Translate

יום שלישי, 29 בספטמבר 2020

ראיון עם הזמר היוצר והנגן -יצחק אליעזרוב שיחד עם אחיו יעקב הקימו את : להקת השגרירים . מאת שרית יוכפז





https://www.youtube.com/watch?v=W-cmrMft_Ew

              ראיון עם יצחק אליעזרוב        

ספר לנו  יצחק על חייך המעניינים?

 

"אני ,יצחק אליעזרוב ,נולדתי בחג ראש השנה 5לספטמבר 1937 בירושלים.

בן למשפחת אמנים האימא ברכה רקדנית ואבא מנחם זמר ונגן על קמנצ'ה ועל טמור

הורי ברחו מברית המועצות לירושלים כל אחד לחוד באופן פתאומי,

אחרי שנתיים עברו הורי לשכונת פלורנטין בתל אביב התחברנו לעדה ה

בוכרית שבשכונה בגיל 8 אבי הביא לי כלי נגינה 

ששמו צ'יל טור,בבוכרית40 מיתרים ושמו היה ,צ'אנג.

 כבר ניגנתי בלהקה בוכרית שהקים אבא מנחם,אני ניגנתי על הצ'אנג השותף של אבא,חיים פתחו מבית המלאכה לתפירה שתופף על תוף בוכרי ושר,אבא נגן על הקמנצ'ה אימא ברכה רקדה וגם תופפה, ההופעה הראשונה הייתה בבית הכנסת בירושלים בשכונת הבוכרים,שאז בשנות ה-50 קול ירושלים שידר לרדיו.בזמן שלטון המנדט הבריטי בארץ.

היה בזמן המנדט הבריטי וחיילים בריטיים הסתובבו עם נשק דרוך, מפחד אנשי המחתרות אצ"ל ולח"י.

הורי בלילות יחד אתי נגנו בחתונות,כי עבודה קשה היה למצוא.

צלפים ערבים צלפו על שכונות שפירא ופלורנטין,ברחנו לצפון תל אביב. הייתי שנתיים עם אחי יעקב בפנמייה בתלטוינסקי,היום תל השומר.

זכיתי בגיל 10 לשמוע את ראש הממשלה הראשון למדינת ישראל מר בן גוריון שהכריז על הקמת מדינת ישראל ,חגיגות ריקודים ליד רחבת קולנוע מוגרבי ככר טו" בנובמבר, גם ליד בנין האופרה ליד חופה של תל אביב,כל הלילה רקדנו ושרנו,תופפנו  גם עם מצלתיים בני דודי,10 ילדים על אופנוע עם סירה.

פרצה מלחמת העצמאות ואנחנו ילדים מפוחדים מהפצצות המצרים על תל אביב.

יום אחד יצאתי להתרחץ בחוף ימה של תל אביב ואני נקלעתי כשחיילי ההגנה מטעם בן גוריון הפציצו את האנייה ,אלטלנה" אחד מ16 ההרוגים של חברי האצ"ל שהיו באנייה ,היה המדריך של כשהייתי בפנמייה בטליטוינסקי היום תל השומר.

בגיל 16 כבר הופעתי במחזמר 



נאסר אדין עם הלהקה הבוכרית של האחים אליעזרוב המיתולוגית עם עוד 40 שחקני התאטרון הקאמרי 400 הצגות בכל הארץ שהאולמות היו מלאים
.

אחרי 200 הצגות הייתה הפסקה של שנתיים נולד לנו אח,הספקנו לחבק אותו ולאחר ששאל הרופא את אימא כמה ילדים יש לה ,היא ענתה ,עם התינוק 3 (כי לאחר שנתיים שנולדתי נולד,אחי יעקב בתל אביב),לאחר יומיים הרופאים לא הביאו את התינוק לאימא כדי שתניק אותו עם הסיבה שהוא חולה מאוד ובקיצור שלחו אותה הבייתה ולאחר שבוע כשביקשה לראות את התינוק, נאמר לה בזלזול, לא להפריע התינוק מת לפני שבוע,אמא אחי ואני עם אבא בכינו,והם האחיות עם הרופאים,צועקים שיקראו למשטרה, פחדנו וברחנו. וככה חטפו ומכרו אותו.

 




התגייסתי לצה"ל בשנת 55  הפדאינים הערבים הרגו ופצעו ואני בשמירות "בבית נבללה",פרצה מלחמת סיני,הבריטים הצרפתים עם צה,ל תקפו את מצריים.השתחררתי בשנת 58,הצטרפתי ללהקת"ענבל"ברשותה של ,שרה לוי תנאי המשוררת מלחינה וכוראוגרפית ניגנתי על הצ'אנג שפתחתישובניתי עם 90 מייתרים,שחקתי שרתי רקדתי בלהקה שחבריה היו מאוד חברותיים שאהבו אותי ,אתם יצאתי למסע הופעות  ל 40 ערים בארצות הברית וקנדה במשך חודשיים,נפגשתי עם שחקני קולנוע מפיקים ועיתונאים בהוליווד הייתי כמו בחלום.חזרנו לארץ ואז יונה לוי הבלרינה הגיע ללהקה,נדלקתי עליה ולאחר חצי שנה נשאנו. היינו שנתיים בלהקה עזבנו יחד עם הרקדן והכוראוגרף,מושיקו הלוי והקמנו את להקת "הפעמונים" יחד עם 16 רקדנים רקדניות ונגנים זמרים בניהם גם הורי למופע החתונה הבוכרית, וצאנו לפריז.בחזרה יונה קבלה הצעה להופיע בסרט מרקו פולו,לצידו של השחקן הצרפתי,אלן דילון,גילה אותה העיתונאי עיטור גלביץ מהשבועון "עולם הקולנוע"יונה כשטסה לפריז לאודישין והצליחה בתפקיד הנסיכה, במקום השחקניות בריג'ט ברדו,לולובריג'דה,דרשה בזמן חתימת החוזה שיטיסו אותי אליה וכך היה ,התקבלתי בכבוד גדול ואלן דלון בא ללחוץ את ידי.



לאחר שנה וחצי , אחרי האהבה , נפרדנו, זה הכול כתוב בספרי ,הוי דוניו"- ספר מרתק שכתב יצחק בהוצאת טרקלין. מומלץ בסגנון כתיבתו וסיפור חייו מצליח להעניק לקוראדלק הכרחי למנף את  שמחת  הלב החבויה בכל אחד ואחת מאיתנו.


מאחר ושמוליק קראוס ואני הכרנו בזמן שחברתו הייתה עיתונאית בשבועון על הקולנוע,יצא לנו להכיר ולבלות יחד תמיד שמוליק אמר לי שיש לו הרבה שירים בראש והוא היה רוצה להקים שלישיה.

אחרי חודשיים שהתגרשתי, שמוליק קראוס בקש אותי שאתן לו ולאריק איינשטיין לעשות חזרות בביתי ,הוא מגשים את חלומו, הוא עם אריק אינשטיין מקימים את שלישית "החלונות הגבוהים".          עם ג'וזי כץ.בנתיים שעשו אצלי רק שמוליק ואריק,כמובן שמחתי וכך היה.

הקמתי את שלישית "הופה הי" עם הזמר המלחין,אהרון עמרם ויעקב דן זמר אקודיונסט. בשנת65 והופענו במועדון הלילה בפריז בשם "ג'וני קש"

חזרתי לארץ עם אהרון עמרם, יעקב דן יצא לארצות הברית.

להקת ,ענבל בקשה שאצטרף אתם להופיע באוסטרליה בכמה ערים ולהונג קונגהצטרפתי והופענו בהצלחהוקבלתי גם בקורת טובה בעיתונות .חזרנו זה היה בשנת 66  ובאותה שנה הצטרפתי ללהקת "כרמון, להופעות במרסי הייתי עם שלישית "גשר הירקון" "ואלברט אמן הצלליות" אני נגנתי על הצאנג עם 90 המייתרים,ובחליל צד בצוות המנגנים שלוו את גשר הירקון תחת שרביטו של המוזיקאי,האקודיונסט והסקספוניסט   ,סטו הכהן. הייתה הצלחה ויצא לי ליהנות מחברותו של אריק אינשטין ואשתו,היה מלא חוש הומור,

התחתנתי עם דליה האישה השניה בשנת70 (שבמשך 16 שנה לא נכנסה להריון )

הגעתי לארץ ובשנת 67



https://www.youtube.com/watch?v=VRpYa4tifYk

.יעקב אחי ביקש שאצטרף אליו ללהקה חדשה שהקמנו,"להקת השגרירים", ככה במשך למעלה 28 שנים בהצלחה כבירה עם הופעות בחו"ל ,אירופה וארצות הברית לפעמים 4 פעמים בחודש ,התחלנו ברביעייה והגענו עד ל 14 זמרים, נגנים רקדנים ורקדניות, גם בקטעי בידור

.הגענו למצב שבאו להזמין לתאריכים בינואר והיינו תפוסים עד אוגוסט. רובם דחו את האירוע שלהם לפי התאריכים שהיו פנויים ללהקה

התגרשתי מדליה לאחר 16 שנה ללא ילדים אבי נפטר באופן פתאומי.

התחתנתי עם אילנה לאחר שנולדה לנו שירן.

בשנת 86 יצאתי עם שירן ואילנה ללוס אנגלס לאחר שנה ,הייתה רעידת אדמה עברנו לניו -יורק .שם הקמתי להקה בשם ,השגריר,הופעתי אתם וגם לבד,

 נולדה נטלי, והחלטנו לחזור לארץ לארץ בשמחה, בשביל הילדים וגם הגעגועים למשפחתנו.

הקמתי את להקת הבידור הבינלאומי ,קבלתי בהתחלה לקוחות שיעקב אחי שלח לי,היינו להקה של 14 חברה,הופענו במלונות יוקרה בתל אביב טסנו לבלגיה,בהצלחה בשנת 1997 התגרשתי מאילנה מסיבות לא משמחות,

בשנת 2001 זכיתי בפסטיבל הזמר העברי במקום הראשון בלחן שכתבתי לשיר "ריקוד החיים,"

מילים:אבנר אשכול,עיבוד מוטי מור עם הזמרת קרן שני.


במשך13 שנים הופענו עם להקת -השגרירים בעידוד הפולקלור הבוכרי,באולמות מלאים כמו היהלום ברמת גו סוזן דלל תל אביב  יד לבנם בחולון ועוד בירושלים ובאולמות אחרים,

לאחר זוגיות של 20 שנה עם איוט אהובתי,נישאנו במאי 2019 בשבילה זה הייתה  החתונה הראשונה ואני מתכונן להזדקן אתה,

היום יש לי נכד בשם "קים" מהבת הקטנה נטלי שהיא שחקנית תאטרון החאן בירושלים, שלמדה בניסן נתיב והבת הגדולה שירן -היא רקדנית שלמדה בתלמה ילין ובבת שבע, היא כוראוגרפית וצלמת ועורכת וידאו ומעלה הופעות שלה בברלין, שם היא גרה כיום.

מה אתה עושה בימים אלו?

בימים אלו אני כותב מלחין  ומקליט ומכין ערב שלם על סיפור חיימלווה בשירים שכתבתי."

                           ****

     "במשך חיי היצירתיים,  -    מילים ולחן:יצחק אליעזרוב.   "

מאז ילדותי בשכונת פלורנטין ואני רק בן ארבע.

אני השמרטף אחראי לאחי ,המתוק והזריז,

בן שנתיים רץ אל הכביש ומחפש את אבא

בורח ואוהב לפתוח את הברז והרבה להתיז

 

מדדנו מסכות ג'ז מפחידות והאיטלקים הפציצו

כובעים תפרה האימא לחיילי הבריגדה העברית

לאחר ההפצצות ,השכנים  מהחלונות הציצו

ואבא יצא  לבית הכנסת לתפילת שחרית

.

בן שמונה עם אבי  בירושלים מופיע    פזמון,,,,

בזמן המנדט הבריטי ולא הייתה  לנו מדינה

בקול ירושלים בשידור ישיר אני מפתיע

מנגן על הצ'אנג,ואבא בקולו פוצח ברננה.

 

במחזמר "נאסר אדין" ולהקות שונות אני מופיע

בענבל,הפעמונים,כרמון ועם אחי בשגרירים

בארץ ובחו"ל  בגאווה בהופעות אני מריע

בהוליווד עם שחקנים תסריטאים ומפיקים.

 

את "הבידור הבינלאומי "הקמתי בסיפוק ובהצלחה

עם מגוון של ,זמרים רקדנים בדרנים ונגנים.

כותב מלחין וההורים מלמעלה תמיד עם הברכה,

גם לאתי האחות המוכשרת,  בת הזקונים     פזמון,,,,

רציתי ולהינשא לרקדנית בלט ולהיות בעולם הסרטים

התגרשתי בצער .מבלרינה וזכיתי להיות גם בהוליווד

היום לי שתי בנות יוצרות,נפלאות  ואנו מאושרים

שמאחת מהן יש לי נכד משגע ,ואוהב כל אחד לחוד,

 

והנה הגיע לבסוף אשת חיי האצילה והפורחת

שרק מעודדת אוהבת ונותנת לי השראה

לאחר עשרים שנה של זוגיות יפה ומוצלחת

נשאנו  ואתה  אני רוצה להזדקן בבריאות והנאה.

 

פזמון,,,,,,    


מומלץ להאזין לשיריו ביו טיוב

https://www.youtube.com/watch?v=VRpYa4tifYk nunk./   

מאת: שרית יוכפז כתבת ועורכת .good news . תרבות תיירות עיצוב יופי ולייף סטייל.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה