Translate

יום ראשון, 8 במאי 2022

הצגה: התינוק עם מי האמבטיה . תיאטרון הבימה מאת: שרית יוכפז





צילום: אלי כץ.
                          ראיון עם   שירי לוטן, שחקנית, במאית, מפיקה ומנהלת התוכן של הבימה 4.

ביימתי את ההצגה "התינוק עם מי האמבטיה" - מחזה אבסורד מאת כריסטופר דוראנג. המחזה מעולם לא עלה בארץ (כמו רוב מחזותיו של דוראנג, שהם לא שגרתיים, קומדיות אבסורדיות או שחורות).

בהצגה יש זוג הורים טריים שמגיעים הביתה עם תינוק שהרגע נולד. הם מחליטים שהוא בת (פשוט כי האמא נורא רוצה בת) ועושים כל טעות אפשרית, כולל לתת לתינוק כדורי הרגעה, לצעוק עליו ולהביא לו נני מוטרפת שמפתה את הבעל כשהאישה יוצאת לרגע מהבית. מכאן הדברים רק הולכים ומסתבכים, והקהל עוקב לאורך ההצגה אחר אותו תינוק, ורואה איך הדברים שחווה כתינוק משפיעים עליו לאורך החיים.

השאלה שאני שואלת היא האם ניתן לברוח מן המציאות אליה נולדנו? גם אם הוגדרנו במגדר שונה משלנו? גם אם ניסו לחטוף אותנו? (וניתן להשליך זאת למציאות של היום - גם אם שכלתי מישהו שאני מכיר?
 גם אם הייתי עד לפיגוע כילד? גם אם נפל לי טיל על הבית? כל אחד והסיפור שלו).
את השאלה הזו אני שואלת מתוך המקום האישי שלי, גם אני נולדתי למציאות מורכבת של הורים שלא נישאו, היישר אל דיונים בבתי משפט סביב עצם הבאתי לעולם. אל אב חורג שגידל אותי ונפטר ביום הולדת 20 שלי.

וידאו צילום נדב  קרלינסקי

"את ההצגה ביימתי כחלק משינוי שאנחנו עושים בהבימה 4, אנחנו מייעדים את האולם לקהל צעיר, עם תכנים בהתאם, מעולם הפרינג', תכנים בועטים, ערבי סלסה, מופעי דראג ועוד, הגדלנו את הבמה, שינינו את כל השפה. תראי כשתגיעי, וכמובן שאשמח לבדוק אופציה לכתבה - על ההצגה, על הבימה 4 או על חיי האישיים שבעקבותיהם יצאתי לדרך עם ההצגה."וידאוי אלי כרלינצקי

ההצגות הבאות הן ב:
שני 11/4 20:30
שלישי 12/4 20:30
מוצ"ש 7/5 21:00
ראשון 8/5 20:30
1-6 

מומלץ. 
מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה