Translate

יום שני, 29 בינואר 2024

תערוכת "אמנות ישראלית 23", בחסות בנק הפועלים, למען נושא בריאות הנפש – הסיפור שלנו מאז ה-7/10. מאת: שרית יוכפז

 


רפי פרץ קיבוץ בארי


תערוכת "אמנות ישראלית 23", בחסות בנק הפועלים, למען נושא בריאות הנפש – הסיפור שלנו מאז ה-7/10

 

תערוכת האמנות הישראלית ה-23, שמצדיעה לאמנים ישראליים, תוקדש השנה להעלאה לסדר היום את נושא בריאות הנפש וההתמודדות עם מגבלה נפשית וטראומות בעקבות המלחמה


אלה וולדמן.

 

בנק הפועלים, באמצעות קרן פועלים בקהילה במרכז לבנקאות חברתית, בחר ב-אנוש – העמותה הישראלית לבריאות הנפש אליה ייתרמו ההכנסות מהמכירות בתערוכה. אנוש היא הארגון המוביל והגדול בישראל המעניק שירותי מניעה, טיפול ושיקום פורצי דרך על פי תפיסה מקצועית מוכוונת טראומה והחלמה לאוכלוסייה הכללית, לאנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית ובני משפחותיהם ולבני נוער ולצעירים. העמותה פועלת בפריסה ארצית ומעניקה שירות לכ-16 אלף מתמודדים עם מגבלה נפשית ב-85 מרכזי פעילות ולאלפי בני משפחה

 

כבר מיומה הראשון של המלחמה, אנוש פועלת במקומות רבים בהם נדרשת המומחיות שלה. כארגון הפרוס בכל רחבי הארץ וערוך לעבודה בחירום התאימה אנוש מיידית את עבודת הצוותים למתן מענים לאלפי המתמודדים ובני משפחותיהם במגזרים השונים והובילה מהלכים לקהל הרחב ולאוכלוסיות ממוקדות בהתמודדות עם טראומה כולל פוסט טראומה על רקע צבאי

 

בתערוכה יוצגו כ-600 עבודות של אמנים מובילים בישראל לצד אמנים צעירים בתחילת דרכם על גבי שש הקומות של בניין ההנהלה של בנק הפועלים בתל אביב. כמו כן, התערוכה תארח השנה אמנים מיישובי הנגב המערבי שפונו מביתם בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל'

 

בין האמנים המובילים שייקחו חלק בתערוכה השנה: סיגלית לנדאו, מרים כבסה, יונתן אולמן, משה טרקה, זויה נאדי צ'רקסקי, שמעון פינטו, זיו קורן, אמיר טומשוב, יאנה סטופ, חן זיו, פיליפ רנצר, יוני גולד, מישל פלטניק ועוד.


זיוה נאדי

 

התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב במוצ"ש 3.2.24 בין השעות: 19:00-22:00 ובימים ראשון – שני 4-5.2.24 בין השעות: 17:00-20:00 בבניין ההנהלה של בנק הפועלים ברחוב יהודה הלוי 63 ת"א

 

לפרטים מלאים באתר: https://www.artpoalim.co.il

 

תערוכת אמנות ישראלית שבנק הפועלים מעניק לה חסות ומארח, זאת השנה ה-23, הפכה למסורת ובית לאמנים ישראליים צעירים בתחילת דרכם לצד אמנים מובילים, תוקדש השנה למען המתמודדים עם מגבלה נפשית וההתמודדות עם טראומות בעקבות המלחמה. התערוכה השנה נדחתה מהמועד הקבוע שלה בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל'.

 

מאז הקורונה דרך הטראומות של מלחמת "חרבות ברזל", בריאות הנפש הפך לנושא בוער שמצריך טיפול יסודי ומתמשך. מחקרים מראים כי ישנה עליה משמעותית באנשים המצויים בדיכאון, ובהתפרצות מחלות נפש נוספות. בשנים האחרונות אנו עדים גם לעלייה במקרי פוסט טראומה בקרב חיילים משוחררים, נפגעי פעולות טרור ונפגעי אלימות על כל גווניה – בכלל המגזרים.

 

לאור כל זאת, בנק הפועלים באמצעות קרן פועלים בקהילה באגף לבנקאות חברתית בחר כי התערוכה השנה תוקדש למען המתמודדים עם מגבלה נפשית ולהעלאת הנושא לסדר היום, כשכל ההכנסות מהמכירות בתערוכה יועברו ל-"אנוש" – העמותה הישראלית לבריאות הנפש. האמנים יקבלו 25% מהמכירות.

 

אנוש הוא הארגון המוביל והגדול בישראל המעניק שירותי מניעה, טיפול ושיקום פורצי דרך על פי תפיסה מקצועית מוכוונת טראומה והחלמה לאוכלוסייה הכללית, לאנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית ובני משפחותיהם ולבני נוער ולצעירים. העמותה פועלת בפריסה ארצית ומעניקה שירות לכ-16 אלף מתמודדים עם מגבלה נפשית ב-85 מרכזי פעילות ולאלפי בני משפחה

 

כבר מיומה הראשון של המלחמה, אנוש פועלת במקומות רבים בהם נדרשת המומחיות שלה. כארגון הפרוס בכל רחבי הארץ וערוך לעבודה בחירום התאימה אנוש מיידית את עבודת הצוותים למתן מענים לאלפי המתמודדים ובני משפחותיהם במגזרים השונים והובילה מהלכים לקהל הרחב ולאוכלוסיות ממוקדות בהתמודדות עם טראומה כולל פוסט טראומה על רקע צבאי.

 

כמדי שנה, הבנק פותח את שעריו ומזמין את הציבור הרחב לתערוכת האמנות הגדולה בישראל המוצגת על גבי 6 הקומות בבניין ההנהלה המרכזית של בנק הפועלים בתל אביב, להצטרף אל מאות האמנים אשר תרמו מפרי יצירתם לבוא וליהנות מתערוכה איכותית ומשמעותית.

 

בתערוכה יוצגו כ-600 עבודות של אמנים מובילים בישראל לצד אמנים צעירים בתחילת דרכם, ביניהם ניתן למצוא את סיגלית לנדאו, מרים כבסה, יונתן אולמן, משה טרקה, זויה נאדי צ'רקסקי, שמעון פינטו, זיו קורן, אמיר טומשוב, יאנה סטופ, חן זיו, פיליפ רנצר, יוני גולד, מישל פלטניק ועוד. התערוכה תארח השנה אמנים מיישובי הנגב המערבי שפונו מביתם בעקבות מלחמת 'חרבות ברזל'.

 

כמו כן, "אמנות ישראלית" תציע השנה 'חנות מוזיאון' שתפעל לאורך ארבעת ימי התערוכה ויוצעו בה פריטים למכירה של המותג R U OK? של עמותת אנוש, כגון: חולצות, כובעים, מחזיק מפתחות וצמיד. חנות המוזיאון בתערוכה גם תמכור גלילי אמנות עם הדפסי אמנות מיוחדים של סטודיו כנפיים – עושים אמנות.

 

התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב במוצ"ש 3.2.24 בין השעות: 19:00-22:00 ובימים ראשון – שני 4-5.2.24 בין השעות: 17:00-20:00 בבניין ההנהלה של בנק הפועלים ברחוב יהודה הלוי 63 ת"א. לפרטים מלאים באתר: https://www.artpoalim.co.il




מוני אבוטבול- בטחון מזויף  

 

על בנק הפועלים והתרומה לקהילה


בנק הפועלים ניצב בראש רשימת הארגונים הכלכליים בישראל התורמים סכומים גדולים למטרות חברתיות ומקדם פרויקטים רבים בתחומי החינוך, התרבות והאמנות ברחבי הארץ.

כחלק מהחזון, מהאסטרטגיה ומהערכים של בנק הפועלים, רואה עצמו הבנק מחויב למעורבות פעילה ומובילה בחברה ובקהילה, לצד המנהיגות העסקית והיוזמה בתחום הכלכלי.

מעורבות ותרומה זו היא חלק מתפיסה ניהולית מתקדמת, אשר גורסת כי גוף הפועל בתוך קהילה ושואב מתוכה את עובדיו , ספקיו ולקוחותיו  כאחד - הינו חלק בלתי נפרד ממנה, וכגורם מוביל עסקית, עליו גם לחזק, להוביל ולגרום לשינוי בה.


הבנק מעודד גם את העובדים להשקיע מזמנם לפעילות קהילתית, באמצעות מגוון אפשרויות לתרומה אישית של העובדים ומתן אותות הוקרה למתנדבים המצטיינים.

מתחילת מלחמת 'חרבות ברזל' בנק הפועלים נרתם לסייע לחיילי צה"ל בציוד ותרומות כספיות, לתושבי הדרום והצפון שפונו מביתם ולארגוני הסיוע וההצלה, כגון: מד"א, איחוד הצלה ולעמותות ער"ן ונט"ל. כמו כן, הבנק הכריז על הקמת קרן "פועלים לתקומה" בסך 100 מיליון ₪ לשיקום קהילת עוטף עזה.


מומלץ.

מאת שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה