Translate

יום רביעי, 22 בפברואר 2023

חוויה חקלאית לכל המשפחה בפסטיבל המדבר הירוק בבקעת הירדן. מאת: שרית יוכפז

 



חוויה חקלאית לכל המשפחה בפסטיבל המדבר הירוק בבקעת הירדן-שרית יוכפז


במסגרת פסטיבל המדבר הירוק - פסטיבל הפריחה בבקעת הירדן, ארגון השומר החדש יפעיל את אירוע שישי חקלאי משפחתי ״לגעת באדמה הטובה״.


במשך שלושה ימי שישי יוזמנו מבקרי הפסטיבל להתנסות בעבודה חקלאית, הדרכה על חשיבות החקלאות ודוכני מכירה של תוצרת חקלאית מקומי - במחיר סמלי. 
האירוע מתקיים במסגרת פסטיבל מדבר ירוק במועצה אזורית בקעת הירדן, שמטרתו לגרום למבקרים לחוות את הבקעה בשיא תפארתה, לסייר במזג האוויר הנפלא ובנוף הנדיר ביופיו בו המדבר לובש ירוק ומרבדי פריחה ייחודיים מכסים את כל המרחב.

ארגון השומר החדש מזמין משפחות לגעת באדמה ולהכיר את בקעת הירדן דרך החקלאים והחקלאות המקומית. 
המשתתפים באירוע יזכו להיחשף לנופיה המדהימים של הבקעה, ללמוד על העבודה החקלאית, האתגרים הכרוכים בה וגם לשמוע על חשיבות החקלאות בבקעת הירדן, להתנסות בעבודה חקלאית לרבות קטיף ועישוב, להכין פיתות על הסאג' עם כל המשפחה, ליהנות מדוכן מכירה של תוצרת חקלאית מקומית ובעיקר- להרגיש את האדמה.

האירוע יתקיים במשק דור שספג בספטמבר האחרון נזק עצום. בית האריזה במשק הוצת ונשרף ביום כיפור האחרון ובו היו באותו הזמן טונות של תוצרת ארוזה: תמרים, שקדים וערבות, והכל נשרף כליל. כיום, ננקטים צעדים נמרצים על מנת לשקם את המשק ולחדש את הפעילות החקלאית במקום.

מיקום: משק דור
הוראות הגעה: יש לשים בוויז: "משק דור"
תאריכים: ימי שישי: 03.03 | 17.03 | 31.03
שעות: 09:00-13:00
כניסה: בעלות סמלית של 10 ש"ח למשתתף | ילדים עד גיל 5 הכניסה חינם
במזג אוויר גשום הפעילות תידחה
 להזמנת כרטיסים: https://bit.ly/3KkakAz 


"השומר החדש" הינו ארגון חינוכי-התנדבותי. הארגון הוקם במטרה לסייע לחקלאים ולבוקרים בנגב ובגליל ומהווה תנועה ציונית המחברת בין אזרחי ישראל למורשתם ולאדמתם לחיזוק הערבות ההדדית ואהבת הארץ והאדמה. 


קרדיט לתמונות: השומר החדש
מאת שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה