Translate

יום שלישי, 27 בנובמבר 2018

מה בין זמן, בועות, אומנות ושוופס..? התשובה במיצג יוצא דופן שיוצג כחלק מתערוכת "מכונות זמן" של מוזיאון העיצוב בחולון מאת: שרית יוכפז




מה בין זמן, בועות, אומנות ושוופס..? התשובה במיצג יוצא דופן שיוצג כחלק מתערוכת "מכונות זמן" של מוזיאון העיצוב בחולון.

טל מלכה-סלהוב מנהלת שיווק יפאורה, מיה דבש אוצרת ראשית מוזיאון העיצוב בחולון והיוצרים טל בלטוך ורונן תנחום, חנכו לראשונה מיצג אומנות אינטראקטיבי יחיד במינו בהשראת המותג שוופס,
תוצר של שיתוף פעולה מיוחד שיעמוד במרכז תערוכת "מכונות זמן" שתיפתח במוזיאון העיצוב, חולון

לדברי טל מלכה סלהוב, מנהלת שיווק יפאורה: "החיבור בין המותג שוופס ואומנות ישראלית נמצא על האג'נדה של המותג הצעיר והתוסס, בעבר התחבר שוופס לאומנים ויוצרים צעירים בשיתופי פעולה עם מכללת שנקר ובצלאל."

שיתוף פעולה ראשון של מותג שוופס בהשקעה של 100 אלף ₪ עם מוזיאון העיצוב בחולון ושני יוצרים ישראלים צעירים, בלטוך ותנחום,  אשר בהשראת שוופס יצרו מיצג שהוא כלי נגינה אינטראקטיבי רב משתתפים המורכב ממים, אוויר וזמן. הבועות במיכלי המים מתקתקות במקצב מונוטוני וחזרתי, עד אשר מתקרב אליה הצופה. מיקום הצופה ביחס למיצג משפיע על תדירות הבועות המשתחררות לחלל הנוזל ועל השתנות הצלילים בחלל.

המיצג האינטראקטיבי, הנקרא DIFFERENT TIMES , מורכב משבע עמודות מים בגבהים משתנים, כשהגבוהה ביותר מגיעה למעל שני מטר. עם התגברות הבועות במיכלים מתגברת גם מהירות הסאונד של המיצג ועוצמתו של הסאונד מושפעת גם ממהירות הבועות.
העבודה מגיבה לנוכחות מבקרים במרחב – היא מבעבעת כולה בקצב אחיד כשהחלל ריק, כשמתקרב מבקר לאחד המיכלים מתחיל ביעבוע מהיר ו"מתרגש יותר" במיכל הבודד. ככל שיותר אנשים ישהו סביב העבודה ה"התרגשות שלה" /ה"דופק" יעלה. ואם אדם אחד יסתובב לבדו סביב העבודה הוא בעצם יכול לייצר קומפוזיציה של הסאונד והבועות לפי השיטוט בחלל, מה שיוצר חוויה רב חושית תוססת ומרגשת.

**צילום: סיון פרג'. 
מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה