Translate

יום רביעי, 8 במרץ 2023

תערוכת קית׳ הרינג -מגיעה לראשונה לישראל .מאת שרית יוכפז


צילום-שוקה כהן 

תערוכת קית׳ הרינג מגיעה לראשונה לישראל
 

UNTITLED - BY KEITH HARING 

קית׳ הרינג - האוסף המקורי 

אחד מאמני הפופ ארט המסקרנים, הבולטים, החצופים והמצליחים בעולם.

 

לאחר שמיליוני מבקרים צפו בה ברחבי העולם, נוחת בפעם הראשונה בישראל האוסף המקורי של האמן האמריקאי האגדי קית' הרינג. האוסף הפרטי של קית' הרינג בבעלותו של מר גארי קאסינלי Gary Cassinelli Mr.

 




התערוכה "קית' הרינג'" שכבשה את העולם, תציג כ-200 יצירות מקוריות של אמן הפופ ארט הנודע ואחד האמנים החשובים והמשפיעים של היסטוריית אומנות הרחוב והגרפיטי בעולם. התערוכה הבינלאומית מיובאת לארץ בעלות של חמישה מיליון שקלים, תוצג במתחם ארנה הרצליה (BLACK BOX) החל מ-09.3.2023 ועד 30.6.2023, ותתפרש על פני שטח של 1,000 מ"ר. שווי יצירות האמנות מוערך בעשרות מיליוני שקלים.

 



אורח הכבוד שיגיע לישראל במיוחד לרגל השקת התערוכה:

הצלם האמריקאי עטור הפרסים - אלן טננבאום, שצילם את קית' הרינג בפעולה. טננבאום (78) תיעד במשך שנים את סצנת התרבות והלילה של שנות ה-70, בעברו היה הצלם הראשי של המגזין השבועי הנחשב Soho News

והינו מי שעומד מאחורי צילומים אייקונים שהתפרסמו בכל העולם,

בהם של ג'ון לנון ויוקו אונו עירומים יחד במיטה, פיגוע אסון התאומים ועוד.

 חברת ארט האב ArtHub - מבית קבוצת פורום הפקות גאה להציג:

תערוכת קית' הרינג, הוצגה עד כה בערים מרכזיות ברחבי העולם, בהן ניו יורק, פלורידה, דוילסטאון (פנסילבניה), מונצה שבאיטליה ועוד, תגיע בחודש מרץ לישראל. התערוכה של אמן הפופ ארט המוערך, שנחשב לאייקון אמנות ואופנה, תציג כ-200 מעבודותיו במתחם ארנה הרצליה החל מ-9 במרץ 2023.

 

התערוכה תציג:

  • אוסף מקורי של כ-200 יצירות של האמן קית' הרינג
  • במתחם התרבות והאמנות THE BLACK BOX בארנה הרצליה
  • מעבר לציורי המקור של קית', התערוכה תעוצב בעזרת מספר אמנים ומאיירים ישראליים שיעצבו את נראות התערוכה בהשראתו של קית' הרינג
  • חלל שידמה רכבת תחתית - 'אנדרגראונד' ניו יורקית
  • בר \ לאונג' ניו יורקי
  • עמדות סלפי מושקעות שידמו חשיפה למוחו של אמן הגרפיטי והפופ ארט המוכר בעולם

 

על הבאת התערוכה והפקתה בישראל אמונה חברת ארט האב ArtHub - הבית החדש לתרבות ואמנות בישראל מבית קבוצת פורום הפקות, שהפיקו יחד בישראל תערוכות מדוברות כדוגמת VAN GOGH, קלוד מונה, סלבדור דאלי, פרידה קאלו, המחזמר CHICAGO מברודווי, בריאן אדמס, א-הא ועוד.

 

בנוסף, אנו בחברת ארט האב שמחים לקחת חלק בשיתוף פעולה מרגש עם ארגון איגי, ארגון נוער גאה. הארגון חרט על דגלו את קידום זכויותיו של הנוער הלהט"בי במדינת ישראל ואנחנו גאים לתמוך בעתידו של הנוער הגאה במדינתנו.

 

עופר נוימן מנכ"ל איגי: "התערוכה הזו תביא לישראל את היצירה פורצת הדרך של קית' הרינג, אדם ויוצר שקשה לדמיין את המהפכה של הקהילה הגאה בלעדיו, משמח אותנו מאד להיות חלק מהאירוע המרגש הזה ודרכו להמשיך את העשייה שלנו למען חופש, שוויון וגאווה בישראל".

 

קית' הרינג,

אמן אמריקני ופעיל חברתי, נולד ב-1958 בפנסילבניה, למד ועסק באומנויות מגיל צעיר ובגיל 17 יצא מהארון. הרינג השיג לראשונה תשומת לב ציבורית בזכות ציורי הגיר שלו במעברים התת-קרקעיים בניו יורק וציור "התינוק הזוהר" נהפך לסמלו שהופיע ברבים מציוריו. ב-1981 שרטט את ציור הגיר הראשון שלו על נייר שחור וצבע פלסטיק, מתכת וחומרים אחרים.

הציורים הזכירו אמנות פרימיטיבית ולצד תמימות וכישרון, היו בהם גם הרבה הומור ומוטיבים חוזרים. הרינג שילב בציוריו הרבה מהנושאים של לידה, מלחמה ומוות. עם דמויות אייקוניות של בני אדם וחיות, הוא זכה להערכה גם ממבקרים ואנשי אמנות, שקלטו שיש כאן משהו אמנותי שנישא מעל הגרפיטי הרגיל של ניו יורק. שפתו הוויזואלית הפכה למוכרת בכל רחבי העולם, הפכה לחלק מהתרבות של המחצית השנייה של המאה ה-20 והוא עצמו הפך לחלק בלתי נפרד מאמני הפופ ארט. ביוני 1989, על הקיר האחורי של המנזר של הכנסייה של סן אנטוניו בפיזה, צייר את ציורו האחרון שפרסם, ציור קיר בשם "טוטומונדו". בשנת 1990, בגיל 32 הרינג נפטר בעקבות סיבוכים רפואיים שנגרמו ממלחת האיידס.  קית' נחשב לפורץ דרך ומהאמנים המשפיעים בדורו על אף גילו הצעיר.

 

אלן טננבאום, בן 78, נולד ב-1945 בניו ג'רזי. עוד בלימודיו עסק באמנות וצילום, החל את דרכו המקצועית כצלם במגזין הנחשב Soho Weekly News והתפרסם לראשונה בשנת 1973 כשהפך לעורך התמונות והצלם הראשי של המגזין. אלן צילם מסביב לעולם ותיעד במשך שנים את סצנת התרבות והלילה של שנות ה-70. נהג לצלם אייקוני רוק רבים, ביניהם צילם את ג'ון לנון ויוקו אונו עירומים במיטה ביחד, הרמונס, סיד וישס עם אזיקים על הידיים כשיצא מבית המלון שבו בת הזוג שלו נרצחה, תצלום הכריכה של הספר של נלסון מנדלה, להקת דאבו השתמשה בתמונות שלה מהסוהו 
מומלץ  להגיע לתערוכה התקיימה מסיבת עיתונאים.
מאת שרית יוכפז 
צילום שוקה כהן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה