Translate

יום שלישי, 14 במרץ 2023

תואר אזרח כבוד של העיר תל אביב-יפו הוענק הערב לנשיא המדינה יצחק הרצוג מאת: שרית יוכפז

  



תואר אזרח כבוד של העיר תל אביב-יפו הוענק הערב לנשיא המדינה יצחק הרצוג 
מאת: שרית יוכפז

 

תואר אזרחי כבוד של העיר תל אביב-יפו הוענק על ידי ראש העירייה רון חולדאי,

לנשיא המדינה יצחק הרצוג , נשיאת בית המשפט העליון דורית בייניש,

הספורטאית אסתר רוט שחמורוב, מקימי עמותת "לשובע" שרונה וגיל-עד חריש

 

תואר אזרח כבוד של העיר תל אביב-יפו הוענק הערב במהלך טקס חגיגי בהנחיית השחקנית יונה אליאן- קשת.
התואר הוענק על ידי ראש העירייה רון חולדאי לנשיא המדינה יצחק הרצוג, לנשיאת בית המשפט העליון הגב' דורית בייניש, לספורטאית אסתר רוט שחמורוב ולמקימי עמותת "לשובע" שרונה וגיל-עד חריש.

 

אזרחות כבוד הינה תואר כבוד אשר מעניק ראש העירייה לאישים בולטים בעלי הישגים מרשימים ותרומה מיוחדת למדינה או לעיר. עד עתה העניקה העיר תל אביב-יפו את האות לכ-80 אישים, ביניהם אלברט איינשטיין, הברון רוטשילד ולורד בלפור, הנשיאים לשעבר יצחק נבון, עזר ויצמן ושמעון פרס, ראשי הממשלה לשעבר יצחק רבין, המנצח זובין מהאטה, השחקניות חנה רובינא, חנה מרון, אורנה פורת ועוד רבים.

 

מדברי נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס: ״עבורי הרגע הזה בעיקר ממלא בתודה ובגאווה. זו תחושה שהיא מעבר למילים, לקבל תואר "אזרח כבוד", של העיר בה נולדתי, העיר שתמיד ולפני הכל, היא מקום בלב. תל אביב לא רק צמחה מתוך חולות, היא צמחה מתוך חלום. והחלום הזה עיצב אותה, ברא אותה, בנה אותה, כמגדלור של תקווה.

עבורי, להיות תל אביבי, זה לדעת להיות שותף, לפתוח את הלב, ולתת הכל למען מדינת ישראל והחברה הישראלית, מתוך תפיסה של ערבות הדדית וייעוד משותף. כן חברים, להיות תל אביבי זה לשים את ישראל מעל הכול; כמו שהוכחנו, וכמו שאנחנו ממשיכים להוכיח. גם היום תל אביב היא בית לכולם וכולן, ללא הבדל דת, צבע ונטייה מינית. גם היום, הבית הזה ממשיך ומצמיח קולות אחרים, שמייצרים שינוי תודעתי וציבורי שאדוותיו מתפשטות. גם מחוץ ומעבר לתל אביב. היופי התל אביבי, העושר התל אביבי, היצירתיות והלב הפועם, החלוציות האורבנית והמחשבתית – חייבים להמשיך ולהיות מקור של כוח ותעוזה להתמודדות עם האתגרים המונחים לפתחנו, החברה הישראלית ומדינת ישראל. נאחל לכולנו עוד שנים רבות של תל אביביות באמונה ומעשה. תודה לכם, היו ברוכות וברוכים.״

 

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי: "לא אכחיש, אני רואה היום בדאגה עצומה, איך הממשלה של כולנו, מרסקת את ה'יחד' הישראלי, ופוגעת ברקמות העדינות של הקיום המשותף. אני עומד נדהם, מול המחזה שבו ממשלה נבחרת, חותרת תחת היסודות המופלאים ביותר של מגילת העצמאות של מדינת ישראל, מרסקת את מערכת המשפט, עליה גאוותנו, מעקמת את מערכת החינוך, מאיימת על הספרייה הלאומית, שאוצרת את אוצרות הרוח של העם היהודי, משבשת את הכלכלה המפוארת, נאבקת בסביבה ומשחיתה אותה, פוגעת בבריאות האזרחים, ומזנבת במערכות הרווחה והטיפול בחוליות החלשות.

אבל אנחנו שבנינו את הבית הזה במו ידינו, לא נוותר. איננו מבקשים לכפות את אורח חיינו על איש, להיפך, אנו מבקשים לקיים כאן חברה, רבת גוונים ופלורליסטית, שבה נוכל לחיות זה לצד זה".

 

עוד הוסיף, ראש עיריית תל אביב-יפו, בעת הענקת האות: אזרחי ואזרחיות הכבוד- אתם מצטרפים היום, לקהילה מיוחדת, נבחרת יוצאת דופן. אתם מצטרפים למיטב הדמויות וכוחות היצירה, המעש, הרוח והאמנות, העילית שבעילית, שתל אביב-יפו בחרה להכיר ולהוקיר. כמנהיגים ומנהיגות, עיצבתם ואתם מעצבים את דמותה של החברה הישראלית, בתחומי המדינאות, המשפט, תרבות הספורט והרווחה. לאורך שנות העשייה שלכם, הוכחתם מחויבות בלתי מתפשרת לערכים דמוקרטיים, לשוויון, לדאגה לחלש, לשלום ופיוס. בעשייה שלכם הבעתם אופטימיזם, אמונה בלתי מעורערת, בכוחה של התקווה, התקווה בת שנות אלפיים. אלו איכויות שאנו מעריכים ומכבדים באופן העמוק ביותר. הם ייצוג של הערכים שתל אביב-יפו, ומדינת ישראל, צעדו, צועדים ועוד יצעדו לאורם.

אנחנו מעניקים לכם את התואר החשוב הזה, מתוך ידיעה שתמשיכו להשמיע, בעצמה, את הקול שלכם, לשינויי ותיקון עולם, ותעשו כל שאתם יכולים, כדי שמדינת ישראל כולה, כמושא תשוקות, מושא שאיפות, תישאר מבצר איתן של פלורליזם, חירות, חברה חופשית, מקום שבו קורת גג לדך ולנכלם.".

 

 

קרדיט צילום סטילס: כפיר סיון, 
מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה