Translate

יום שלישי, 1 בספטמבר 2020

תערוכת בוגרי ביה"ס לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל, תתקיים השנה בפלטפורמה מקוונת, ותעניק במה באופן חדשני לעבודות הבוגרים והבוגרות. מאת: שרית יוכפז


מוזמנים לתערוכה הווירטואלית של בוגרי בית הספר לארכיטקטורה | אוניברסיטת אריאל | 2020
התערוכה Shaping the New Horizon תוצג באופן מקוון בשל מגפת הקורונה  
 
בירושלים חיבור התפר שבין העיר העתיקה לעיר ההיסטורית, וחיבור העיר עם הטבע העירוני, בת"א הקוד האתי והפוליטי בציר כיכר רבין - שד' בן גוריון - כיכר אתרים, ומבנה חשוף לבעלי רגישות נפשית,
 ובחיפה שיקום ושימור ואדי סאליב



תערוכת בוגרי ביה"ס לארכיטקטורה באוניברסיטת אריאל, תתקיים השנה בפלטפורמה מקוונת, ותעניק במה באופן חדשני לעבודות הבוגרים והבוגרות. בוגרי המחזור הנוכחי כקודמיהם, אוצרים ומקימים את התערוכה השנתית על מכלול מרכיביה באופן עצמאי.
"פרויקט הגמר הוא חלק ממסע של גילוי ופרשנות אישית של כל סטודנט, מסביר פרופ' בני לוי ראש בית הספר לארכיטקטורה, זהו מסע שתכליתו יצירת רעיונות ומקומות ראויים עבור החברה והסביבה באמצעות ארכיטקטורה. הפרויקט הוא אישי אך מושם דגש על דיונים ולמידה משותפים. מספר תכונות יסוד נדרשות בפרויקט: להעלות ענין עקרוני ולהציב עמדה ערכית וביקורתית על כך, לחדש,להיות שדה חיפוש, ניסוי וביטוי אינדיבידואלי בעל ערך קולקטיבי ולעורר את המחשבה והרגש בדרך ליצירה אדריכלית איכותית. בהתאם לכך כל סטודנט בחר באופן אישי נושא הקרוב לליבו, למחשבותיו ולשאיפותיו. תוצאות העבודה המאומצת, שהתקיימה ברובה בצורה מקוונת עקב מגפת הקורונה, הם פרויקטים ערכיים, מקצועניים, מגוונים וביקורתיים המבוססים על השאיפה לשפר את חיינו האישיים והציבוריים בכלל ובישראל בפרט".

להלן 5 עבודות גמר מייצגות מתוך מבחר רחב של מעל 60 עבודות שיוצגו בתערוכה:

אלון וקנין – "העמק בעיר הררית" - ירושלים: העמק בירושלים מהווה בית לגנים ולשטחים הירוקים בעיר עקב שמירה על מסורת ארוכת שנים. כיום העמק מהווה מפגש לדרכי תנועה בין קהילתיות סואנות המייצרות תופעה של גבול בין העמקים והגנים לקהילות מנתק אותן אלה מאלה. הפרויקט עוסק במחבר בין העיר והטבע והקשר בין הגנים בעמק לקהילות על ההר ומחפש דרכים טובות יותר לקשרם, תוך התגברות על החסם התנועתי ועל המסורת ארוכת השנים של השארת העמקים פתוחים לגמרי. בהנחיית אדריכל נעם סרי-לוי.

רעות קריגמן אברמוב – "השבר במרחב האורבאני" – ירושלים: מה יוצר את השבר במרחב האורבאני וכיצד הוא מופיע בעיר- זה הנושא שייבחן. המרחב שהיה קו גבול בין ישראל לירדן במשך שני עשורים, ונותר כשבר בלב העיר גם לאחר חיבור העיר מחדש, אזור התפר השבור נוכח באופן מוחשי ודרמטי. כיצד נתפס מרחב השבר בתודעה שלנו כיום? כיצד ניתן לאחות את השבר וליצור חיבור מחודש? תהליך איחוי השבר מתבסס על השכבות והרקמות שעולות מן הזיכרון, וכן על תפקידו ומעמדו של המקום ברמה העירונית, הארצית והעולמית. הפרויקט מתמקד במרחב שבין שער יפו לכיכר צה”ל, תוך התבססות על השכבות ההיסטוריות, המורפולוגיה  והזיכרון של המקום - מקום המחבר בין העיר העתיקה לעיר ההיסטורית, וכן בניית מערכת עקרונות תכנוניים לצורך מתן אלטרנטיבה אדריכלית למקום. בהנחיית ד"ר אדריכלית מיכל משה.




מיכל מלכי – "החוץ הפנימי" - תל אביב: במהלך חייו עומד אדם מול אתגרים נפשיים, כשאדם מבין שהוא זקוק לעזרה - שם באה לידי ביטוי הגדולה שלו. "החלטתי לחקור ולשאול שאלות אודות היחס והטיפול באנשים עם רגישויות נפשיות - אותן 'מחלות שקטות', שבשונה ממחלות פיזיות, לרוב מודחקות והחברה אף 'מפחדת' מהם. השאלה שנשאלת; כיצד כאדריכלית, אוכל לברוא חלל שיכול לתת מזור לחולים, לרופאים ולמטפלים, וככלל לחברה כולה, לחיות יחד, להשתלב חברתית ולייצר אינטראקציות חברתיות תוך ניסיון לתת ביטוי את האדם ונבכי נשמתו. כשם שהאדם חושף את המקומות הכי אישיים, את היסודות, כך הבניין חושף את היסודות שלו, ואת פנימיותו. בהנחיית אדריכל איציק אלחדיף.

  


דור גלזנר – "בית, פתח ואירוח בעיר" - תל אביב: הפרויקט הממוקם בציר שבין כיכר רבין, דרך שדרות בן גוריון ועד לכיכר אתרים - מבקש לדון במהות החלל הציבורי בעיר ובמערכות היחסים שעליו לכונן עם "המולדת", היא הבית; ועם "הארץ המובטחת" היא-היא הפתח אל החוץ המוחלט, שהעיר הגדירה בתוכה ולעצמה. מערכות יחסים אלה של אירוח, כניסה פנימה ובה בעת יציאה החוצה מן העיר הם שמכתיבים את הקוד האתי והפוליטי של העיר. בהנחיית אדריכל אודי מנדלסון.

תום פלדמן – "ואדי סאליב – ואדי אורבני" חיפה: הפרויקט עוסק בשימור רוח המקום והתאמתה לרוח הזמן בוואדי סאליב, שכונה בעלת היסטוריה צורמת של אפליה וגירוש. התכנון בשכונה התבצע תוך חשיבה על השבת תחושת הקהילתיות בשכונה, שימור האופי התרבותי ויצירת אפשרויות שיטוט בשכונה. בהנחיית אדריכל אלכס קרט


קישור לרשימה של הסטודנטים/יות והפרויקטים: פרויקטים של בית הספר לארכיטקטורה 2020
מצ"ב הזמנה למפגש בזום של פתיחת התערוכה, בהשקת אתר מקוון כאלטרנטיבה מאתגרת לתערוכה פיזית עקב מגבלות ההתכנסות במגפת הקורונה. 
בקישור הבא יעלו תמונות ומידע נוסף בימים הקרובים: מידע על הפרויקטים ותמונות נוספות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה