Translate

יום שני, 22 ביוני 2020

"בן הזוג הטורף-המדריך המשפטי להישרדות בזוגיות" מאת עו"ד סופי כהן. מאת: שרית יוכפז



                                                         
"בן הזוג הטורף-המדריך המשפטי להישרדות בזוגיות"
מאת עו"ד סופי כהן

סופי כהן – עו"ד תואר שני מהסורבון בצרפת. מגשרת מוסמכת, ומתמחה בדיני משפחה וגירושין, 
כתבה מדריך משפטי בעל חשיבות עצומה .
נושא אלימות בתוך המשפחה, הוא נושא שנמצא בכותרות. לאור מקרי האלימות ורצח הנשים עליהם שמענו בתקופה האחרונה, עולה הצורך להבין את התופעה של בני זוג המוכרים כאוהבים ומסורים כלפי חוץ, בעוד בין ארבעת הקירות הם ביקורתיים, מתעללים נפשית בבני הזוג, שולטים בהם כלכלית, מבודדים אותם מחברים ומשפחה ומגיעים עד אלימות פיזית ורצח. שלא נאמר לא ראינו לא ידענו...
הספר נועד ללמד נשים וגברים איך לזהות את הטורף הזה לפני שהם מתכננים לחיות איתו לאורך שנים. 
חשוב שאנשים יקראו את הספר כדי לדעת איך להימנע מכניסה למערכת יחסים לא בריאה, חיים אומללים, קשים ובלתי נסבלים עם בן זוג שיהפוך אותם לתלויים, נדכאים ונזקקים על לא עוול בכפם. למרות שרוב הזוגות מצויים בסוג של אופוריה ו'התאהבות' לפני הנישואין ניתן לזהות סימנים מקדימים. בספר מתארת עו"ד כהן את כל השלבים והסימנים שחייבים לשים לב אליהם. ככל שנמנע מלהכנס למערכת יחסית הרסנית נחסוך לעצמנו חיים קשים מנשוא בעתיד. חשוב לשים לב לסימנים. ישנם אנשים שחיים עם בן זוג מניפולטיבי והם בכלל לא מודעים למצבם

צופית גרנט שקראה את הספר העלתה בפייסבוק המלצה :"הספר הזה צריך שיהיה בכל בית. מאחר ויש בו את היכולת להסביר במילים פשוטות מנגנונים פסיכולוגים מסוכנים בזוגיות, שכולם צריכים להיות מודעים להם."
מהדורת הספר הראשונה שיצאה לאור גם בצרפתית ופורסם בצרפת, נחטפה מן המדפים וגם בארץ הוא הפך לתנ"ך של קורבנות הרוצים להיחלץ מהמלכודת.

"בן הזוג הטורף"
עו"ד כהן:" הספר מתייחס לתופעה של השתלטות בן זוג אחד על השני, נשים וגברים, תוך כדי התעללות נפשית, פיזית וכלכלית. המודעות לתופעה ולסימנים המוקדמים למערכת יחסים רעילה יכולה להציל חיים . אני חשה את כאב הקורבנות בכל פעם שאישה שסובלת מאלימות נפשית ו/או פיזית מגיעה אלי מאוימת, מתוך הידיעה שמערכת המשפט בארץ, וכן העוסקים בתחום ברווחה, אינם ערוכים לטפל בתופעה שאני מתארת בספר."

הסבל הוא לא רק של נשים, התעללות נפשית של אשה בגבר, רואים בספורים שהבאתי בספר. "
עו"ד סופי כהן, תושבת ירושלים, נולדה בצרפת. היא בוגרת תואר שני מאוניברסיטת הסורבון בפריז. דמותם של לקוחותיה אותם ייצגה בבית המשפט עמדה מול עיניה "אגב,  אין הבדל מי הטורף המשפחתי שלך, כי לפעמים זה לא בן או בת זוג, אלא דווקא הורה." היא מסבירה ופונה אל הציבור:. "אם יש במשפחתך אנשים בעלי אישיות נרקיסיסטית פתולוגית. אנשים שבאופיים יש צורך בשליטה על האחר, "חיות טרף  שהופכים את השני למשותק נפשית, חסר אונים, מדוכא ונפחד וכלוא בתוך מלכודת מהגיהינום, כדאי לדעת  שיש מוצא, והוא כתוב בספר זה.

גב הספר:

" יש ביננו נשים וגברים, שמתחת למראית העין הקוסמת שלהם מסתתר טורף של ממש, אשם שאין בו שום רגש אנושי או ערכי מוסר. אנו נתקלים באנשים כאלה במערכות יחסים וזוגיות, שבהן הם משעבדים ומנצלים את בן או בת זוגם לכל אורכה של מערכת היחסים

אנו נתקלים בהם גם בסכסוכי גירושין קשים, שבהם הם אינם מהססים להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי להרוס את בן או בת זוגם, ברגע שאלה מנסים להיפרד מהם: מניפולציה של סביבה ואנשי מקצוע; תלונות שווא במשטרה; דמוניזציה והכפשה של בן או בת הזוג; ניצול הילדים וגיוסם למערכה ולעתים עד כדי ניתוק הקשר בינם לבין ההורה האחר.

כיצד ניתן לזהות את האנשים הללו לפני שנופלים ברשתם? מדוע הופכים אנשים אלה לטורפים חסרי רחמים? מה כלי הנשק שלהם ומאידך גיסא, מה המחיר שנדרשים קרבנותיהם לשלם תמורת חירותם.
ען"ד כהן, כמי שמכירה היטב את מערכת המשפט מבפנים, כבר למעלה מ 20 שנה, שמכירה היטב את אופן פעילות עורכי הדין לענייני גירושין, כמי שחקרה את הצד הפסיכולוגי של טיפוס המתעלל והקרבן ... על המנגנונים החולניים של מערכת היחסים, והמניפולציות הנרקיסיסטיות פוגעניות של המתעלל, ואת הסבל של הקרבנות אומרת: "מצאתי שלמערכת המשפט יש קושי גדול להבין את הקרבנות ואני אעשה הכל כדי לעזור. הבאתי בספר מקרים מהשטח, מבוססים על מקרים אמתיים של לקוחותיי."
בתוכן העניינים:

תיאור אקדמי של האדם המתעלל, הפרוורטי
מנגנוני הפעולה שלו, כחיית טרף.
דיוקנו של הקרבן וחולשותיו.
כיצד טווה העכביש את רשתו סביב הקרבן תוך הבטחות ודרכי פיתוי מתוחכמים.
חוסר האונים של החברה המשפחה והסביבה הקרובה.
המלכודת והתוצאה של אבדן העצמאות של הקרבן.
התנהגותו היום יומית של המתעלל- בערמומיות, השלטת כוח, התנהגות ילדותית, האשמות חסרות בסיס, קנאות עיוורת...
אלימות פיזית ומילולית תוך הרס זהות הקרבן.
נשים וגברים מוכים.

פרק שלם מתייחס להיבט המשפטי. למחיר המאבק של הקרבן לחירות והמאבק המשפטי
ואז, אחרי הגירושין, המשך ההטרדה.
פרק חשוב הוא הפרק בו מעלה עו"ד כהן הצעות לפתרונות והדרכה. בעיקר לאנשי מקצוע.
עד שיכנס הספר לחנויות הוא ניתן לרכישה בלינק:

מומלץ. ספר חובה שלא תכנסו למערבולת שהיציאה קשה ממנה.

מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה