Translate

יום ראשון, 6 בדצמבר 2020

Winter Lights האירוע המרכזי של החורף חגיגת אוכל אורות וטבע בגן הבוטני בירושלים מאת שרית יוכפז

 


 

Winter Lights

האירוע המרכזי של החורף

חגיגת אוכל אורות וטבע בגן הבוטני בירושלים

12 בדצמבר עד 31 בדצמבר 2020

ימים א-ה ומוצ"ש  בין השעות 17:00-21:00 בגן הבוטני בגבעת רם בירושלים

הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים, בשיתוף עם המשרד לענייני ירושלים, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים גאים להציג את האירוע החם של החורף

במהלך חודש דצמבר, החל  מה12 לחודש ( נר שלישי של חנוכה ) ועד 31/12/2020 יהפוך הגן הבוטני מידי יום לשוק אירופאי מלא אורות, ניחוחות, טעמים וחוויות.

הגן הבוטני, שהינו הגדול במזרח התיכון, פרס מסלול מיוחד לרגל הפסטיבל באורך של כ- 700 מטר, המתפרש על שטח של 14 דונם, בו יהנו המבקרים מתאורה עוצרת נשימה שתוצג על העצים, השיחים והאגם, ממיפגש  עם  שחקנים ואמנים מחופשים, מדוכני מזון ברוח התקופה ביניהם ערמונים קלויים, תפוחי אדמה ברטבים, קרפ צרפתי, נקניקיות, שוקו חם, תה חם, סופגניות ועוד, והכל על פי הנחיות התו הסגול.

נציין כי הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים פתח את שעריו בפני הקהל על פי הנחיות משרד הבריאות בהתאם לתו הסגול, כבר לפני מספר חודשים. הגן משתרע על שטח של כ120 דונם, וניתן להכניס בו מאות רבות של משפחות בו זמנית בריחוק חברתי מאושר על פי הנחיות משרד הבריאות. הגן הבוטני דאג לחיטוי אזורי הקהל והשירותים הציבוריים ומבקר את כמות הנכנסים ואת התנהלות הקהל במהלך הביקור, על פי הנחיות משרד הבריאות. הכניסה כפופה לרישום מוקדם באתר הגן הבוטני.

 

                                          צילום: רון פלג

שר ירושלים ומורשת, רפי פרץ אמר ״אני נרגש להיות שותף לפתיחתו המחודשת של הגן הבוטני, במטרה להחזיר את התיירות לירושלים- אחת המטרות ששמתי בראש סדר העדיפויות של משרדי, בתקופה המורכבת הזו. פתיחת הגן הבוטני היא הזדמנות מצוינת לצאת ולבלות באוויר הפתוח, בצורה בטוחה ומבוקרת וליהנות בחיק המשפחה. אני קורא לציבור להגיע לירושלים, להתאהב מחדש בנופים, לחזק את העסקים הקטנים, כל זה תוך שמירה על ההנחיות, על המשפחות שלנו ועל עצמנו.״

 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון ציין כי "הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם יקיים בחודש הקרוב אירוע חורף מרהיב, מלא אורות, צבעים, צלילים וריחות, המעמיקים את הקשר לטבע. הגן הבוטני מתפרש על שטח עצום של עשרות דונמים ולכן ניתן לשהות בו תוך הקפדה על הכללים. Winter Lights  בגן הבוטני הינו אירוע שמתאים לכל המשפחה ומעניק חוויה כייפית ומרעננת בנוף קסום ומלא צבעים וריחות כמו שיש רק בירושלים. אני מזמין את כל תושבי המדינה להגיע לבירה וליהנות ממגוון החוויות שיש לעיר שלנו להציע".

 

בשל הצורך בבקרה על כמות המבקרים ורמת מיגונם, מחויבים המבקרים בהנחיות הבאות:

המבקרים יתבקשו לנוע בגן תוך שמירה על מרחק בין משפחות ולהימנע מהתקהלות של למעלה מ- 20 איש; כל מבקר חייב להצטייד במסכה אישית (למעט הפטורים מהחובה על פי הנחיות שבתוקף).

 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-6,400 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מופעי שלכת ופריחה מרהיבים לאורך כל השנה. בימים אלה בחלקת אסיה תוכלו ליהנות מאבות הבר של עצי הפרי וביניהם אגסים ותפוחים. בפינת פרחי החודש שלל פרחי סתיו מרגשים, ביניהם סתווניות, חלמוניות, נרקיסים ורקפות. בחלקת אמריקה ואירופה מופעי שלכת קסומים.

 

שעות הפעילות:  ימים א-ה ומוצ"ש  בין השעות 17:00-21:00. כניסה אחרונה בשעה 20:00

מחיר כניסה:      

§         למבוגר- 40 ₪. 

§         לילד ( מגיל 5- 12) 25 ₪.

§         חייל- 25 ₪.

§         ילדים עד גיל 5- חינם.  

§         מנויי הגן הבוטני: חינם.

הכניסה בתשלום בקופות הגן בכפוף לרישום מוקדם באתר הגן בלבד

לא תתאפשר כניסה ללא הזמנה מוקדמת באתר הגן.

צילום סוניה פרנזל

לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי טל. 02-6794012  באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה