Translate

יום רביעי, 2 בספטמבר 2020

התזמורת הסימפונית ירושלים גאה להציג: "ימים מוארים" בניצוחו של המנהל המוזיקלי החדש של התזמורת סטיבן סלואן קונצרט חגיגי און ליין שיפתח את פסטיבל ישראל מאת שרית יוכפז




התזמורת הסימפונית ירושלים גאה להציג:
"ימים מוארים"
בניצוחו של המנהל המוזיקלי החדש של התזמורת סטיבן סלואן
קונצרט חגיגי און ליין שיפתח את פסטיבל ישראל
חמישי 3.9.2020  - 20:00  (אולם הנרי קראון תיאטרון ירושלים)
התזמורת הסימפונית ירושלים בניצוחו של סטיבן סלואן, מנהלה המוסיקלי החדש, חוזרת לאולם הנרי קראון בקונצרט חגיגי ומיוחד שיפתח את פסטיבל ישראל 2020 מחר, חמישי 3.9.2020.
בקונצרט ינוגנו שלוש יצירות שממעמדן כמוחרמות הוכרו כמוארות, אלו יצירותיהם של שלושה מלחינים שבשל יהדותם או חדשנותם הוחרמו ע"י הנאצים ונמלטו לארה"ב שם זכו להצלחה רבה:  אריך וולפגנג קורנגולד, שהחל את דרכו באירופה כמלחין תיאטרון פורץ דרך והפך בארה"ב למלחין מהולל לסרטי קולנוע; איגור סטרווינסקי, שעל אף היותו לא יהודי יצירתו נאסרה להשמעה על ידי הנאצים עקב חדשנותו הבלתי מתפשרת; וקורט וייל, אוונגרדיסט בנשמתו שיצירותיו הקברטיות היוו את ליבת החתרנות בגרמניה של אותה תקופה, ואשר ביצוע הבכורה של יצירתו שתנוגן בערב זה הופסק בעקבות אלימות שלטונית.
עופר אמסלם מנכ"ל התזמורת : "אנו נרגשים לחזור להופיע במסגרת פסטיבל ישראל, אני מודה באופן אישי ומצדיע להנהלת הפסטיבל שהחליטה לקיים את הפסטיבל באמצעיים דיגיטליים בלבד. אני קורא לכל שוחרי המוסיקה לצפות בשידור החי וליהנות מקונצרט נוגע ומרגש. בהזדמנות זו אני מברך את סטיבן סלואן על כניסתו הרשמית כמנהל מוסיקלי של התזמורת ואני סמוך ובטוח שיצעיד את התזמורת לשיאים חדשים"
אמנים:
סטיבן סלואן, מנצח
יבגני פיסק, גיטרה ובנג'ו
יבגני ליסוגורסקי, פסנתר
אולגה סטולפנר, הרמוניום
גן לב, סקסופון
במבי צוקר, סקסופון
גונן רוזנברג, כלי הקשה
איליה פולונסקי, אחראי במה

תכנית:
קורנגולד – סוויטה אופ. 11, 'מהומה רבה על לא דבר''
סטרווינסקי – סוויטת פולצ'ינלה
וייל – סוויטה 'עלייתה ונפילתה של העיר מהגוני' (עיבוד: וילהלם ברוקנר-רוגברג)

עלות 25 ₪ לכרטיס לקונצרט המקוון באתר פסטיבל ישראל
לרכישת כרטיסים:


תזמורת הסימפונית ירושלים - סטיבן סלואן, מנהל מוסיקלי

התזמורת שזו עונתה ה-82 נוסדה בסוף שנות השלושים כתזמורת של שרות השידור המנדטורי בפלשתינה. עם קום המדינה היתה לתזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור כתזמורת רדיו. מרבית הקונצרטים הוקלטו ושודרו בקול המוסיקה מאולם הבית של התזמורת – הנרי קראון בתיאטרון ירושלים.

מנהלה המוסיקלי החדש של התזמורת מאסטרו סטיבן סלואן. בין מנהליה המוסיקליים בעבר שמות בולטים כמו מנדי רודן, לקאס פוס, גארי ברתיני, לורנס פוסט, דוד שלון, לאון בוטשטיין ופרדריק שאזלן.

רפרטואר התזמורת מהווה שילוב רחב ירידה בין יצירות המופת של העבר וההווה החל מיצירות הבארוק והתקופה.
התזמורת מוזמנת לעתים תכופות לסיורי קונצרטים ברחבי העולם, והופיעה באולמות היוקרתיים ביותר, ובהם קרנגי הול בניו יורק, אולם המוזיקפריין בווינה, אולם הפילהרמוני בקלן ואולמות הקונצרטים המרכזיים בדיסלדורף, בפרנקפורט ובלוצרן.



לפרטים נוספים אתר הבית של התזמורת: https://www.jso.co.il/   ובדף הפייסבוק<https://www.facebook.com/Jerusalem

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה