Translate

יום ראשון, 18 בנובמבר 2018

שבוע האיור 2018 אוהבים אמנות. עושים איור. 24-15 בנובמבר ברחבי העיר תל־אביב-יפו מומלץ. מאת: שרית יוכפז


גינצבורג ת"א  .

שבוע האיור 2018
אוהבים אמנות. עושים איור.
24-15 בנובמבר ברחבי העיר תל־אביב-יפו

יזם ואוצר ראשי: יובל סער - פורטפוליו
ניהול ואסטרטגיה: עידית שילוח
לפרטים ולעדכונים: illustrationweek.co.il

שבוע האיור יתקיים זו הפעם החמישית בשיתוף עיריית תל־אביב-יפו ברחבי העיר, וייערך כבכל שנה לאורך עשרה ימים ושני סופי שבוע בתאריכים 24-15 בנובמבר. השנה יכלול שבוע האיור 50 תערוכות (רובן ככולן חדשות ומקוריות ונוצרו במיוחד לשבוע האיור), שבהן ייקחו חלק מאות מאיירים, מעצבים ואמנים ישראלים. התערוכות תוצגנה בחללי תרבות ואמנות, גלריות שיתופיות, מוזאונים ומקומות בילוי ברחבי העיר, החל ביפו העתיקה בדרום העיר; דרך קריית המלאכה, שדרות רוטשילד ומרכז העיר; ועד למוזאון ארץ ישראל בצפון העיר. מרבית האירועים פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום.


                                                        
   איל לוי

שבוע האיור, שהפך למסורת ויצר פלטפורמה לתצוגת איור שלא הייתה קיימת בעבר, ממשיך ומרחיב גם השנה את פעילותו. כבכל שנה, בין המציגים יהיו מאיירים ותיקים וצעירים כאחד, אקדמיות מובילות לצד התאגדויות עצמאיות של מאיירים, תערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות. השנה יציגו בשבוע האיור את עבודתם ממיטב המאיירים והמעצבים בארץ, שמצאו בשבוע איור את הפלטפורמה האמנותית המתאימה להצגת עבודתם.

המאיירים איציק רנרט, עמית טריינין ויאנה בוקלר יציגו תערוכה שעוסקת בזיכרונות משפחתיים; המעצב ארז גביש, ראש המחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, יעסוק במתרחש מאחורי הקלעים של תרבות הפופ המערבי של שנות ה־80; אדה ורדימון גודנסון, ורד קמינסקי, מיכל אורן, עינת לידר, קובי רוט ושירלי בר־אמוץ, יהפכו דימויים דו־ממדיים לעבודות צורפות עכשווית תלת־ממדיות; המעצב יעקב קאופמן יציג את הפרשנות המאוירת התלת־ממדית שלו לאחד הסמלים הקיטשיים והשחוקים ביותר - הלב; שלי סתת ואילון קומבור ממותג הנעלים coupleof ישתפו פעולה עם מעצבת האופנה שחר אבנט, בתערוכת איורים וקולקציית קפסולה שממזגת איור, עיצוב, אמנות ופרקטיות.

בהמשך לשיתוף הפעולה של שבוע האיור עם יפו העתיקה, גם השנה ריכוז מיוחד של תערוכות יתקיים בדרום העיר באזור יפו העתיקה, נמל יפו ושוק הפשפשים, תוך שיתוף פעולה עם ״אתר״, תכנית רזדינסי חדשה במוזאון יפו העתיקה ובסמטאות. 14 תערוכות תוצגנה שם בסך הכל, ביניהן: תערוכה שתציג את מיטב העבודות של שבוע האיור 2018 במקום אחד ב־60 תיבות אור במרחב הציבורי של סמטאות יפו העתיקה; תערוכה שתעסוק בנושא הבית העתידי ותפגיש מאיירים עם אדריכלים ומעצבים; ותערוכה שתוקדש לאיורים שמלווים את חיי הלילה של תל אביב. ״אפטרסקול״, בית ספר פופ־אפ למאיירים שנוסד בשבוע האיור
אין טקסט חלופי אוטומטי זמין.
בשנה שעברה, יעתיק את מקומו למוזאון יפו העתיקה ויקיים סדנות וכיתות אמן על ידי מיטב המרצים והמאיירים בארץ. בנוסף לכך, במהלך שבוע האיור יתקיימו סיורים מודרכים בתערוכות ביפו וברחבי העיר. הסיורים יתקיימו בהדרכת הצוות המיומן והמקצועי של Talking Art.


                               נשות שנחאי.
תערוכות נוספות תעסוקנה בבירוקרטיה הישראלית שמאפיינת את החיים של מבוגרים צעירים; במשלחת חפירות ארכיאולוגיות של אוניברסיטת תל־אביב בתל עזקה; בפחדים העמוקים ביותר של החברה הישראלית מכל צדי המפה הפוליטית; באיורים שהופכים לאנימציה באמצעות אפליקציית מציאות רבודה; בתיעוד של העיר דרך אופנת הרחוב; בדיוקן העושר והדקדנט של נשות שנגחאי דרך סיפורים קצרים מחיי היום־יום; בפמיניזם, בשוויון זכויות ועוד. לצד תערוכות של ספרי מבוגרים וילדים, יוצג השנה פרויקט מיוחד בבית אריאלה ובבתי קפה שכונתיים תחת הכותרת ״אני והעיר שלי״, ילדים מאיירים מבתי הספר גרץ והיובל בתל אביב.
תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏אדם אחד או יותר‏, ‏אנשים עומדים‏‏ ו‏בתוך מבנה‏‏‏

גם השנה יוצגו האירועים, התערוכות והפעילויות השונות באתר שבוע האיור, עם האיורים של ענת ורשבסקי שאיירה את תדמית שבוע האיור. הקהל הרחב מוזמן להתעדכן בזמן אמת במועדי האירועים, המפגשים והסדנות (בשל שינויים ותוספות שצפויים להתרחש בזמן אמת). פרטים מלאים ועדכונים באתר שבוע האיור:  illustrationweek.co.il.
מומלץ. הייתי בסיור מקדים.-חוויה.
אין טקסט חלופי אוטומטי זמין.
מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה