Translate

יום ראשון, 30 ביוני 2019

אות הוקרה מיוחד של המרכז העולמי של בני ברית על טיפוח הקשר בין ישראל לתפוצות באמצעות האומנות - יוענק מחרתיים ה-3 ליולי בירושלים ליהורם גאון .מאת: שרית יוכפז

                                                           

אות הוקרה מיוחד של המרכז העולמי של בני ברית על טיפוח הקשר בין ישראל לתפוצות באמצעות האומנות - יוענק מחרתיים ה-3 ליולי בירושלים ליהורם גאון

האות יוענק במסגרת טקס  הפרס לעיתונאות של המרכז העולמי של בני ברית, שהוא הפרס המוביל בארץ בנושא יהדות התפוצות ויחסי ישראל תפוצות


חתני הפרס לעיתונאות לשנת 2019 למצוינות בסקירת התפוצות בתקשורת הישראלית: אנטוניה ימין (רדיו כאן) וצביקה קליין (מקור ראשון); ציון לשבח לאטילה שומפלבי Y-NET))




המרכז העולמי של בני ברית הודיע כי הזמר, השחקן והיוצר, יהורם גאון, יקבל אות הוקרה מיוחד של ארגון בני ברית על טיפוח הקשר בין ישראל לתפוצות באמצעות האומנות. האות יוענק ליהורם גאון מחרתיים -3 ליולי במרכז מורשת בגין בירושלים. האות נוסד בשנת 2014 וזכו בו עד היום: נורית הירש, דוד ד'אור, עידן רייכל ודיוויד ברוזה.


 

בנימוקים לקבלת האות נכתב כי יהורם גאון, חתן פרס ישראל לזמר עברי, חובק קריירה מפוארת הנמשכת למעלה מ-60 שנה. הוא הניח יסודות איתנים לשפה המשותפת ליהודים ממדינות ומרקעים שונים במיוחד באמצעות להיטיו הרבים וסרטיו האייקונים כדוגמת: "מבצע יונתן", "קזבלן", "אני ירושלמי" ו"מטולדו לירושלים". שיריו – שרבים מהם מביעים אהבה וכיסופים לציון ולירושלים – הפכו לנכסי צאן ברזל המושרים בפי כל, הן בארץ והן בתפוצות והקנו לו מעמד של "זמר לאומי". עוד נכתב בשיקולי קבלת הפרס כי "יהורם גאון הוא ממובילי השיבה אל תרבות יהודי ספרד ושפת הלדינו. גם בעשייה הציבורית שלו רבת השנים, הוכיח יהורם גאון את מחויבותו לתרבות ולהיסטוריה היהודית בכלל והספרדית בפרט".

הזוכים בפרס לעיתונאות למצוינות בסקירת התפוצות בתקשורת הישראלית לשנת 2019 על שם וולף והילדה מטסדורף ז"ל: אנטוניה ימין (כאן), שליחת 'כאן חדשות' לאירופה וצביקה קליין, כתב לענייני העולם היהודי של עיתון 'מקור ראשון'. ציון לשבח ע"ש לואיס וטרודי שידלובסקי יוענק לאטילה שומפלבי, מגיש ראשי באולפן Y-NET ופרשן פוליטי.  


הפרס לעיתונאות של המרכז העולמי של בני ברית הוא הפרס המוביל בארץ בנושא יהדות התפוצות ויחסי ישראל תפוצות ומוענק מדי שנה זו השנה ה-27 ברציפות. חבר השופטים של הפרס כלל השנה את ד"ר יהודית אורבך, בית הספר לתקשורת, אוניברסיטת בר אילן; פרופ' סרג'יו דלה-פרגולה, המכון ליהדות זמננו, האוניברסיטה העברית; אשר וייל, מו"ל ועורך כתב העת "אריאל" (1981-2003); סלי מרידור, יו"ר בינלאומי, הקרן לירושלים ולשעבר שגריר ישראל בארה"ב ויו"ר ההנהלה הציונית והסוכנות היהודית; העיתונאי יאיר שלג ופרופ' גבריאלה שלו, המועצה האקדמית העליונה, הקריה האקדמית אונו ולשעבר שגרירת ישראל באו"ם.

ארגון בני ברית הוא הארגון היהודי הוותיק והמוכר ביותר בעולם. הארגון פעיל בכ-50 מדינות ומטהו בוושינגטון. המרכז העולמי של בני ברית בירושלים הוקם בשנת 1980 ומשמש כזרוע מדינית של ארגון בני ברית בישראל וכנציגו הרשמי והקבוע בירושלים.

בתמונה: יהורם גאון. קרדיט צילום: אילן בשור 

מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת ראשית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה