Translate

יום חמישי, 5 בנובמבר 2020

משרד התיירות מחזיר שוב את הציבור לטייל ואת מורי הדרך לעבודה/ מאת שרית יוכפז

  





משרד התיירות מחזיר שוב את הציבור לטייל ואת מורי הדרך לעבודה:

מקצה עד 10 מיליון ש"ח לסיורים בחינם על ידי מורי הדרך בשמורות הטבע, בגנים הלאומיים ובערים

בנוסף: מורי הדרך יכולים לחזור להדריך בתשלום, עד 19 אנשים

 

שרת התיירות אורית פרקש-הכהן: ״השקנו סיורים לציבור הרחב - בחינם. הציבור האיכותי של מורי הדרך נפגע קשות ממשבר הקורונה וסגירת התיירות הנכנסת לישראל בעקבותיו. מאז כניסתי לתפקיד חשבתי על דרכים לסייע להם. אני שמחה לבשר על השקת השת״פ עם שמורות הטבע והרשויות המקומיות שמצד אחד ייזמו סיורים בחינם לקהל הרחב ובכך גם יקלו, גם אם חלקית, על ציבור מורי הדרך בישראל״.

מנכ"ל רשות הטבע והגנים שאול גולדשטיין: "שיתוף הפעולה עם משרד התיירות אסטרטגי לרשות הטבע והגנים. ההסכם החדש יסייע למדריכי הטיולים ולכלל תעשיית התיירות ויעודד טיולים בכל רחבי הארץ לרבות בשמורות הטבע ובגנים הלאומיים. אני מודה לשרה על הפרויקט החשוב ומצפה להמשך שיתוף פעולה פורה".

משרד התיירות יוזם ומתקצב שוב סדרת סיורים מודרכים לקהל הרחב, בחינם, באמצעות רשות הטבע והגנים ובשיתוף מורי הדרך, במטרה לאפשר למשתתפים לצרוך שירותים נוספים באזור הסיור באופן עצמאי. לצורך כך, מקצה משרד התיירות עד 10 מלש"ח לרשות, לצורך מימון והקצאת שירותי הוראת דרך. הסיורים הן לבודדים והן לקבוצות, יתקיימו בכל אזורי הארץ ובכל ימות השבוע, ויציעו ביקורים בערים, בגנים לאומיים ובאתרים נוספים. במטרה לשמור על כללי הריחוק החברתי, המשתתפים בסיור יגיעו לנקודת ההתחלה בכוחות עצמם, ללא הסעה מרוכזת. בשלב המשכי ולכשיתאפשר, קבוצות יוכלו לקבל גם מימון נוסף של אוטובוס. כל הסיורים יודרכו על ידי מורי דרך מוסמכים כנדרש בחוק, ותהיה בהם הקפדה יתרה על כללי התו הסגול הרלוונטיים. ככל שמגבלות הקורונה יוסרו, יורחב מתווה הסיורים וישולבו שירותי תיירות נוספים, כדי לסייע לכמה שיותר עוסקים בתחום התיירות.  פירוט המסלולים יתפרסם בהמשך.

במקביל, קיבלו מורי הדרך אישור לחזור להדריך את הציבור, בתשלום. זאת בכפוף להנחיות התו הסגול, בקבוצות של עד 20 אנשים במקום פתוח ועד 10 אנשים במקום סגור (כולל המדריך).

מגפת הקורונה שהביאה לסגרים ולמניעת תיירות נכנסת פגעה קשות בתעשיית התיירות, ובמיוחד במורי הדרך. שורת ההקלות וההטבות שהושגו בעקבות מאמץ צוות העובדים במינהל חווית התייר במשרד התיירות, בראשות הסמנכ"ל פיני שני, מסייעות להם לצמצם את הפגיעה החמורה שהם חווים בתקופה זאת. בין היתר: הדרכת סיורים באמצעות רט"ג; חזרה להדרכה בתשלום; גיו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה