Translate

יום שלישי, 16 בינואר 2024

מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב מארח את גלריית בארי ואת תערוכת: 'אבק ודמעות' של הצלם דניאל צ'צ'יק מאת: שרית יוכפז

 






                                            מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב

מארח את גלריית בארי ואת תערוכת:

 

'אבק ודמעות' של הצלם דניאל צ'צ'יק
מאת: שרית יוכפז


התערוכה הייתה אמורה להיות מוצגת בגלריה בקיבוץ בארי,

אשר נשרפה באירועי שבעה באוקטובר.

אוצרת התערוכה: סופי ברזון מקאי, מגלריה בארי.

 

התערוכה תיפתח בתאריך 19 בינואר 2024 ותוצג לקהל הרחב עד יוני 2024

 

מוז"א, מוזיאון ארץ ישראל תל אביב גאה לארח תערוכת צילום חדשה של הצלם דניאל צ'ציק, התערוכה תציג עבודות של מצבי משבר וכאוס ואת הפוטנציאל הגלום בהם לצמיחה ושינויי פנימי.

 

תערוכתו של דניאל צ'צ'יק 'אבק ודמעות' נולדה מתוך דיאלוג ממושך בין האמן לבין האוצרת ועיון משותף בארכיון האמן, שהתגבש במשך עשור של עבודה אמנותית. העבודה המשותפת, שנמשכה מעל לשנה, אפשרה פענוח והרחבה של רעיונות ומושגי יסוד שנוכחים בעבודותיו לאורך זמן, כאדם בחייו, וגם בקריירה האמנותית שלו.

 

צ'צ'יק מספר סיפור מיתי כלל אנושי. הוא פורש מרחב עמוק וקדמוני של מצבי משבר וכאוס, ומאיר את הפונטציאל הגלום בהם לצמיחה ושינוי פנימיים. התערוכה שהתגבשה חודשים ארוכים לפני 7.10, מעמידה כעת מקום פיזי בעולם, לתהליך שמוכר לאנושות משכבר הימים. נדמה שהיום אנו זקוקים למרחב הזה עד מאוד. זהו מרחב ביניים מנותק מזמן או מקום, שנמצא בקשר ישיר עם מקורות קדמוניים של כוח.

 

המסע הפנימי של צ'צ'יק הוא מסע אנושי שכולנו עוברים. מסעות וטקסי חניכה, או מעבר דרך מצבי משבר גדולים, הם מרחבים ואירועים שחוזרים על עצמם בכל התרבויות לאורך דורי דורות, והכלים לעבור בתוכם מקודדים לתוכנו ולתוך התרבות. השלבים של המעבר דרך האפלה ידועים, והאפשרות להיחלץ מתוכו עם ידע משמעותי, תבונה שנובעת משורשים קדומים, ריפוי וצמיחה פנימית, שרירה וקיימת.

 

עמי כץ מנכ"ל מוז"א: "זוהי חובתנו וזכותנו לארח כאן במוז"א, מוזיאון ארץ־ ישראל, תל־אביב, את גלריה בארי. המבנה הפיזי של גלריה בארי אמנם נשרף בבוקר הנורא של ה־7 באוקטובר, אבל את הקיום האמנותי שלה וגם את הקיום הרוחני והריגשי אי אפשר להרוס, אנחנו לא ניתן. וזהו משל למציאות שבה אנו חיים מאז אותו היום. תודה לדניאל צ'צ'יק ולסופי ברזון מקאי על עבודתם המקצועית ותודה לרז סמירה, האוצרת הראשית במוז"א על היוזמה והחיבור הכל כך חשוב הזה".

 

אוצרת התערוכה סופי ברזון מקאי: "אני מודה מעומק הלב למוז"א על הושטת היד האנושית והמקצועית, שאפשרה את שיתוף הפעולה בין גלריה בארי למוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל-אביב. שיתוף הפעולה הזה הוליד תערוכה נכונה וחשובה לעת הזו. בימים אלו אנו זקוקות וזקוקים למרחבים של תרבות במובנה העמוק ביותר – זו שמחברת אותנו לנביעה של כוח החיים, וליכולת שלה להפרות אדמה באפשרות לחלום וליצור. בחלל התערוכה צ'צי'ק מזמין אותנו לצעוד לצידו בתוך סיפור מסע. בעולם קשה, שבו שורדים מכוח האהבה, נפרש מסע פילוסופי, מוסרי, עמוק ומרגש, שמוגדר על ידי הרע ועל ידי הטוב שאנו מסוגלים לו. התערוכה מציעה שהייה במרחב שקט וחשוך של הרהור קדמוני וראשוני, של היפרדות מהמציאות וחיבור מחודש ליכולת לבנות עתיד אחר. העבודה על התערוכה שהחלה מפענוח וזיהוי רעיונות שנמצאים בלב עבודתו, הפכה למצב הדברים במציאות לאחר 7.10. והנה, מוצעת אפשרות לשבת בלב המרחב הזה, בליבו של המשבר, בעין הסערה, לשבת בדממה שהיא מציעה ולהיזכר יחד שיש אפשרות גם לחלום."

 

על דניאל צ'ציק:

דניאל צ'צ'יק הוא אמן, צלם, מייסד ועורך בלוג הצילום של עיתון הארץ, הציג במוזיאונים ובגלריות מובילות בישראל, ניו יורק, קאסל, סן פרנסיסקו, שוודיה, ברלין, המבורג והודו. עבודותיו נמצאות באוסף מוזיאון תל אביב לאמנות, מוזיאון רמת גן לאמנות ישראלית, גלריית פיטר בלום בניו יורק, הגלריה לאמנות אום אל פחם, MUSEUM FOR SEPULCHRAL CULTURE, קרן מארק ריץ', המכון הצרפתי וכן במספר אוספים פרטיים.

 

אוצרת התערוכה: סופי ברזון מקאי, מגלריה בארי.

 

 

תערוכת אבק ודמעות // מוז"א - מוזיאון ארץ ישראל, תל אביב

 

התערוכה תוצג בביתן הדואר והבולאות (ביתן אלכסנדר)

פתיחה: 19 בינואר 2024

נעילה: יוני 2024

מוז"א, מוזיאון ארץ־ישראל, תל־אביב. רח' חיים לבנון 2, רמת אביב, תל אביב

צילום- דניאל צציק
                                                                             מאת: שרית יוכפז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה