Translate

יום שני, 7 בדצמבר 2020

70 שנה למחזמר האהוב "המלך ואני"במכון ללימודי חוץ- האקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים הרצאות .מאת שרית יוכפז

 70 שנה למחזמר האהוב "המלך ואני"

תעסוק ההרצאה הראשונה בסדרה על יוצרים במחזמר האמריקאי
בצמד הכותבים רוג'רס והמרשטיין -
 


אבות המחזמר המודרני שהטביעו חותם עמוק על הז'אנר
באופן שניכר עד היום



המכון ללימודי חוץ- האקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים

המחזמר האמריקאי במאה ה-20: יוצרים ויצירות

מרצה ושר: מר אייל שרף

ייעוץ אמנותי: מר אודי רצין

ארבעה מפגשים מוזיקליים מרתקים ב-Zoom

תאריכים: 21/12, 28/12, 2021: 4/1, 11/1

מחיר הסדרה: 380  

הרשמה באתר המכון ללימודי חוץ באקדמיה למוזיקה ולמחול בירושלים

 

אייל שרף הוא חוקר ומומחה לתיאטרון מוזיקלי, וגם זמר ושחקן, המגיש מפגשי העשרה בפורמט מיוחד במינו - הרצאה מוזיקלית, "הרצגה". בימי הקורונה עיבד אייל את הפורמט לזום, כשהרצה ושר במסגרת מפגשי "הארץ"-לייב, בין השאר, בעברית ובאנגלית.


בסדרה זו מציג אייל כמה מן היוצרים הבולטים במחזמר האמריקאי, ואת תהליכי היצירה המרתקים שמאחורי מחזות הזמר הגדולים. ההרצאות המוזיקליות כוללות מצגת עשירה, קטעי וידיאו נדירים וכן שירה חיה מתוך המיוזיקלס הנדונים.

 

להלן המפגשים הכלולים בסדרה.

 

הרצאה מוזיקלית מס’ 1 - יום שני 21 בדצמבר בשעה 18:30

"הנרקוד?" - סיפורם של רוג’רס והמרשטיין

איך הוליד משבר אמצע החיים את הצמד החשוב ביותר בתולדות המחזמר האמריקאי? מדוע נחשבים רוג’רס והמרשטיין כאָבוֹת המחזמר המודרני? נבלה עם המלך ואני, ונתהה גם על מקומם של צלילי המוזיקה במכלול היצירה של הצמד.

 

 

 

הרצאה מוזיקלית מס’ 2 - יום שני 28 בדצמבר בשעה 18:30

"לחיות באמריקה"- לאונרד ברנשטיין וסיפור הפרברים

איך הצליח "איש הרנסנס" לאונרד ברנשטיין לפזר את קסמו גם בברודווי? מה סוד כוחו המתמשך של סיפור הפרברים, העתיד לשוב בגירסה קולנועית חדשה? ניגע גם במיוזיקלס אחרים של ברנשטיין ונבחן את שלל פועליו המסחררים.

 

הרצאה מוזיקלית מס’ 3 - יום שני 4 בינואר 2021 בשעה 18:30

"שקיעה, זריחה" – כנר על הגג והצלחתו המדהימה

...בפינלנד, בתורכיה - בכ-30 מדינות. כמו שאומר טוביה בתחילת המחזמר, "נשמע מטורף, לא?" אז איך הפך מחזמר יהודי כל-כך לאחד המיוזיקלס המצליחים בעולם? באילו קשיים נתקלו יוצריו? לקראת עיבוד קולנועי חדש, ניגע גם בסרט הקיים ובטופול.

הרצאה מוזיקלית מס’ 4 - יום שני  11 בינואר 2021 בשעה 18:30

Auf Wiedersehen על מקומם וייחודם של קברט ושיקגו

איך עושים מַטְעַמֵי שואוביזנס מנושאים כמו שחיתות בעלי ההון והשררה, משבר כלכלי עמוק, וגם – האיום הנאצי? מדוע נחשב קברט ליצירה חשובה בספרות השואה האמריקאית? איך הפך שיקגו למחזמר האמריקאי שרץ בברודווי הכי הרבה זמן?

 

אייל שרף

אייל שרף הוא חוקר ומומחה לתאטרון מוזיקלי, וגם זמר ושחקן. יוצר ומציג המופע עטור השבחים "צללי המוזיקה – הדי האיום הנאצי בשלושה מחזות-זמר" ו"הנרקוד? – סיפורם של רוג’רס והמרשטיין", שיעלה בקרוב. אייל פרסם שלל מאמרים על עולם התיאטרון המוזיקלי ב"הארץ" וב"מקור ראשון". בעל תואר שני בתיאטרון מוזיקלי מאוניברסיטת ניו-יורק, ובוגר החוג למשחק ב-Royal Birmingham Conservatoire באנגליה. השתתף במגוון מחזות ומחזות-זמר בניו-יורק. משחק בתיאטרון היידישפיל, שם זכה בפרס הצטיינות לשנת 2018-19. הופיע בסדרות הטלוויזיה “החברים של נאור”, “בית הכלבים” ו”צומת מילר”, ובסרט זוכה פרס אופיר "יד מכוונת". בשנותיו בניו-יורק שימש גם כחזן קונסרבטיבי והוא ממשיך עבודה זו מדי שנה בחגי תשרי (השנה, ברוח הזמנים, שלח הקלטות וידיאו שהוקרנו כחלק מתפילות בזום). אייל גם נמנה על צוות המנחים לאנגלית באוניברסיטה הפתוחה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה