Translate

יום שבת, 28 בנובמבר 2020

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים מארח: ליל המדענים והמדעניות 2020 בסימן מדע יוצר מציאות חמישי 3.12.2020 מאת: שרית שרית יוכפז

 

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים מארח:

ליל המדענים והמדעניות 2020 בסימן מדע יוצר מציאות

חמישי 3.12.2020 מהשעה 16:00

אירוע מקוון חינם

http://madalay.la/mada

מה קורה כשביצה קשה הופכת לקשה באמת? כמה דרכים אתם מכירים להכנת רסק עגבניות? מה אתם באמת יודעים על חיידקי מעי טובים? ואיך נדע בוודאות שהחיסונים לקורונה אכן יעילים? את התשובות לשאלות ועוד תוכלו למצוא בפעילות הייחודית של מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים במסגרת ליל המדענים והמדעניות 2020.

ליל המדענים והמדעניות, המצוין בישראל כבר 14 שנים, יתקיים לראשונה השנה באופן מקוון. במסגרת זו, מזמין מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד בירושלים את הקהל הרחב (חמישי 3.12.20 החל מהשעה 16:00) להצטרף לחגיגה מדעית מסקרנת ומגוונת, בהשתתפות החוקרים והחוקרות מהמובילים בישראל, ולקחת חלק בפעילויות מקוונת לכל בני המשפחה. הפרויקט, המתקיים ביוזמת ובמימון האיחוד האירופי ובתמיכת משרד המדע והטכנולוגיה, מהווה הזדמנות מושלמת של פעם בשנה לחווייה מהנה ומרגשת לצד מפגשים ייחודיים.

להלן תכנית מוזיאון המדע בליל המדענים והמדעניות 2020:

קפוא פה!

 16:00 - 16:30 פעילות לכל המשפחה

22:00-22:30  

כמה דרכים קיימות להכנת רסק עגבניות, ומה קורה כשביצה קשה הופכת לקשה באמת? הצטרפו לחגיגה של חנקן נוזלי בהדגמה מדעית הבוחנת את עמידותם של פירות וירקות, הציעו מה לטבול בחנקן הנוזלי וצפו בסוף מפוצץ.

פעילות לכל המשפחה

 

הפקולטה למדעי הקופסה – הכנת צעצוע מכאני

 16:30 - 17:15- לכל המשפחה

הסדנה לבניית צעצועים זזים מזמינה אתכם לפעילות ייחודית עם כל בני המשפחה. איספו קופסאות קרטון שונות הקיימות בבית והצטרפו להכנת צעצוע מכאני משעשע. רשימת חומרים הנחוצים לפעילות -  http://madalay.la/mada  

 

ד"ר נעמה גבע-זטורסקי, אנה גולדברג ודנה קדוש - אני וחיידקי המעי

 17:30 - 18:00- לבני נוער

סקירת מאמר והצגת הליך שיפוט ייחודי שמתקיים בפרונטירז – מדע לצעירים. החוקרות יציגו שיטות חדשניות לחקר חיידקי המעי שלנו ולניצול תכונות החיידקים הטובים לטובת האדם. אך... האם הסוקרים הצעירים יחליטו לשלוח את המאמר לפרסום?

 

פרופ' עודד מרגלית וד"ר ערן לונדון - החידות של טיורינג

 18:00 - 18:45- לנוער ומבוגרים

סיור מודרך ייחודי בתערוכת 'קאפצ'ה' העוסקת במדעי המחשב. ד"ר ערן לונדון, היועץ המדעי של התערוכה חובר לפרופ' עודד מרגלית לסיור משותף עמוס תובנות, חידות, והיכרות אחרת עם מוצגי התערוכה

 

 

 

ד״ר דנה ורצברגר - הרגש הוא בעיני המתבונן: רווחה פסיכולוגית בהורות

 19:00 - 19:30- נוער ומבוגרים

חיי משפחה יכולים להיות נפלאים, אך בו בזמן גם מאתגרים רגשית. במפגש נשוחח על הרגשות שעולים אצלנו בעקבות התנהגויות של בני המשפחה, וכיצד האופן בו אנו תופשים את ההתנהגויות הללו משפיע על הרגשות שלנו ועל הרווחה הפסיכולוגית שלנו.

 

קונטרול פריק

 19:00 - 19:45- לנוער ומבוגרים

מופע סולו מיוחד המשלב תיאטרון, מוזיקה חיה, קרקס והומור עם טכנולוגיה מתקדמת. מופע סולו יחיד מסוגו, במהלכו שולט האמן בכל האביזרים שעל הבמה, כולל תאורה, מוזיקה חיה והקרנות וידאו באמצעות כלי נגינה דיגיטליים משוכללים ואמנויות קרקס. בשיתוף מרכז היזמות 'ירוק'.

 

סיור מוחות

 19:30 - 20:00 – לכל המשפחה

ניתוח מוח בקר לסקרנים! התבוננות מקרוב על מבנה מוח בקר מאפשרת לנו להכיר את מוחנו אנו. איפה יושב הזיכרון? יש רק מקום אחד לעיבוד הראייה? איך זה שלמוח יש גזע? הצטרפו וגלו.

 

פרופ' ראם סארי ופרופ' יוני גור - כשצהבת פוגשת חורים שחורים

 20:00 - 21:00- לנוער

על מה זכו בפרס נובל השנה? התנסויות ומפגשים עם חוקרים שמים במוקד את פרסי הנובל לשנת 2020 בפיזיקה, בכימיה, ברפואה ובכלכלה. פעילות לנוער בשיתוף פעולה עם האוניברסיטה העברית לנוער.

רשימת חומרים הנחוצים לפעילות -  http://madalay.la/mada

 

פאנל מומחים – לחיות עם הקורונה

21:00 – 21:45 - לנוער ולמבוגרים.

מפגש עם חוקרים בדגש פיתוח החיסון נגד קורונה. איך נדע אם החיסון יעיל? איך נוודא שהוא לא מסוכן? פרופ' עמוס פנט, פרופ' רונית קלדרון-מרגלית ופרופ' דורון גזית ישוחחו על המחלה המפורסת בעולם ויענו על שאלות בנוגע לקורונה ולחיסונים המפותחים ברחבי העולם.

 

 

הפעילויות בליל המדענים והמדעניות ללא תשלום ואינן מחייבות רישום מראש

לפרטים נוספים: 02-6544888 ובאתר

סרטון מאושר לשימוש

https://drive.google.com/file/d/1pwB34IZFizpPDWcZ7FgGPBHt7UNSKgeR/view

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה