות חדשות לאותה התנגשות בין דורית ומותחת קו בין אז להיום, בין הריק למלא בין הכל לכלום.
עיבוד ובימוי עיצוב במה ותנועה : יחזקאל לזרוב (על פי הספר "אבות ובנים"  של איוון טורגנייב)
עיצוב תאורה: נדב ברנע
עיצוב תלבושות: אלין לזרוב
תכנון והפקת במה: זוהר שואף
סאונד: מיכאל וויסבורד
מולטי מדיה: דוד סטרייז'מייסטר
הצגה ראשונה: 1 בנובמבר 2017


גוליבר
דרך משקפי ה-AR (Augmented Reality) יצפה הקהל בשחקנים על הבמה משחקים ופועלים בעולם של אנימציה מרהיבה העולה על כל דימיון!
מאת: נגה אשכנזי (בהשראת הספר "מסעי גוליבר" של ג'ונתן סוויפט)
בהשתתפות : אלדד פריבס, נטשה מנור, אפרת ארנון, רות סנדרוביץ, אייל ליפשיץ ועוד.
"אין דבר כזה גדול או קטן הכל יחסי. בליליפוט את גדולה ובברובדינגוג את קטנה, אבל בשתי הממלכות את אותה גיל".
תיאטרון גשר מביא חווית תיאטרון ראשונה מסוגה בעולם, המשלבת טכנולוגיית מציאות רבודה (Augmanted Reality) עם הופעה חיה על הבמה. עולם עשיר של אנימציה פוגש שחקנים על בימת התיאטרון ויחד יוצרים חווית מציאות חדשה וקסומה.
מדובר בפיתוח ישראלי המביא את המציאות הרבודה (Augmented Reality) לעולם הבמה והתיאטרון. ומאפשר לשלב במציאות אנימציה ממוחשבת וחדשנית. דרך משקפי ה-AR יצפה הקהל בשחקנים על הבמה משחקים ופועלים בעולם של אנימציה מרהיבה העולה על כל דימיון!
טכנולוגיה זו מאפשרת להעצים את חוויית התיאטרון באמצעות שילוב של תפאורה ממוחשבת בטכנולוגיה ייחודית, עם אנימציה איכותית המגשימה את החלומות הפרועים ביותר ומשאירה את הצופים פעורי פה.
הצגה ראשונה: 14 בדצמבר, בשעה 11:00.







מקבת –גרסה ללא מלים
ויליאם שייקספיר
בימוי ותנועה – סרגיי זמליאנסקי (רוסיה)

הבימאי והכוריאוגרף המצליח סרגיי זמליאנסקי יצר סגנון בימוי חדש: "דרמה תנועתית". הפקותיו מיוחדות בכך שהן מציגות מחזות ידועים ללא מלים כתיאטרון דרמתי. זה לא מחול ולא פנטומימה. אופן החיבור שלו בין מוסיקה לפעולה מעורר אפקט רגשי מרשים. בזכות הפקותיו זכו הדמויות הספרותיות של מחברים כגון: קאמי, גוגול, לרמונטוב, דיומא ואחרים לחיים בתנועה על הבמה.

"כל צופה רשאי לפרש בדרכו את המתרחש על הבמה, ביחוד את הסיפור הקולי-חזותי. הצופה בוחר במה להתמקד מכל האירועים המגוונים שעל הבמה בכל רגע נתון. אם יבחר להתרכז ברגעים אחרים בהצגה של מחר בערב – יוכל לחוות מסע רגשי שונה בעל הדגשים אחרים." (הבמאי)

זמליאנסקי מביים לראשונה בתיאטרון גשר את "מקבת" על פי הקלאסיקה השייקספירית בהשתתפות השחקנים המובילים בלהקה : פיראס נאסר/ הנרי דוד, רוני עינב/ נטע שפיגלמן, פאולו א. מואורה/גלעד קלטר, אלכסנדר סנדרוביץ, אלון פרידמן/אורי יניב, הלל קפון, רות רסיוק/נועה הר ציון, דור מיכאלי, ליליאן רות, נטשה מנור, סבטלנה דמידוב, כרמל קנדל, טלי אוסדצ'י, שרון בורשטיין-ביצ'צ'י.       

הצגת בכורה: 5 בפברואר, 2018
האורסטאה
מאת רוברט אייק
תרגום: רועי חן
בימוי: יבגני אריה
הטרילוגיה היוונית מאת אייסכילוס בגרסה המודרנית שזכתה לתהילה בלונדון. 
אם יגידו לכם שצריך להקריב ילדה קטנה אחת למען השלום במדינה – האם תסכימו לזה? ואם יגידו לכם שהילדה הזאת היא הבת שלכם?
ומה אם אתם לא אדם מן המניין, מה אם אתם אגמנון, שליט המדינה, השולח חיילים למות בשדה הקרב במלחמה שלא נגמרת. האם אז תסכימו להקריב את בתכם למען השלום?
סאגה משפחתית מדממת ומרגשת שמתפרשת על פני כמה עשורים ועוסקת בנושאים הנצחיים: מלחמה, משפחה, גורל, חמלה וצדק. 
שמו של המחזה מבוסס על שם בנו של אגמנון – אורסטס. האם אחרי כל הדם שנשפך במשפחה יוכל אורסטס להיות אחר, נקי כפיים, האם יוכל לסלוח לאביו ולאמו?

השאלות שבחן אייסכילוס לפני אלפיים שנה וכעת מעלה בפנינו רוברט אייק בנוסח חי ובועט מתגלות כרלוונטיות מתמיד.  16 למאי
מומלץ.
התמונה של ‏‎Sarit Yochpaz‎‏.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה